{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.552 visninger | Oprettet:

Anders T
Anders T
Tilmeldt:
20. jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Ford 3000 styretøj. {{forumTopicSubject}}

Godaften.
Står med en Ford 3000 som har fået skiftet styretøj (snedkerhus) for 4-5 år siden så den skulle helst ikke være defekt endnu.
Problemet er bare at der er slør i den, ca. 5 cm i rattet.

Er der nogen af jer der kunne sige om det kan strammes op ved at spænde noget på ydersiden af huset så tandhjulene kommer tættere på hinanden eller skal det skilles ad og shimmes op ?

Mvh
Anders T


Kommentarer på:  Ford 3000 styretøj.
  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   20. jan 2015 Ingen der har forstand på sådan en gammel svend ?

  • #2   20. jan 2015 Man kan godt spænde tandhjulene mod hinanden uden at skille det af. men hvis det slør er kommet fra dag til anden er det nok ikke det som er galt?

  • #3   20. jan 2015 Nej hvor er den fin. Kan huske vores nabo fik en Ford 4000 i 1972 (tror jeg det var) mangen til men med kantede skærme. En fantastisk traktor som jeg, da jeg blev gammel nok, har kørt mange timer i. De stærkeste 60 hk jeg har prøvet.

  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   21. jan 2015 Ja den på billedet er fin, desværre står det ikke til med min sådan. Er ved at lave den i bedre stand da den er lidt rusten efter knap 45 år på bagen.

    Det er kommet jævnt inden for de sidste 5 år hvor det er blevet mere og mere, skifter styrekugler så snart de kommer fra England og så ser jeg om jeg kan få strammet snedkerhuset op smiley
    Er det nogle bolte med en kontramøtrik på med et hoved der passer til en ligekærvet skruetrækker ?

    Tak for hjælpen.


  • #5   21. jan 2015 Ja, hvis der er sådan nogle bolte, er det nok dem. og hvis det er kommet i løbet af længere tid, er det nok det. Men lejerne kan også finde på at gå....


  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   21. jan 2015 Den drejer skam helt fint dog er der bare de 5 cm slør i rattet.
    Så når man kører fuld gas begynder hjulene at slingre rimelig kraftigt.


  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   21. jan 2015 Så fik jeg strammet det op.
    Der sad en kontramøtrik på en bolt med hoved til en flad skruetrækker som bare skulle spændes ind.
    Der var ca. 8 cm slør nu er der 2 og får skiftet styrekugler i næste uge så skulle det gerne være tæt på ingen ting smiley


  • #8   21. jan 2015 jamen så er alt jo godt. bare pas på med at spænde det alt for hårdt. det kan våre hårdt for lejerne..


  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   22. jan 2015 Ja den er spændt med måde og det kører nemt smiley

  • #10   22. jun 2021 Nogen der har et billede af den "kontramøtrik på en bolt med hoved til en flad skruetrækker som bare skulle spændes ind"?

Kommentér på:
Ford 3000 styretøj.

Annonce