{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.671 visninger | Oprettet:

Ferguson 31 Hjælp til at løsne sammenrustet motor! {{forumTopicSubject}}

Hey hey.

Jeg har en gammel grå Ferguson, som jeg skal have liv i. Den har desværre stået ude nogen tid og har ikke været brugt i mange år, så derfor er motoren groet sammen med tiden.
Hvordan får jeg lige løsnet op? Jeg har givet den et ordenligt skud WD-40 ind i hver cylinder, og har haft håndsvinget på og hvis man ligger lidt kræfter i, kan man godt få den til at bevæge sig et par millimeter, men tør ikke at give den fuld den alt hvad jeg har, frygter stempelringene vil flække. Har haft kigget ind i fra tændrørene og den ser noget rusten ud inde i foringerne, men jeg er vel nød til at få den løsnet via håndsvinget for at kunne skille motoren ad under alle omstændigheder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferguson 31 Hjælp til at løsne sammenrustet motor!
  • #1   23. jan 2012 du kan osse sætte den i det højestre gear også gå og råkke lidt med den en gang i mellem( det kan godt være du skal have en til at hjæle dig når ud skal skuppe)

  • Steffen A
    Steffen A Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   23. jan 2012 Hej.
    Læste om en på et tidspunkt der havde samme problem med en motor men han havde den til at stå i cola. Tror det var 14 dage. det er syren deri der hjælper så hvis du har mulighed for at prøve det på en eller anden mulighed var det måske en mulighed?


  • #3   23. jan 2012 Var varsom med cola det bliver til karamel

  • #4   25. jan 2012 Kom IKKE Cola i, det er sukkervand. Køb noget der hedder De-Block, Mercedes i Kolding kan fortælle hvor det kommer fra, de ligger på Mønten og de bruger det.
    Ellers findes der også andre midler der kan gøre det, men prøv og ring til Øster Gesten Speciel, han er olie-mand og ved noget om smøre produkter, også vidunderprodukter.


  • #5   27. jan 2012 Af med topstykket også godt med rustløsner oven i stemplerne....

    Du kan være heldig det kun er gal på en cylinder

    Men lige meget hvad, kan du godt regne med stempelringene er færdige...


  • #6   30. jan 2012 Kender flere der bare hr rykket den løs og derefter igang, men det er ltså en lotto seddel, man kan ødelægge meget, så brug den langsomme metode...............
    Hvis du piller toppen af kan du jo se om den er meget slidt, hvis der er gravrust i cylinderen skal den jo bores op alligevel og ha skiftet diverse dele.


  • #7   31. jan 2012 Har fået løsnet motoren nu, lod den stå nogle dage med en smugle diesel og godt med WD-40. Så skubbede jeg den lidt i højeste gear og nu er den løs. Men overvejer godt nok at ryggen toppen af, for at sikre den overlever, vil være noget rigtig lort hvis den pludselig brækker ned.

  • #8   31. jan 2012 Du kan lige så godt tage toppen af alligevel... der med garanti nogle ringe der ik har det for godt....

Kommentér på:
Ferguson 31 Hjælp til at løsne sammenrustet motor!

Annonce