{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.927 visninger | Oprettet:

hvad kan en mf 35'er benzin ? {{forumTopicSubject}}

hej
er kommet til at købe en gammel mf 35'er benzin for en halv år siden ca. jeg enlig er blevet godt glad for købte den for at velligholde ridebane grusvej osv. hvilket den i mine øjn er fin til men har fået den idé at jeg vil lave lidt hø med den til min mors heste da vi har ALT for meget græs de kræ ik kan tygge ned
regner med jeg vil have fingerklipper '(har set nogle der også kan klippe oprejst så man lige kan tage hæk også det pisse smart :D) til at klippe med og en edderkop med 2 river til at vende og ligge i baner og så jeg lidt i tvivl om den kan slæbe en lille presser ? men det er ikke det største problem da nabo'en kan presse smiley

er der nogle der med sikkerhed kan udtale sig om hvad sådan en lille gammel sag kan klare inden jeg begynder at invistere i maskiner smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kan en mf 35'er benzin ?
  • #1   5. nov 2014 evt. om der kan gøres noget for at den trækker mere ? uden at den drikker meget mere end den gør i for vejen selvfølgelig smiley
    behøves ikke se org. ud da jeg er ved at lave noget lille hus vis den skal skubbe lidt sne også smiley og noget led lys osv. smiley


  • #2   6. nov 2014 da den kom frem for en del år siden kørte den da med sådan nogle maskiner så hvorfor skulle den ik kunne endnu? smiley en lille morten koch ballepresser og lille rive og fingerklipper burde den nemt kunne træk smiley
    har aldrig haft en så det kun lidt hvad jeg selv tror smiley


  • #3   6. nov 2014 Ja har haft en super dexta diesel den kunne "sagtens" men den er jo trods alt også noget kraftigere end benzin motoren så vidt jeg ved

  • #4   6. nov 2014 ja der er lidt forskel men tror ik du behøver bekymre dig om det smiley der er nu nogen krafter i sådan en lille benzin motor smiley

  • #5   6. nov 2014 Ja det rigtig tror sku jeg prøver ellers må der jo en diesel hakker ind i garagen også smiley

  • #6   6. nov 2014 hehe ja smiley ej den skal sku nok ville træk det smiley

  • #7   6. nov 2014 Det kan den . Det er bare der ud af . Har selv og det gå fint

  • #8   7. nov 2014 bare presseren ikke er for stor så skal det nok gå ellers skal du bare ikke køre så stærk så skal den få tygget sig igennem det hø smiley smiley

  • #9   8. nov 2014 Håber på jeg kan finde en gammel mf presser ellers blir det en gammen new Holland tror jeg smiley

    Og en fingerklipper på 150-180cm kan den godt tygge ? smiley


  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 12
    #10   8. nov 2014 Fingerklipperen på 180 cm er intet problem, jeg har en sidemonteret Aktiv på 220 cm der er produceret til MF 35.
    Hvis du kan leve med en letpresser, så har jeg en MF 8 til salg, der aldrig har kørt efter andet end en MF 35 Bensin.
    En Newholland småballepresser skal du nok glemme alt om, jeg har haft en NH 68, som er den mindste af dem, den kunne min MF 35 Bensin ikke trække og min Ford 3000 Diesel havde problemer med at trække den.
    I øvrigt har din MF 35 Bensin enten knap 38 eller 39 HK, alt efter hvilken af motorene den har. Du kan skrue lidt op eller ned for ydelsen ved at justere på karburatorens strålespids, det står i traktorens instruktionsbog hvordan du gør.
    Men som de også skriver i instruktionsbogen, skal man kun stille den til den høje ydelse når der er behov for det, da den bruger noget mere Bensin når man gør det.


  • #11   8. nov 2014 Let presser hvad vil det sige ?

  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #12   8. nov 2014 Bløde baller fra dengang farfar var ung.
    At lave hø med en benzin traktor, kan da ikke betale sig med de dyre benzin priser og det benzin forbrug en mf sluger.
    Der skal jo lidt omdrejninger på motoren 540
    Vh. Simon


  • #13   8. nov 2014 Du kan jo være ligeglad med hvilken omkostninger der er ved det?? De 15-20,000 til en diesel traktor kan der købes meget benzin for smiley

  • #14   8. nov 2014 Findes der evt andre motor'er som passer på med lidt flere kræfter?
    Ved godt der ikke findes noget plug and play men noget der kan laves af en amatør ?


