{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.159 visninger | Oprettet:

Deutz 5006 motor problemer. {{forumTopicSubject}}

jeg har problemer med at der kommer olie ud af udstødningen. men jeg har skiftet de kobberring ud med ny i topstykke ved messing
propperne. nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?
cylinder 3 fejler ikke noget
1-2 kommer olie

her under videoen kan man se problemen.
http://www.traktorgalleri.dk/video/diverse-traktor/2292-deutz_5006_problemer_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Deutz 5006 motor problemer.
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   27. feb 2015 2 minutter siden
    E.r ventilstammerne våde af olie når du kikker ind af udstødnings porten? Hvis ja så er det olie der kommer ned der. Jeg kan ikke huske hvordan Deutz har tætnet der. Perkins og Tysk IH har nogle gummi manchetter der kan blive utætte.

    Slet


  • #2   27. feb 2015 ja eller alt er vådt af olie er inde.

    tak vil kigge på det.


  • #3   28. feb 2015 tror ikke den er utæt der da den har stået snart en dag sådan.(lidt diesel)

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #4   28. feb 2015 Nu tror jeg du misforstår mig den er ikke utæt uden om ventilstyret men mellem ventilstammen og styr. når motoren går kommer der jo olie op og løber ud over vippearmen og ned på toppen af ventilen og då ned ved låsen også viddere. Men det kan da så sandelig også være stempel ringene der ikke er gode nok længere.

  • #5   28. feb 2015 så kan det kun være stempelringene da der kommer ikke olie ud over ventilerne. som man kan se lidt på videon (lånt)
    https://www.youtube.com/watch?v=_gSOpB6l0YI


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #6   28. feb 2015 Det vil jeg da håbe at der gør måske ikke helt så meget, men hvis ikke der kommer noget så smører den ikke i toppen og det tror jeg ikke selv en Deutz kan holde til.

  • #7   28. feb 2015 sikkert men så det ikke nok til at der kommer så meget ud af afgang.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #8   28. feb 2015 Jamen så må du jo have cylindrene af og se til ringene

  • #9   2. mar 2015 Dan C.: Jeg vil anbefale dig, at følge Jørgen B's råd (han har trods alt været traktormekaniker i 40-45 år...!!!) om at kontrollere tætningen ved ventilstammen. Der skal ikke ret meget olie til før det ser voldsomt ud på udstødnings siden. Det kan selvfølgelig godt være ringene, men god skik er at kontrollere det simpleste først og til bunds. I videoen af problemet, vil jeg mene at det klart kan være værd at kontrollere tætningen ved ventilstyrene.

    Du siger meget skråsikkert, at det ikke kan være ved ventilstyrene, for der kommer simpelthen ikke olie nok. Er det noget du ved eller noget du tror?

    Og skulle det komme til ringene, kunne du jo måle kompressionen først, inden du splitter det hele ad.

    Mvh.


  • #10   2. mar 2015 ja det gøre jeg. jeg har målt kompressionen og den er under norm. og den ånder meget siger min mekaniker.(deutz forhandler) han sagde ringene. også mente han at jeg kunne gøre alt rent og slibe nu hvor den skulle skilles ad der er fra 1967. men skiller den af i aften og ville kigge på ringene. men ved ikke rigtig hvordan man kan se det. ?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #11   2. mar 2015 Hvis du forsigtig løfter ringene af stemplet (læg mærke til hvilken side der er op og rækkefølgen) og så sætter dem i cylindren så de sidder lige som hvis de sad på stemplet så kan du se på ringgabet om de er slidte. Olie ringen kan du også let se om den er blevet flad eller der er en kanal hele vejen rundt midt på ringen. hvis det da ikke er den type der er sammensat af flere ringe og noget fjeder værk. Hvad ringgabet skal være husker jeg ikke men det skal ikke være mere end 1 -1,5 mm

  • #12   2. mar 2015 det vil jeg prøve. ja jeg kunne se at den ende af olieringen er helt blank og de andre to har to riller endnu.

    profilbillede
  • #13   2. mar 2015 men jeg tjekket også om det var ventilstammen der var utæt.
    og her er en der er tæt


    profilbillede
  • #14   2. mar 2015 en utæt men ikke i stammen, der er ventilen der ikke lukker helt. det var det ved to af dem.

    profilbillede
  • #15   2. mar 2015 og lige cylinderne

    profilbillede
  • #16   2. mar 2015 Super! Jamen så er den jo nok tjenelig til en større omgang! Du har også turbo på den, ikke? -Det gør jo ikke livet for stempler og ringe mindre hårdt!

    Hold os opdaterede! smiley

    Mvh.


  • #17   2. mar 2015 ja det for den nu hvor den er skilt ad. og ja da den trækker meget med den på lader op til 1.5 bar til træk. og ville lige sige at den øverste stempel ring er rund i toppen / altså ingen kant som de andre. kan da ha nogen skade?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #18   2. mar 2015 Det stempel til venstre har en udtjent olie ring det er der ingen tvivl om de øvrige kaan jeg ikke rigtig se men tror ikke de er gode mere

  • #19   2. mar 2015 ja det er også den der er utæt på videoen. de andre er også snart slidt ned.


  • #20   14. jun 2015 problem løst jeg har fået skiftet stempel ringe og ventilføringerne og sat nogen gummi propper på ventilerne. så den er som ny. tak for hjælpen smiley

  • #21   14. jun 2015 Fremragende! Tak for opdateringen!

    Mvh.


Kommentér på:
Deutz 5006 motor problemer.

Annonce