{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.827 visninger | Oprettet:

Slagleklipper brænder remme {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min slagleklipper efter jeg har fået ny traktor.

Den gamle var en mf135 og den nye er en ih 474.

Mit problem er at jeg ikke rigtig kan få det til at køre ordentligt og jeg har brændt 2 sæt remme af nu.

Det græs/brak jeg klipper er ca 50 cm i højden og sidste år havde jeg ikgen problemer med at slå det med den gamle traktor.

Jeg køre med omkring 1700 omdrejninger da det var det der passede på min mf135, men det kan godt være at det er noget andet med en ih?

Selv når jeg køre med klipperen 10 cm over jorden så går den ned i omdrejninger og begynder at ryge fra remmene.

Nogen der ved hvad der kan være galt?

De nye remme er spændt så hårdt som overhoved muligt.


Kommentarer på:  Slagleklipper brænder remme
  • #1   24. sep 2017 Køre rotoren fint rundt uden remme?

    Er remmene rigtige?

    Køre du samme hastighed med den nye traktor?

    Har remskiverne være taget af?


  • #2   24. sep 2017 Ja den køre fint rundt, remmene er købt der hvor jeg købte klipperen så de burde passe til den.

    Nej jeg har ikke haft remskiverne af, men jeg har haft vatterpas på og de står som de skal.

    På min gamle traktor ku jeg se på speedometeret at pto kørete 540 ved 1700 omdrejninger, men der er ikke noget der viser det på den nye, så jeg køre baee med de 1700 som der passede ved den gamle


  • #3   24. sep 2017 Starter det så snart du køre i skåret?

    Er der forskel på de nye og gamle remme? Navn, nummer kode, med eller uden ribber?

    Der ikke 1000/540 på ih'en?


  • #4   25. sep 2017 Hvor hurtigt kører du ?
    Den nye traktor har 20 hk. mere. Det kan jo også være at det er grænsen til hvad klipperen kan håndtere, og at Fergusonnen bare ikke nåede den grænse. Hvilken klipper er det ?


  • #5   25. sep 2017 Ja altså den går ned i omdrejninger lige så snart at jeg går ned i det høje græs.

    Jeg ved ikke om det er de samme remme da,de gamle var bræbdt helt over, men de er købt der hvor klipperen er købt og de skulle passe til klipperen.

    Nej der er ikke 1000/540.

    Det er en onj 175 klipper så det er i den billige ende.


  • #6   25. sep 2017 Altså klipperen går ned i omdrejninger?

    Nu opgiver onj ikke noget hvor mange HK den er beregnet til, men de skriver dig den passer til alle deres traktorer, hvor den største har 50 HK, det næsten lige så mange som ih'en.

    Mens om Max skriver køre du samme hastighed?

    Ellers skal det være fordi de gamle remme var dårlige, og du så nu har fået en almindelig b rem i stedet for f.eks spb remme.
    Der er ret stor forskel på hvad de kan overføre af HK.



  • #7   25. sep 2017 Jeg har ikke den store forstand på det, men det det er v remme der sidder på, og der sidder 3 stk.

    Ja den går ned i omdrejninger som om at den ikke kan komme af med det den klipper i stykker, men det jeg syns er mærkeligt er at den også gør det når jeg køre 10-15 cm over jorden og der burde den jo og have masser af plads til at kaste det ud.

    Jeg har googlet mig til at min ih skal op på 1900 omdrejninger for at yde 540 på kraft overførslen. Så jeg har nok kørt med lidt for få omdrejninger


  • #8   25. sep 2017 Prøv og kør en tur igen, med motoren på 1900-2000 omdrejninger, siden det er en slagleklipper, så kan du risikere der ikke er nok kraft i slaglerne til og knuse materialet, og den derfor vil køre død i det.
    Momentet kunne jeg osse forestille mig stiger, da rotoren ikke er ordentlig oppe i fart til at arbejde.


  • #9   25. sep 2017 Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem fra arbejde.

    Tak for hjælpen indtil videre smiley


  • #10   25. sep 2017 Nu erkender jeg gerne at jeg engang har monteret remmene på et klipperbord forkert så de gik den forkerte vej omkring remstrammeren... og så kunne de ikke trække selvom de blev spændt... men det er nok kun mig der kan finde på sådan noget... ;o) Det kan også være den har et modskær indvendig over slaglerotoren som måske kan lægges fra hvis den ikke kan komme af med græsset.

  • #11   27. sep 2017 Når motoren går med 1936 omdr./min. giver den 540 omdr./min. på 540-tappen, så hvis du giver den mellem 1975-2000 omdr./min., så passer det meget godt til at køre i 1. til 3. lav, alt afhængigt af hvor kraftigt det der skal klippes er, altså så den holder de 1936 omdr./min. under belastning.

    Kører selv med en slagleklipper på 1,75 meter, der er magen til din på en Volvo BM 2250 som er bygget på samme bagtøj som din IH 474'er:

    http://billeder.bazoom.dk/traktor/galleri/6/xl/25429/volvo-bm-2250.jpg

    Jeg har trukket den igennem lidt af hvert for at sige det mildt, og det er generelt gået fint. Her går remmene kun ved normalt slid.

    Mvh.


  • #12   27. sep 2017 Jeg trstede lige med 2000 omdrejninger og det ser ud til at det virker meget bedre nu smiley

    Volvo:

    Ja din ser ud lige som min. På billedet set det ud som om at der ikke er en metal stang oven på rullen, har du pillet den af?

    På min sidder der nemlig sådan en metal tingest som jeg tror sidder der for at skrabe rullen ren, men jeg syns bare tit at der sætter sig græs fast i mellem stangen og rullen. Sker der noget ved at man afmontere den?


  • #13   27. sep 2017 Den knækkede i den ene side, ret kort tid efter vi havde fået den. Vi fik en ny, men har aldrig fået sat den på, og savner den heller ikke! smiley

    Mvh.


  • #14   27. sep 2017 Fedt, tak for info smiley

    Så piller jeg også min af.

    Tak for hjælpen.


  • Henrik  E
    Henrik E Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   2. okt 2017 Tjek evt. om remskiverne er slidte, så remmene ikke passer til hjulene, så går remmene hurtigt til, taler af erfaring smiley

  • #16   2. okt 2017 Det er nok et dumt spørgsmål, men hvordan ser jeg om de er slidte?



  • #17   2. okt 2017 Det kan du enten mærke se med fingeren, der må ikke være en slidt en bule/ring rundt på remskiven, altså der hvor remmen køre på den skrå kant.

    Evt kan du tjekke om remmen ligger helt imod i bunden af remskivens v-spor.


Kommentér på:
Slagleklipper brænder remme

Annonce