{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Mike G
Mike G
Tilmeldt:
9. apr 2013
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 49

Hjælp og spørgsmål til regler {{forumTopicSubject}}

Hej hvis man putter et blankrør på traktoren, er der så en regel for hvor lang oppe ad røret de krydsgående gevinder skal gå? Altså dem til at smadre turboen hvis det går galt.
Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp og spørgsmål til regler
  • #1   19. jan 2014 punkt 34 i lu regler I udstødningssystemer uden lyddæmper skal der monteres kryds med 8.8 stålbolte på minimum 10 mm. Der skal være to kryds, som er forskudt med 45 grader for hinanden og med max. 25 mm mellem boltene. Krydsene placeres lige under hjelmen, eller der hvor lyddæmperen har siddet så tæt som muligt på turboen. Bolte skal være med hoveder og skal kunne kontrolleres. Den lodrette del af udstødningsrøret skal være mindst 50 cm. Min. 4 mm godstykkelse af udstødningsrør hen til første kryds

  • #3   19. jan 2014 og det er den mest sindsyge regl de har lavet lige pt.

    Min. 4 mm godstykkelse af udstødningsrør hen til første kryds ????


  • #4   19. jan 2014 Ja morten det er det da! hvorfor er den regel sindsyg?


  • #5   19. jan 2014 Det er da bare og skifte en stump rør ud med 4mm tyk rør hvor svært er det lige... Vil i køre traktor træk eller ikke ???

  • #6   19. jan 2014 Nu er det som det står så skal alle køre med det. Om det er en std. Traktor eller en der er lavet om og 4mm gods tykkelse er meget voldsomt. Og selv når jeg snakker med en ven som sider i udvalget og laver de regler. Kan han også godt se der er noget galt med den regl

    Det er jo ikke bare og skifte en stump rør det er jo hele vejen fra turboen og ud til hvor du har krydset. Og hvis du køre med en std. Så laver man ikke bare om på det


  • #7   19. jan 2014 Morten har du lavet om på rørene fra turboen og ud? Eller kun sat blank rør på

  • #8   19. jan 2014 Jeg har tidligere kørt med blank rør. Og ikke andet

  • #9   19. jan 2014 Så skal du jo heller ikk lave noget om ?

  • #11   19. jan 2014 Det skal jeg da. Der står at godstykkelsen minimum skal være 4 mm. Og til første kryds jeg havnede da ikke 4 mm gods tykkelse på 8430'eren oppe ved turboen og ud til første kryds. Alt hvad der er bag ved krydset skal være 4 mm

  • #12   19. jan 2014 Ja du skal hen og lave det om. Så det er 4 mm fra kryds og ind til turbo og så skal du havde 2 kryds i forskudt 45grader og det skal være præcist har hørt om en der var ved og blive disket til dm pga. Det ikke var 45 grader

  • #13   19. jan 2014 Jo okay, tak for det smiley Hva med MF'eren, skal jeg erstate de originale rør fra turbo og hele vejen ned?


  • #14   19. jan 2014 jeg overvejer da og finde en gammel lyddæmper og skrue på så man ikk skal til og lave alt muligt om igen man bliver jo lidt træt af alle de regl ændringer hvert år

  • #15   19. jan 2014 Jamen hvis det er under 4 mm så skal det laves. Der står jo at udstødningsrøret hen til krydset skal være 4 mm

  • #16   19. jan 2014 Der er da os den regl med 2 mm plade om turboen smiley hvorfor skal den lige laves smiley

  • #17   19. jan 2014 Det er kun hvis det er en uoriginal eller større turbo end std. Der skal laves det. Det er jo for hvis din turbo sprænger så delene ikke rammer publikum.De nye regler rammer alle dem som har lavet noget ved deres traktor. Efter min mening.

  • #18   19. jan 2014 Ja tak det bliver en dyr vinter smiley
    Men de ex 2 mm plade må man svejse dem på inder siden a motor hjelmen ?? Ved du det Morten ??


