{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Turbo/frem-retur olie {{forumTopicSubject}}

Hej TG
Jeg står midt i projekt turbo montering på min David Brown og har derfor et par spørgsmål til jer
Jeg har overvejet at hente olie frem fra der hvor jeg har min pressure switch ( olie vagt ) da det der kommer lige fra den filtredere side af filteret.
Tænker at gøre det simpelt med et t stykke eller ligende.
Mit spørgsmål lyder mere på om trykket evt skal drosles ? Inden det går i turbo
Og hvordan olie retur skal håndteres ? Det er lidt svært i bundkarret da bundkarret er meget lavt og selve olie pumpen sidder deri, og da retur olien gerne skulle komme ud/ind over olie niveau er det lidt svært da blokken er monteret ned i rammen mellem vangerne. Mit spørgsmål er så om jeg kan køre olie retur i gennem ventil dækslet ? Og om blokken kan dræne nok af olien ?
Kom gerne med lidt kritik og råd om hvordan i måske ville gribe det an
Jeg vil ligge et par billede op fra mit service hæfte der kan man nemmere se det smiley
Hilsen Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo/frem-retur olie
  • #1   10. apr 2017

    profilbillede
  • #2   10. apr 2017

    profilbillede
  • #3   10. apr 2017

    profilbillede
  • #4   10. apr 2017

    profilbillede
  • #5   11. apr 2017 Medmindre din turbo sidder virkelig højt, så kan den ikke køre i ventil dæksel. Tror endda du vil få problemer med tætheden af dine pakninger hvis dette alligevel er tilfældet. Kender ikke opbygningen af din motor, men evt, må der være en oliepind du kan køre retur i, som sidste udvej, eller en påfyldning i for dækslet.?. Går ikke ud fra din turbo er med keramiske kuglelejer og skal derfor ikke drosles i fremløb til olie. Det er de få der skal det, og er den heldige ejer af samme lort.. Har vi ikke været inde på emnet før, eller var det en anden med samme problemstilling.?

  • #6   12. apr 2017 min turbo sidder 5/7 cm over uds. manifold
    men hvilke pakninger tænker du på ? ventil dæksel pakningen ?
    jeg ville bare være utrolig ked af og skulle gå udvejen med oliepind dæksel, men kan blive sidste udvej. er det korrekt forstået at retur olien SKAL komme ud over olie niveau i bundkarret ?
    nej min turbo er heldigvis ikke med keramiske lejer, så derved har jeg undgået og drosle fremløbet. men lige nu leger jeg med ideen om at lave et sekundært olie system med egen pumpe og lille oliekøler+tank udelukkende til køling af turbo ?? kan dette gå an ? eller er det en hel skør ide?
    jeg forventer at det skal kunne køle/køre med turbo setup'et til enhver tid.
    men selvfølig med den rette overvågning af systemet/ vagt så jeg ved enhver udsving i systemet får en alarm smiley
    men tusind tak for dit svar, det var da dejligt der var en der gad bruge tid på at svare på mine spørgsmål
    syntes det er lidt tyndt med svar her inde, tænker da der også må være andre her inde der kan svare på mit spørgsmål. men de køre måske allesammen gylle for tiden smiley


  • #7   12. apr 2017 og forresten!
    virkelig nogen fede BM'er du har dig!! er selv helt vilde med dem, og håber da engang jeg selv for råd til en volsom volvo smiley


  • #8   12. apr 2017 Ja, tror sgu de har travlt her i foråret...
    Tak for den fine kompliment.!
    Kom til at kigge lidt på, er det ikke sidedæksler ind til stødstængerne.? Det var nemt at lave en studs ind der jo. Ville være det bedste at få den over olieniveou, men et retur stor nok, har den også rig mulighed for at komme af med det jo. Tror ikke det bliver nogen succes med egen smøresysten.


  • #9   12. apr 2017 Jo! den havde jeg ikke lige selv tænkt på smiley
    det vil jeg forsøge og se om det ikke kan lade sig gøre igennem en af dækslerne
    men det "burde" vel være simpelt nok med eget smøreanlæg ? dog stoler jeg ikke lige så meget på en elektrisk pumpe som en mekanisk


Kommentér på:
Turbo/frem-retur olie

Annonce