{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
308 visninger | Oprettet:

Utæt Ford PTO med 2 hastigheder {{forumTopicSubject}}

Hej

Min Ford 8210 er utæt ved PTO'en. Jeg har læst mig frem til at der sidder en o-ring ved PTO aksel som normalt er problemet ... er der nogen her inde der kan hjælpe med beskrivelse af hvordan o-ringen skiftes ?

Se vedlagte billede - o-ringen er nr. 73

https://partstore.agriculture.newholland.com/us/parts-search .html#epc::mr58278ar397156

Hvis jeg vil skifte pakdåsen nr. 77, kan jeg så gøre det ved at afmontere nr. 76 med PTO akselen monteret uden at det hele falder fra hinanden ?

Kommentarer på:  Utæt Ford PTO med 2 hastigheder
  • #1   31. jan Jeg vil mene, at når du skruer "dækslet" 76 af, så sidder pakdåsen i enden af det og der skulle ikke være noget i vejen for at afmontere dækslet.
    I min instruktionsbog står der, at traktoren helst skal stå med snuden godt nedad. Så løber der ikke olie ud når man afmonterer tappen.

• #2   31. jan Hej Matthias

Tak for hjælpen det vil jeg prøve ...

Kan du hjælpe med information om hvordan 0-ringen nr. 73 på tegningen skiftes ?

Mvh. Erik

• #3   31. jan Jeg har ikke haft det adskilt på min, men jeg er ret sikker på du kan slå pakdåsen ud fra bagsiden. Altså ind gennem hullet og så ud fremad i kørselsretningen. Er du i tvivl, så tag dækslet med til maskinhandleren og så få ham til at sætte den nye i igen.

• #4   1. feb Hej Matthias.

Tak for infomationen. Jeg er sikker på at jeg er ok med at skifte pakdåsen. Men jeg har læst mig til at der når mormalt også er 1 o'ring nr. 73 på tegningen der skal skiftes. I værksteds bogen er det ikke beskrevet ... så derfor spørger jeg om erfaringer fra andre ...

Den video visser pakdåsen ... men ikke o-ring

https://www.youtube.com/watch?v=GM0W4nlTqwE

Mvh. Erik

• #5   6. feb Hej

Jeg har fundet dette billede som visser 0-ringen - jeg skal have skiftet ..

Er der gode forslag til hvordan at det gøres ?

Mvh. Erik

profilbillede
  • #6   7. feb Hej

Jeg har fundet denne video som visser skift af 0-ring på JD 4440 PTO, er det samme fremgangs måde på Ford PTO med 2 hastigheder ?

https://www.youtube.com/watch?v=pqKuJ9VJZ2U

• #7   10. feb Hej

Så fik jeg skifte de 2 o-ring. Det var bare at tage PTO'en ud og der efter skifte de 2 o-ringe. Der manglede 1 stk. så det var nok derfor at den var utæt.

Det lykkes ikke at skifte pakdåsen nr. 76 - jeg fik løsnet nr. 76 - med pakdåsen ville ikke slippe aksel. Hvor stor åbening kan man lave mellem 76 og gearkasse huset uden der kommer problemer ? Jeg tænker på hvis der blev så meget luft at man kunne sætte en aftrækker på og trække det fra hinanden

profilbillede
  • #8   10. feb

profilbillede
  • #9   11. mar Hej. Løsningen var at slå let på enden af nr. 65, med en skrue trækker til at holde afstand. Der var plads til 2 stk. 0-ringe nr. 73. Mvh. Erik

profilbillede
Kommentér på:
Utæt Ford PTO med 2 hastigheder