{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.789 visninger | Oprettet:

Utæt Ford PTO med 2 hastigheder {{forumTopicSubject}}

Hej

Min Ford 8210 er utæt ved PTO'en. Jeg har læst mig frem til at der sidder en o-ring ved PTO aksel som normalt er problemet ... er der nogen her inde der kan hjælpe med beskrivelse af hvordan o-ringen skiftes ?

Se vedlagte billede - o-ringen er nr. 73

https://partstore.agriculture.newholland.com/us/parts-search .html#epc::mr58278ar397156

Hvis jeg vil skifte pakdåsen nr. 77, kan jeg så gøre det ved at afmontere nr. 76 med PTO akselen monteret uden at det hele falder fra hinanden ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt Ford PTO med 2 hastigheder
  • #1   31. jan 2019 Jeg vil mene, at når du skruer "dækslet" 76 af, så sidder pakdåsen i enden af det og der skulle ikke være noget i vejen for at afmontere dækslet.
    I min instruktionsbog står der, at traktoren helst skal stå med snuden godt nedad. Så løber der ikke olie ud når man afmonterer tappen.


  • #2   31. jan 2019 Hej Matthias

    Tak for hjælpen det vil jeg prøve ...

    Kan du hjælpe med information om hvordan 0-ringen nr. 73 på tegningen skiftes ?

    Mvh. Erik


  • #3   31. jan 2019 Jeg har ikke haft det adskilt på min, men jeg er ret sikker på du kan slå pakdåsen ud fra bagsiden. Altså ind gennem hullet og så ud fremad i kørselsretningen. Er du i tvivl, så tag dækslet med til maskinhandleren og så få ham til at sætte den nye i igen.

  • #4   1. feb 2019 Hej Matthias.

    Tak for infomationen. Jeg er sikker på at jeg er ok med at skifte pakdåsen. Men jeg har læst mig til at der når mormalt også er 1 o'ring nr. 73 på tegningen der skal skiftes. I værksteds bogen er det ikke beskrevet ... så derfor spørger jeg om erfaringer fra andre ...

    Den video visser pakdåsen ... men ikke o-ring

    https://www.youtube.com/watch?v=GM0W4nlTqwE

    Mvh. Erik



  • #5   6. feb 2019 Hej

    Jeg har fundet dette billede som visser 0-ringen - jeg skal have skiftet ..

    Er der gode forslag til hvordan at det gøres ?

    Mvh. Erik



    profilbillede
  • #6   7. feb 2019 Hej

    Jeg har fundet denne video som visser skift af 0-ring på JD 4440 PTO, er det samme fremgangs måde på Ford PTO med 2 hastigheder ?

    https://www.youtube.com/watch?v=pqKuJ9VJZ2U


  • #7   10. feb 2019 Hej

    Så fik jeg skifte de 2 o-ring. Det var bare at tage PTO'en ud og der efter skifte de 2 o-ringe. Der manglede 1 stk. så det var nok derfor at den var utæt.

    Det lykkes ikke at skifte pakdåsen nr. 76 - jeg fik løsnet nr. 76 - med pakdåsen ville ikke slippe aksel. Hvor stor åbening kan man lave mellem 76 og gearkasse huset uden der kommer problemer ? Jeg tænker på hvis der blev så meget luft at man kunne sætte en aftrækker på og trække det fra hinanden


    profilbillede
  • #8   10. feb 2019

    profilbillede
  • #9   11. mar 2019 Hej. Løsningen var at slå let på enden af nr. 65, med en skrue trækker til at holde afstand. Der var plads til 2 stk. 0-ringe nr. 73. Mvh. Erik

    profilbillede
Kommentér på:
Utæt Ford PTO med 2 hastigheder

Annonce