  • #19   19. jan 2014 34. Eftermonteret turbo i ét tryktrin og intercooler er tilladt. Alle turboer skal være fuldstændig afskærmet med min. 2 mm plade, hvis den ikke er dækket af motorhjelmen. Alle traktorer med eftermonteret eller større turbo skal have afskærmet turbo med minimum 2 mm. stålplade foruden motorhjelmen, forstærkning af motorhjelm med 2 mm stålplade er tilladt som dette (dette gælder ikke modelspecifikke eftermonterede turbo kits). Turboens indsugning skal være afskærmet, så man ikke kan komme i kontakt med rotoren.

  • #20   19. jan 2014 Du må ikke ænder så meget på motorhjelmen at den ikke er original mere så reglerne mod siger hinanden, jeg syns ikke de har helt styr på det i det udvalg.

    32. Traktoren skal være standard, hvad angår foraksel, forbro, motorhjelm, gearkasse og bagtøj samt styrtbøjle/førerhus.


  • #21   19. jan 2014 Ja din 2 mm plade må godt skrues på hjelmen men det er kun nødvendig hvis du bytter turboen ud eller bygger en på ellers skal det ikke sættes på

  • #22   20. jan 2014 Morten, jeg sidder også i udvalget. meen slap nu af med at luk mere øre gas ud! du kan godt købe rør osv. men købe en plade og og et par svejse bøjninger, og så finde en kasse øl frem og bruge en mørk januars dag på at lave lidt, det kan du ikke???!!!
    du kommer jo langt for en bette plovmand!
    kan vi alle ikke blive enige om at traktor træk er og bliver en stærkere sport? derfor er vi også nødt til at stramme en smule op på reglerne i danmark!
    1 gang! og Kun 1 gang der sker noget med publikum eller en person, så er der intet der hedder traktor træk mere! så kan i give jer til at køre DTP, og tror i det bliver nemmere for jeres standard knallerter?!
    det er ikke kun udvalget der laver regler, vi har rent faktisk også nogen krav vi skal leve op til fra forsikringen og politiets side! men morten hvis du ved bedre skal du være velkommen til at tage kampen op med dem, så skal vi med glæde sætte os ned kigge på imens!
    og husk lige vi gør det for jeres skyld og ikke vores. der vil altid være nogen der er utilfredse med de valg vi tager. men hvis i nu tog jer sammen og mødte op til de møder der bliver holdt efter DM hvert år, så har i muligheden for at fortælle os hvad i mener der skal laves eller laves om. i er selv med til at vedtage vores regler hvis i har mødt op til møde i jeres lokal forening. Husk det.


  • #23   20. jan 2014 Sådan Dennis S.... Syntes meget godt om smiley

  • #24   20. jan 2014 Nu er det sådan at jeg har været med til 2 møder med forslag til regler. Det er bare lige som om der ikke rigtig sker noget hvis der kommer forslag til regler fra Sjælland og ørene. Jeg er ikke enig i jeres regler med alt det man skal gøre med en helt std. Traktor. Der bliver ikke taget højde for den 16 årigt knæk der låner en traktor og vil køre. Det er regler til dem som grov tuner hvor der skal være en Højer sikkerhed, som jeg syns er super fint. Men bare fordi jeg vil køre med blankt rør så skal jeg hen og lave et helt nyt udstødnings system med 4 mm godstykkelsen til første kryds. Det er jo helt sindssygt og det er ikke alle som for lov til og gøre det. Det er jo heller aldrig turboen på en std. Traktor der sprænger det er jo sjovt nok alle de andre som det sker på, og der syns jeg der skal tages noget hensyn til det med de regler i har lavet, traktoren med nødstop skal igennem et syn hvert år for og få lov til og køre så ved man hvem man skal holde øje med og at der er en fare ved traktore.. Det er bare min mening

  • #25   21. jan 2014 Nu skal jeg forstå det rigtigt ?? Hvis jeg må skruge / bolte det fast må jeg så os svejse dem 2mm plade på inderside. ??:)

  • #26   22. jan 2014 Ja Henrik, der står intet om montering.den skal bare side der, men lav den nu så det kan tjekkes..

  • #27   22. jan 2014 Tak Martin smiley det bliver dem os smiley

Kommentér på:
Hjælp og spørgsmål til regler

Annonce