{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Ford 5000 mangler løftekraft {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Løftekraften på min Ford 5000 er ved at være for ringe til radrenseren og frontlæsseren. Den skal have en del omdrejninger for at løfte, og redskabet falder ned på ti minutter når motoren ikke kører.
Lugter det lidt af en ny hydraulikpumpe eller kan der være noget overtryksventil eller lignende der bare skal renses/justeres ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford 5000 mangler løftekraft
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #1   11. maj 2015 Hej Max Det med at radrenseren går til jorden hvis det tager 10 min så er det ikke det der påvirker løfte kapaciteten og hvis det hjælper med lidt gas så vil min beskedne erfaring sige pumpen er slidt. Jeg synes det er yderst sjældent at ovetryks ventilen i en Ford går ned i tryk Ikke at jeg ikke har prøvet at stille dem op men det har nu været fordi man behøvede lidt mere tryk end den var sat til.
    Det med at den står og synker er glideren i ventilen der ikke passer så stramt som den måske har gjort


  • #2   12. maj 2015 Hey.
    Enten skal du have en ny pumpe på eller og så skal du reparere den gamle, jeg har nemlig har det samme problem med min Ford 2000 den skulle have en del omd. Og så en til sidst ville den så ikke løfte selv uden redskab. Så jeg skal have købt et rep. Set fra Kims kubic han er ikke alt for dyr. Og det er nok det samme du skal gøre.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #3   12. maj 2015 Det med at reparere en tandhjulspumpe er nu ikke nemt at få noget godt ud af.så en ny er nok eneste realistiske mulighed

  • #4   12. maj 2015 Nå ja det er jo rigtigt det er en tandhjuls pumpe på x'erne og Ford 4-5000 og der sidder den jo i bagtøjet og ikke på siden af motoren som på en Ford 2000 Y, så det er nok en ny pumpe der er bedst, som du siger (skriver).

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #5   12. maj 2015 Jeg tror jeg har lovet mig selv ikke at skrive noget her på galleriet som ikke er 100% sikker uden at tilføje at der kan være tvivl eller jeg er usikker. Det forbyder min faglige stolthed.

  • #6   13. maj 2015 Helt i orden, man kan jo ikke vide hvordan alle modeller i verden er bygget ;o) Ok, jamen så må jeg forberede mig på at lette låget bagpå og smide en ny i når det bliver for slemt. Ja det ser ud til at blive en rep. på små 3000 kr.
    Tak for info

    mvh. Max Madsen


Kommentér på:
Ford 5000 mangler løftekraft

Annonce