{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Hydraulikpumpe svigter ved tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har for nyligt gravet en del med min Nuffield, men da jeg var ved og være færdig holdte den op med at løfte frontlæsser når den gik i tomgang, den åbnede bare ventilerne så skovlen gik ned. Men hvis jeg gav den gas, så kunne den sagtens løfte igen.

Jeg kiggede på oliepinden i gearkassen (som den vist bruger hydraulikolie fra) men der var pinden helt tør. Så fik den 9 liter 15-40 olie jeg havde på lager, og der kom olie på pinden igen. Men den taber stadig skovlen i tomgang.

Kan der være kommet luft i pumpen, eller noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydraulikpumpe svigter ved tomgang
  • #1   23. jul 2012 Max 15-40 er det ikke motorolie.

    umidlebart vil jeg sige hvis du har kørt uden olie længe så er derpumpen nok blevet dårlig og derfor taber tryg nå den er i tomgang


  • #2   23. jul 2012 Jo motorolie.... Men jeg har læst mig til at tilbage i 68 hvor maskinen er fra, så var der ikke en masse forskellige olier på markedet, det jeg har fundet er at olien ikke må være tykkere end SAE40 pga. hydraulikken

    Den har jo haft olie hele tiden, den har løftet fint i tomgang også, det er lige af en gang den holdte op med at løfte i tomgang.


  • #3   23. jul 2012 Det kan jo også være en utæthed et sted, hvor den smule olie den pumper i tomgang fiser ud. når du så giver gas, pumper den mere, og så kan det ikke nå at fise ud alt sammen.

  • #4   23. jul 2012 de 3 af stemplerne er lidt utætte, men kun på retur

  • #5   23. jul 2012 15-40 er ikke nødvendigvis motorolie!
    tjek evt. filter. vis det forefindes på sådan en gammel sag.


  • #6   23. jul 2012 jeg syntes det lyder som om pumpen er udtjent, og der er noget med at gamle traktor køre på motorolie på hydraulikken, det gør vores D40 vært fald:)

  • #7   24. jul 2012 okay til det med olien
    men synes nu stadig det lyder som om pumpen er ved at være færdig ud fra hva jeg kender til hydraulik men ja den kan jo også bare tabe tryg i tomgang ved en utæthed hvis den ikke lukker helt til i pumpehuset


  • #8   25. jul 2012 der er kun en vej.. og det er at starte fra pumpen for at kikke efter utætheder, så skal du jo lige give den lidt gas så du kan få opbygget lidt tryk
    det er jo sikkert en tandhjulspumpe og de har det jo med at dø nemt og er rimelig dyre i indkøb men dog gode

    ved at på de gamle zetore der bruger de noget meget tykt olie i hydraulikken smiley


  • #9   21. sep 2012 Hvad med MF 200 serien, hvad for noget olie skal de køre med, den er gul og har startet sit liv som rendegraver?

Kommentér på:
Hydraulikpumpe svigter ved tomgang

Annonce