{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.892 visninger | Oprettet:

Massey Ferguson 3060 gear problem {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
var ved at køre jord idag med min brors MF 3060 så var jeg på vej tilbage med tom læs så (sprang) den ud af geart eller den (knoore) den ville slet ingenting men så når man sætter den i lav B så gør den det ikk ? så efter et par meter kan man sætte den i A høj gear igen og køre fint ca 100 til 200 meter så gør den det samme med at den mister alt kræften har i nogen ide om hvad det kan være ?? forsat go weekend mvh Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Massey Ferguson 3060 gear problem
  • #1   26. mar 2012 Hej Jan.
    Vi har lige købt en MF 3050. Den har samme gearkasse. Jeg har brugt en del tid på at studere styrker og svagheder ved denne type traktor. Det viser sig imidlertidigt at gearkassen er yderst indviklet, og desværre også en smule svag. Det er svært at sige hvad den præcise årsag er. Men traktoren er trods sin alder så ny moderne at fejlen både kan være mekanisk og/eller elektrisk. Hvilken type gearkasse er den med 16/16 eller 32/32?

    mvh. Bastian Gaardahl


  • #2   27. mar 2012 Hej Bastian ja har godt nok hørt de er svage på dem desvære og det er en 32/32 der sidder på den her..

  • #3   28. mar 2012 Vores er også med 32/32 gearkasse. Indtil videre har vi ikke haft problemer med den. Jeg tror desværre at der er lidt forskel på holdbarheden. Jeg har hørt om MF 3000 serie med over 15000 timer uden problemer med gearkasse, men andre har haft problemer ved 5000 timer. Men hvis du siger at den godt kan gå i gear, men så hopper ud igen kunne det jo tyde på at den enten er en slidt skiftearm eller evt dit el system som laver en fejl og derved springer ud af gear. Så lidt adskillelse er nok nødvendig. Hvis det er kan du kontakte mig. Jeg har en værkstedsmanual til den som PDF.

  • Arne C
    Arne C Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   10. jun 2012 Jeg har også proplemer lav og høj, den gear selv ned i lav under kørsel jeg har også proplemer med kraftudtaget vil ikke slå til

  • Lars C
    Lars C Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #5   18. jun 2012 Det lyder som synkromesserne imellem A og B gruppen. Det er et almindeligt problem
    i 30'serien.


  • Arne C
    Arne C Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   28. jun 2012 Tak for svaret men det er ikke mellem a og b men mellem skildpade og hare den selv gear ned formenlig en el fejl men hvor kan man finde en eldiagram

  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   6. jul 2017 Har lige hørt fra en forhandler at nogle af de første havde et svagt punkt med en aksel I gearkassen
    Der blev så udviklet et nyt sæt fra fabrikken der blev monteret I de fleste og de skulle kunne holde.

    Men hører meget gerne om evt problemer da jeg overvejer at købe en.


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   9. apr 2020 Hej. Har købt en 3060t som har gået 7200 timer
    Er bange for at den ikke kobler 4 hjulstræk til.
    Det burde jo ved start være indkoblet og kan så kobles ud ved et tryk på bremsepedalen men det virker som om det slet ikke slår til/fra. Er det en elektrisk sammenkobling??? Lamper lyser godt nok i instrumentbord... nogen der har prøvet det???


Kommentér på:
Massey Ferguson 3060 gear problem

Annonce