  • #15   8. nov 2014 Har også set noget med elektronisk tænding et sted det skulle både gi mere kraft og bedre brændstof økonomi og så har jeg planer om at montere en elektrisk blæser da sårn en gammel mølle tager møj power jo smiley

  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 12
    #16   9. nov 2014 Fordelen ved den elektroniske tænding er, at din camvinkel og derved dit tændingstidspunkt ikke ændrer sig, som den gør ved platin tænding efterhånden som slæbeskoen bliver slidt ned.
    Din motor effekt bliver ikke større end de knap 38 HK ved lavkomp. motoren og knap 39 HK ved højkomp. motoren, men den bliver hele tiden på højeste niveau da din tænding altid står optimalt og derved bliver din brændstof økonomi også bedre.

    Hvor mange ekstra HK drømmer du om ?
    Jeg ved at V6 motoren fra Ford Taunus har været monteret på flere MF 35 tidligere smiley
    Med den motor kommer du ikke til at mangle HK lige foreløbigt smiley
    Jeg mener også at Volvo B18 og B20 kan bruges.


  • #17   9. nov 2014 Jeg drømmer bare om den kan arbejde lidt uden tanken lukker pga velstand smiley kan godt være 150-160hk er lige nok i en gammel mf 35

    Med den elektroniske skal man så ikke bruge regulatoren ?


  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 12
    #18   10. nov 2014 Nu har en gammel Ford V6 fra sidst i 70`erne jo heller ikke mere end omkring 100 HK smiley men personligt ville jeg nok vælge en Volvo B18.
    Den er meget driftsikker og har ud over at være brugt i Volvos egen Amazone og 100 serie også været brugt i bl.a. Ford Transit og div. Entreprenørmaskiner, bl.a. mange af de små fejemaskiner kommunerne brugte før hen.
    Den har omkring 68 HK og er rimeligt let at få fat på stadigvæk.

    Hvis du med regulatoren mener strømfordeleren, så jo, den skal du bruge uanset hvilken type elektronisk tænding du får fat på.
    Der findes flere typer, nogle af de helt billige bruger man platinerne til at give impuls til boksen, men ikke andet.
    Det er derfor ligemeget hvor stort gab de har, bare de kan åbne og lukke.
    De lidt dyrere (og langt bedre) er enten styret af en magnet eller en fotocelle der bliver sat ind på platinernes plads.


  • #19   10. nov 2014 Har du lidt mere info om de mf 35 med b18 eller b20 kan ikke rigtig finde noget smiley

    Med regulator mener jeg den som gashåndtaget går igennem ude foran inden den når ksrburatoren..



  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 12
    #20   10. nov 2014 Nej, ingen info, det er blot noget jeg har set for en del år siden, så andre har lavet det før dig.
    Jeg skal lige have kikket på min egen 35 inden jeg kan give dig svar på det med regulatoren.


  • #21   10. nov 2014 Bare iorden

    For som en start tror jeg jeg skifter til elektronisk tænding og monter en elektrisk blæser:)


  • Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 12
    #22   11. nov 2014 Det vil også være den letteste løsning.
    Ved at montere en elektrisk blæser, henter du nok i omegnen af 8-10 % ekstra effekt og det er tilmed en billig løsning, da du jo kan bruge en hvilken som helst blæser fra en Autoophugger.
    HUSK !!! at få føleren med, den kan du så evt. montere i et stykke rør som du sætter ind i den ene kølerslange.
    Så skal du bare på jagt efter en elektronisk tænding til eftermontering i en Austin/Morris, (husk der er 2 forskellige typer fordeler, så få den rigtige) så er du kørende.
    Hvis ikke du kan finde en brugt, så spørg ved Ketner, de kan højest sandsynligt hjælpe med en ny.


Kommentér på:
hvad kan en mf 35'er benzin ?

Annonce