{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.534 visninger | Oprettet:

Sprøjtemaling af traktor {{forumTopicSubject}}

hej. jeg var til 100 års jubilæum for ford traktorer her i weekenden. der lagde jeg mærke til at rigtig mange af de traktor der var renoveret havde en hel blank og skindende overflade på front, motorhjelm, tank og skærme.
Mit spørgsmål er hvordan maler man dem så pænt. vil tro det er med malerpistol. men er der en bestemt teknik til det eller er det en bestemt slags malerpistol man skal have, eller er det malingen.
håber der er en der kan hjælpe mig.
MVH Karl


Kommentarer på:  Sprøjtemaling af traktor
  • #1   17. sep 2017 En god malerpistol, ordentlig forbearbejdning, mellemslibning og en god klarlak til sidst. Så er det ellers bare at polere

  • #2   17. sep 2017 Når du siger godt forarbejde er det så, fjerne just, spartel så der bliver en jævn overflade, samt en fin pudsning til sidst.
    og mellemslibning hvad gør man der og med hvad.??


  • #3   17. sep 2017 Der findes masser af forklaringer på Google

  • #4   17. sep 2017 Det er sikkert afmonteret og afleveret hos en autolakkør. Så er man sikker på top finish. Har man ikke erfaring med at male kan man hurtigt få lavet noget skidt og spildt en masse tid og penge på maling... og på noget der skal laves om igen... Jep har prøvet det selv ;o)

    Det kan også være at fælge er slyngrenset først for at komme til bunds i de mange lag maling der gerne er på sådan nogle.

    Hvis man da ikke monterer fabriksnye pladedele og fælge osv osv, for det kan sagtens fås, så er forarbejdet næsten endnu vigtigere end selve malingen. Gamle traktordele har flere skrammer buler og huller end man umiddelbart tror... og de kommer alle sammen til syne når det er malet.
    Opretning, pladearbejde, udspartling og masser af sprøjtefiller inden selve malingen er vigtigt -og for guds skyld adskillelse så ikke batteri, dæk, kileremme, kølerslanger og filtre bliver malet også... ;o)


    profilbillede
  • #5   17. sep 2017 hej. hvad mener du med sprøjtefiller ??

  • #6   17. sep 2017 Sprøjtespartel... det er en slags hurtigtørrende tyk og lidt billigere spraymaling uden glans man maler på og sliber inden man går i gang med den rigtige maling. Ofte mange gange.
    Så tager den alle de bittesmå ridser og man får en slags indikation af hvordan delen vil se ud når den bliver malet med rigtig maling..... bare uden at man har spildt dyr maling på det....


  • #7   17. sep 2017 Hvis du så udstillingen så du sikkert også min Fordson super major med en 6 cyl motor.
    Min far malte traktoren selv, med en sprøjte pistol fra jem og fix og maling fra Esbjerg paints.
    front og tanken blev sandblæst og der efter spartlet op med metal spartel. Så fik det en go' omgang maling, dog var målingen på fronten blandet lidt for tykt så den fik lidt appelsinhud.


    profilbillede
  • #8   17. sep 2017 okay tak max.
    jeps, det gjorde jeg. den lød virkelig godt din major, og den var flot malet. lidt det jeg søger en guide til.


  • #9   17. sep 2017 prøv dig ad med Esbjerg maling, det er næsten svært ikke at male det blankt med det:)

  • #10   17. sep 2017 du skal bare være obs. på at Esbjerg paint ikke kan arbejde sammen med ret meget andet end Esbjerg paint og Esbjerg primer, kender nogle der har prøvet at give den lak og det kan få malingen til at krakelere.

  • #11   17. sep 2017 Okay tak for tippet smiley

  • #12   18. sep 2017 Så skal det være Efadur hærdelak. Det er vist Esbjergs egen...

Kommentér på:
Sprøjtemaling af traktor

Annonce