{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.812 visninger | Oprettet:

Moment ?? {{forumTopicSubject}}

Hej er ved og renovere motoren på min traktor og har i den forbindelse købt en service bog og kan der i se med mor meget moment topstykket og det skal spændes med men der står to tal hvor der til topstykket er knapt et kg i forskel så hvilken en skal jeg gå efter, håber der nogle som ka hjælpe på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moment ??
  • #1   16. nov 2014 Først den mindste tal, da efter det største. og så i den rigtige rækkefølge

• #2   16. nov 2014 I teksten kan du nok finde noget i retningen af vedhæftede billede. Hvis man vil spænde det til trinvist, ville jeg personligt vælge noget i retningen af 35 Nm, så 70 Nm og så 105 Nm til sidst. Det med at spænde til de cirka 101,7 Nm først og så 108,5 bagefter giver ingen mening, hvis I spørger mig...

Mvh.

profilbillede
  • #3   16. nov 2014 Altså dem allesammen med 35 Nm først, og derefter dem allesammen med 70 Nm og til sidst dem alle sammen med 105 Nm... Det var vidst ikke helt tydeligt i mit første svar...

Mvh.

• #4   16. nov 2014 Den skal sandsynligvis også efterspændes i topstykket, efter den har været oppe i driftstemperatur første gang... Men det kan du sikkert finde et sted i teksten i værkstedshåndbogen, om den skal...

Mvh.

• #5   16. nov 2014 Oki mange tak for hjælpen

• #6   17. nov 2014 Nu er der jo ikke noget mærkeligt eller sært i at der opgivet de to tal, handler jo bare om at læse det rigtigt.

Der står spænd boltene i rækkefølgen som vidst på figur xx, og de skal spændes med et moment på mellem 75 til 80 ft/lbs (102-108 Nm)

Givet traktorens alder var en moment nøgle af torsions stangs typen som denne

https://www.google.com/search?q=old+torque+wrench&hl=da&biw=1024&bih=485&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AjNpVNyLK4m1Ou2pgcAN&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_

Som i nok kan regne ud er det lidt svære og ramme nøjagtigt, som med klik typen.

• #7   17. nov 2014 Nemlig, Kent! Den del af forklaringen sprang jeg bare over og gik direkte til proceduren... Det jeg prøvede at sige i mit første svar var så, at jeg ikke var enig i, at spænde til med "det lave" moment først og så "det høje" bagefter, da det ville svare til at spænde fuldt moment i et hug.

Men det er godt nok, at få en der har læst mange bøger på banen til lige at forklare hvordan det hele hænger sammen! smiley ;-) smiley

(Sidste sætning er sarkasme og ironi, med en henvisning til en "dialog" du og jeg havde for længe siden herinde! smiley :D smiley )

Mvh.

Kommentér på:
Moment ??

Annonce