{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.206 visninger | Oprettet:

Frank M
Frank M
Tilmeldt:
25. nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Frontlæsser {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har en lille have traktor med frontlæsser på. til at hæve den sidder der så et stempel i hver side på hver sin arm (som normalt) stemplerne er så parallel forbundet, sådan at der kommer en slange fra manøvre ventilen til et T stykke og 2 slanger fra T stykke til ud til hver cylinder i bunden,
og en slange mere fra ventilen til et T stykke og ud til toppen af hver cylinder.
Men jeg tænker at når de er parallelforbundet og hvis jeg løfter noget i den ene side af skovlen, så vil hele belastningen vel være på den bom der går mellem de to arme og med det resultat at det bliver vrit skævt.
Hvad gør man ved det ?
Jeg snakkede med et hydraulik firma, de sagde at normalt var armene forbundet så stift så det ikke betød noget med det skæve træk.
Men så stiv er min frontlæsser ikke. findes der ikke noget man kan sætte på hydraulikken så stemplerne altid trykker synkront.
Hilsen Frank


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frontlæsser
  • #1   26. nov 2017 Det kan ikke fåes.

    Desuden kan du vel læsse skovlen/greben lige, så det problem undgås.


  • #2   27. nov 2017 Der vil jo stadig være det samme skævtræk i læsseren uanset om armene er forbundet kraftigere.... vægten du løfter vejer jo det samme.....

  • Frank M
    Frank M Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   28. nov 2017 Nej jeg kan ikke altid fylde skovlen lige, nogen gange ruller en stor sten over i den ene side, og når jeg river stubbe op køre jeg tit hjørnet af skovlen ind under stubben og løfter.
    og ja det samme skævtræk med en meget stiv / stærk mellem bom, men så kunne det holde til det, men så bliver konstruktionen også noget tunger.
    hvis nu der var en ventil eller noget som gjorde at stemplerne altid bevægede sig lige langt ville problemet være løst.


  • #4   28. nov 2017 https://www.agropomoc.com/Prod-112921--flow-divider-mtd-10-06-40-24.html?gclid=CjwKCAiAr_TQBRB5EiwAC_QCqywBc7GDefpijS8pzoNUI4e_7AOhJ2gINIY2qOl6e_LPw8de3eOrRxoCIm0QAvD_BwE
    sådan en ventil bruger man sommetider til redskaber som man f.eks. vil have til at klappe begge sider ud samtidig, men den vil gå udover hastigheden og hvis du belaster læsseren så skævt at den alligevel render skrå, eller hvis den taber olie i den ene side vil læsseren blive ved med at stå skrå indtil den har været helt i top.

    personligt ville jeg gå læsseren godt igennem og kontrollere for slør i bøsninger eller revner i konstruktionen for at se om der ikke er en anden grund til den ikke er stiv nok


  • #5   28. nov 2017 En flow devider vil ikke løse hans problem, den regulere kun flow, så du vil stadig opnå at den letteste side løftes højest.

    Til trådstarter
    Hvis du køre og piller rødder op eller flytter jord, der ikke lige det brug en gammel frontlæsser er designet til.
    Hvor stor/bred en skovl har du på? 1,5-2 meter?


  • Frank M
    Frank M Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   28. nov 2017 Som jeg skrev, er det en lille havetraktor, og det er en hjemmelavet frontlæsser, der er bygget på den ( det er ikke mig der har bygget den ) og nej den er nok ikke bygget til det hårde arbejde, som jeg bruger den til, men jeg har en lille skov, med meget små gangstier, så jeg kan ikke få en støre maskine ind.
    jeg vil tro, at jeg kan løfte omkring 400-500 kg med den, men ved det ikke helt, da traktoren vipper før hydraulikken gir op, men i forhold til den modvægt jeg har, passer det nok meget godt.
    og jeg er rigtig glad for den, så det ser ud til på jeres svar, at jeg må i gang med svejseren og forstærke de arme. og tak for svar.


  • #7   29. nov 2017 Det lyder som om du ikke skal forsøge at udnytte hele frontlæsserens løftekraft hvis den kan løfte så meget. Så er styretøjet på havetraktoren nok det næste der giver efter.... -men altid dejligt med en lille fiks maskine der kan komme ind hvor andet er for stort ;o)


  • Frank M
    Frank M Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   30. nov 2017 Ja styretøjet var det første der gav op, så der har jeg lavet et nyt der kan holde.

Kommentér på:
Frontlæsser

Annonce