{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Palle J
Palle J
Tilmeldt:
25. jul 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3

John Deere 4040 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg søger en motorblok til min John Deere 4040. den har revet hoved lejet med rundt det ene sted, og her er spor.
Eller ved nogen om man kan få fræset bare det ene sæde, og hvor det er billig at få lavet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  John Deere 4040
  • #1   25. jul 2017 Ligemeget hvilken løsning du vælger, kommer det nok ikke til og være gratis..
    Hvordan ser krumtappen ud? Er lejesølen blå?

    Er det fordi motoren har kørt uden olie eller ?

    Det vil være muligt og flugtbore blokken, også lave overstørrelse lejer.
    Evt til en ny/brugt krumtap.

    Eller findes en komplet motor, evt. fra en hugger, sjørup men så skal du gennem en maskinhandler.

    Og igen ligemeget hvilken løsning du vælger, kommer det til og koste lidt penge.


  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #2   25. jul 2017 Hej Kent Tak for svaret...
    Jeg har købt ny krumtap, og lejer, den var dog ikke blå, men revet, tror den har kørt med vand i olie, har købt den med defekt motor.
    Nogle mente bare at man kunne lime hovedlejer med lockteigt, på den ene søle,hvor hovedlejer er kørt med rundt og andre mener at det ikke går, og at den vil trække lejet med rundt igen og dermed ødelægge den nye krumtap.


  • #3   25. jul 2017 Hvad skulle du give for en krumtap smiley ?

    Hmm ja gode løsninger er der nok af, spørgsmålet er bare hvor længe det holder.
    Hvordan ser sporet i blokken til fligen af lejerne ud?

    Når lejet har kørt rundt, er der vel skader i blokken og overfaldet?
    Problemet er nok ikke at få det til og køre, men mere om det holder.

    Så fremt blokken ikke er skadet for meget, ville jeg nok vælge og få den flugtboret også få cylinder service firmaet til og lave overstørrelse lejer.
    Så har du ihvertfald en løsning som er holdbar.


  • #4   25. jul 2017 Dyr løsning smiley

  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #5   26. jul 2017 Ja det er korrekt, jeg smider bare efterhånden en del penge i den kære 4040, håber den kan bære det, når den engang skal sælges.
    Krumtap er anskaffet fra England ca. 5000,-
    Tak for gode råd


  • #6   26. jul 2017 Hmm sådan en rep kan vidst aldrig tjenes hjem, med mindre du har fået den utroligt billigt smiley

    Hmm det vidst en brugt/anden krumtap så og ikke en ny smiley

    Problemet i at lige smide noget loctite på, også et andet leje er jo, du risikere at enten så går det leje løs og laver samme nummer igen.
    Eller osse strammer det for meget, pga graterne/ovalitet i blokken/overfaldet også brænder du lejet fast.


  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #7   26. jul 2017 Nej krumtappen er ny ... og ja jeg vil ikke risikere noget så det bliver en linje boring.
    Hvis du mangler stumper, forespørger jeg gerne


  • #8   26. jul 2017 Okay, men nu nok ikke original?

    Hehe jo tak, tror nu lige jeg springer over.


  • #9   26. jul 2017 Jeg har været med til at sætte leje pander fast med både locetit/kørner prikker og avis papir smiley (export)

Kommentér på:
John Deere 4040

Annonce