{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.631 visninger | Oprettet:

Nye vægtklasser traktortræk {{forumTopicSubject}}

Kan se der er kommet nye vægtgrænser i klasse 5 og 6 + at der er kommet en klasse 7 på smiley SÅ må jeg vist hellere igang med at veje magnumen ned for stadig kunne være med smiley
0.kl 0 – 3.500 kg max 4 cylinder
1. 0 - 3.500 kg
2. 3.501 - 4.400 kg
3. 4.401 - 5.700kg
4. 5.701 - 7.500 kg
5. 7.501 – 9.000 kg
6. 9.001 – 11.000 kg
7. 11.001 – 14.000 kg
http://www.landboungdom.dk/fileadmin/user_upload/Pdf/Traktortraek/2016_StandardRegler_for_traktortraek.pdf

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye vægtklasser traktortræk
  • #1   7. jan 2016 Ku være fed hvis de samme klasser, fra 0-7.500kg skulle kunne køre med en plov eller harve i min. et kvarter, spænde fra, og så direkte for slæden...

• #2   8. jan 2016 Problemet med det er bare at hvis de skulle kunne det ville traktortræk ikke være særlig sjovt at se.. smiley

• #3   8. jan 2016 Fordi det er fedt at se de samme 50 traktore hver gang?
    Nej, syns jeg ikke... En traktor der før i tiden var stærk, og ku ryge, og alle folk snakket om, var der mange af. De står hjemme, bliver brugt til gylle pumper. Ingen vil tage en intern dyst for folk fra omegnen. Det er de samme hver gang. ..
    Men reglerne hedder sig jo, original brændstofpumpe.. Så hvis der er andre elementer i, burde den bare ikke gå...
    Vil folk se det andet, så kan de sgu tage ud og se farmstock.
    I kører jo næsten med samme dæk montering efterhånden.
    "Standard-træk" har ikke længere noget med at være god til at skrue, men om hvor mange penge man har...

• #4   8. jan 2016 Traktortræk uden højt ladetryk og sort røg?? Det ville ihertfald være nok til at jeg ikke gad og se det smiley
    Og Ja det med pengene er jo nok også lidt rigtigt smiley Men se på hvilken som helst motorsport så er det jo dem med pengene der er bedst, det kan man ikke komme uden om smiley

• #5   9. jan 2016 Der er godt nok ikke ret mange der bare betaler sig fra, at få lavet traktorerne.. Så det med at det har noget at gøre med evnerne til at skrue længere, den holder sgu ikke!
    Og hvor store krav stiller det lige til evnerne, at skrue en 810'er i pumpen? smiley

• #6   9. jan 2016 Kræver vel ikke det store nej.
    Men kræver ikke andet end penge at sende sin pumpe til ketner heller.
    For at lave 2 manifolde kræver heller ikke raketvidenskab.
    Resten ordner cylinderservice jo.

• #7   10. jan 2016 Vi er enige så langt, at det selvfølgelig kræver noget mønt at få lavet diverse ting til traktoren. Og jo federe dele, jo mere mønt.
    Men jeg vil nu holde på at det stadig kræver lidt evner til at skrue, at få lortet til at køre ordentligt.
    Der er findes mange eksempler på at folk har smidt både 5 og 6 cifrede beløb for at få bygget mere eller mindre komplette motorer, men når lortet kommer for slæden så kan de alligevel ikke følge med traktorer, der på papiret har mindre fedt grej, men til gengæld er de bedre justeret ind og sat op.
    Så penge kan ikke gøre det alene.
    Men jeg ved godt der er mange som bedre kunne lide de gamle dage og det er også fint nok, vi kan ikke alle have samme holdninger smiley

• #8   12. jan 2016 Der er publikum til alle former for træk. Nogle mere end andre, men som alt andet sport og underholdning går det i retning af at blive vildere og mere ekstremt. -og så længe der er deltagere som syntes det er sjovt at bruge tid og penge på det, så er det da bare en fordel for alle.
    Både dem selv, leverandører, arrangører og publikum, så jeg ser ikke noget problem.
    Jeg er sikker på det er det samme uanset om man dyrker cykelsport, skydning eller pælesidning. Niveauet øges år for år og sådan er det med alt der er et konkurrencemoment i.
    Jeg syntes selvfølgelig de gamle traktorer er sjovest fordi man selv er computeren der skal have det hele til at spille og ikke bare kan sætte flueben i "Auto" på en touchskærm. -Men de har jo til gengæld endnu mere arbejde end os andre med at få monteret vægte, tvillingehjul osv. optimalt....

Kommentér på:
Nye vægtklasser traktortræk

Annonce