{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie til en Deutz fahr D6507
  • #1   8. jul 2018 Ring til en forhandler og få det rette svar.
    F.eks. Petersens Maskinforretning 74762236


  • #2   9. jul 2018 Nu kommer det an på hvad du mener?
    Og hvilket system du har på din maskine.

    Hvis det er på hydraulik systemet skal det originalt være en 20w20 olie du skal have på, hvis det er på styretøjet gearkassen er det gear olie, samme type som på gearkassen.

    20w20 olien er vidst ikke noget man laver mere, og svare til en 10w40 motorolie, det skyldes at det er en gearolie og motorolie viskositet man sammenligner.


  • #3   9. jul 2018 Hej Kent smiley

    Jeg har frontlæsser og har kunnet mærke at den havde svært ved at løfte hakkede i det og styretøjet skal der drejes meget før den reagerer.
    Fik af vide af tidligere ejer at frontlæsser og styretøj har samme opfyldningsprop bagpå. Er lidt forvirret nu. Har købt en 10w40 olie og kommet på den prop bagpå over i venstre side ved baghjulet og det hjalp på både læsser og styretøj.


  • #4   10. jul 2018 Der er intet forgjort i at have en motorolie på hydraulikken, der findes masser af multiolier som kan udgøre det for både motor, gear og hydraulik olie.
    Ud over det så har deutzen en tandhjulspumpe til hydraulikken og den er ikke så kræsen med hvad olie den køre på.
    Desuden er der mange forskellige standard for olie viskositet, generelt kan man sige at den 20w20 der er opgivet til din traktor fra ny, svare osse til en 10w40 eller en 32/46/68 hydraulik olie.


  • #5   10. jul 2018 Det var bare det de 3 værksteder sagde at en 10w40 sagtens kunne bruges el det var den der skulle bruges. Der kom bare lige en lokal bil mekaniker som havde rodet lidt med traktor at han aldrig havde hørt en universal olie til stempler.

    Hvis jeg gerne vil bruge kommende efterår/vinter i laden på at slibe og male mine grønne skærme på min gamle "dame" hvor finder jeg så et sted jeg kan hive mig farven? Er der kendte steder på nettet el skal jeg ud i dyr butik :)?


  • #6   10. jul 2018 Altså der findes jo mange forskellige slags olier, og viskositeterne opgivet overlapper hinanden fordi det er forskellige standarder, så man kan sagtens have en multiolie som kan være opgivet med motor og hydraulikolie viskositet.
    Så spørgsmålet hvad den er bedst til smiley
    I dit tilfælde med deutzen så er 20w20 olie ikke rigtigt noget der bruges længere, og derfor må man finde alternativer, en almindelig 46 hydraulik olie ville være lige så god og hælde på.

    Esbjerg maskinemalje har maling i de farver du skal bruge, dem kan du helt sikkert få,hos din lokale maskinhandler til okay priser, evt kan det købes på nettet.


  • #7   12. jul 2018 Min kæreste er Deutz mekaniker. Han forslår. Kombineret bagtøjs og hydraulik olie. Eks. Fuchs transway wb. Du kan også bruge en universalolie. Det betyder ikke så meget. En trans/hydr. Olie kaldes GL5. Og kan både hedde 30w og 80w i viskositet.

Kommentér på:
Olie til en Deutz fahr D6507

Annonce