{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan skruer man pumpen :)
  • #1   4. feb 2014 Der sidder en rotorpumpe på sådan en fyr, så der er faktisk ikke noget skrue og stille på..
    Men du skal ind i pumpen gennem et lille dæksel som sidder på siden af pumpen. Hvilket er bedre og få en med forstand på til og gøre, da det er lidt besværligt og forklare.

Ydermere er den vidst uden turbo, så vidt jeg husker??
    Så du vil nok få mere sort røg end hk ud af det..

• #3   4. feb 2014 kan du forklare det ganske kort smiley

• #4   5. feb 2014 1: sæt en klemme afgangen til tanken.
    2: Åben dækslet på siden af indsprøjtningspumpen (to 5 eller 6 mm bolte)
    3: Tørn motoren manuelt, IKKE med starteren, så bolten til justerings blikket (den siden hvor man ikke kan justere) er midt i hullet.
    4: Tørn motoren så den modsatte bolt står midt i hullet af pumpen.
    5: Løsn bolten og juster blikket som begrænser pumpe elementernes max vandring.

Kan ikke huske hvilket vej du skal flytte blikket for at justere mængden op, men mener det er op mod topstykket.

6: Spænd bolten efter justering.
    7: Tørn igen motoren og spænd den modsatte bolt.
    8: Monter dækslet.
    9: Fjernklemmen på slagen fra tanken.
    10: Udluft pumpen.
    11: Start traktoren og se om den kan ryge smiley

• #5   6. feb 2014 mange tak skal du have smiley

• #6   10. feb 2014 Fin forklaring fra Kent!

Når det så er sagt, så er det ikke noget du får ret meget ud af at gøre på en sugemotor, andet end øget brændstofforbrug, tilsodning og forøget slid på motoren. Prøv at sætte dig ind i, hvad forskellen er på en tvangsfodret (turbo/kompressor) og en sugemotor er og studér derefter konceptet i blandingsforhold. Derefter skulle det være klart, hvorfor du ikke får noget særligt ud af det, andet end noget der primært er skidt for dig og din traktor.

Mvh.

• #7   10. feb 2014 den skal bare begynde og ryge sort smiley

• #8   10. feb 2014 Ok, du er udenfor pædagogisk rækkevidde... Det er netop derfor du skal lade være!

Mvh.

• #9   10. feb 2014 Volvo BM

Hvordan er du lige pludselig blevet expert på området?
    Lad dog knægten, hvis han gerne vil have lidt røg..

Tror det er de færreste NA motorer du kan skrue op, så de rent faktisk tager skade af det, det bliver forbrændingstrykket slet ikke højt nok til..

Der udover er en 2040 grundlæggende bare en 2140 uden turbo, så gear og motor skal skam nok holde..

• #10   11. feb 2014 Tjah... Det er nok nærmere tilsodningen pga. af uforbrændt diesel der er problemet, samt indvendig vask af cylindervæggen pga. for meget diesel der medfører dårlig tætning af stempelringene som derefter giver anledning til krumtaphusventilation. Så man opnår således dårlig kompression, både pga. tilsodning af ventiler og dårlig tætning ved stempelringene. Nå ja, og så bliver det på den lange bane rigtig lækkert når ringene også begynder at sætte sig...

Med andre ord, er der langt større risiko for effekttab end effektgevinst. Og tillykke med nedsatte koldstartsegenskaber og forringet dynamisk kompression, samt større bidrag til forurening. Og spild af penge... Men røg skal han da nok få...

Så det var egentlig ikke for at være ekspert på området, men for at fortælle ham at der faktisk ikke rigtig er noget fedt ved det. Og det er heller ikke fordi jeg tror drivlinjen eller motoren ikke kan holde som sådan. Hvis der er flere ting du vilsnakke om, så skriv en PB.

Mvh.

• #11   11. feb 2014 Hmm du har læst mange teoretiske bøger lyder det til.

Det vil for det første kræve en ret stor mængde indsprøjtet diesel, før der er nok til det kondenserer og nedvasker noget som helst..
    Hvilket de færreste standard indsprøjtningspumper er i stand til.

Hvis der endelig skulle være noget som skader motoren eller slider hårdere, er det en evt. gennemtrædning af oliefilmen i TDC, hvilket absolut vil kræve en meget kraftigere effekt forøgelse/forbrændingstryk.

Med hensyn til stempelringe som går fast, så det vidst noget der høre til i et par årtier tilbage, da smøreolie bare var smøreolie.

• #12   11. feb 2014 Det med PB forstod du tilsyneladende ikke... Flot! Så fortsætter det jo bare her...

For at forbrændingstrykket skal stige, skal der ske en merforbrænding og det kommer der ikke til når forholdet mellem luft og brændstof ikke er tilpas. Derved køler den større mængde brændstof mere end den varmer med risiko for fald i kompressionstryk. Kompressionstrykket er bl.a. med til at gøre at stempelringene slutter tæt.

En lækkende dyse kan såmænd sagtens være medvirkende til nedvaskning i sig selv. Nu er det selvfølgeligt ikke det samme som at øge mængden i indsprøjtningøjeblikket.

Som jeg har sagt før, så er det primært fordi jeg synes det er dumt at foretage ændringen da det ikke bidrager til noget som helst positivt.

Og hvornår er du blevet ekspert på området og kan du egentlig selv læse? - Bare for at holde din gode tone igang...

Skal naturligvis beklage, at jeg kom til at sige "udenfor pædagogisk rækkevidde".

Mvh.

• #13   11. feb 2014 Det kan vel gøre ligemeget om det over PB eller ej..
    Nu bliver det jo belyst, hvorfor en diesel ikke kan tåle den mindste smule sorte røg, før den slidder sig selv i smadder??

Der bare en lille ting du glemmer i den "perfekte" verden, ALLE motorer om det otto eller diesel køre med et luft overskud på 2 til 3.
    Og regner bestemt med du ved hvorfor?

Så jo der vil ske en mer forbrænding, nok ikke en fuldstænding forbrænding, men stadig forbrænding.
    En fuldstændig forbrænding er jo noget nær umuligt og opnå i en forbrændingsmotor, hvilket de partikelfiltre på nye motorer vidst ret godt beviser.

Og ja forbrændingstrykket er ikke kun med til at stempelringene holder tæt, der er trykket der gør det.

En lækkende dyse er jo under ordnet om traktoren er standard eller ej.

• #14   11. feb 2014 Totalt off-topic, så hold det endelig i tråden. smiley Det er lang tid siden man har set seriøs og teknisk viden herinde, og syntes selv personligt vi mangler det lidt for at hæve niveauet til noget der er værd at læse. smiley

Så fortsæt endelig, hvis i da gider. smiley

• #15   12. feb 2014 Hehe vi må ikke skændes offentlig smiley

Desuden er det sjældent noget med ret meget kød på, der bliver spurgt om her inde smiley

• Dan K
    Dan K Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #16   2. jul 2019 Hej er der nogen der kan komme med et råd til mig jeg har en Ford 550 rendegraver som næsten ikke kan trække sig selv og jeg synes jeg har prøvet næste alt jeg har en ide om den får for lidt at leve af det har været galt med den siden jeg købte den jeg ved der er sat en kryds motor i så jeg er ikke sikker på om der blevet rodet med pumpen jeg er helt sikker på filter og gennem løb af dissel men jeg tror stadig der er noget galt for jeg kan slet ikke få den til at ryge sort selv om jeg stiller den ene eller den anden vej i pumpen er der nogen der har et råd til mig mvh dan Kristensen ??

Kommentér på:
hvordan skruer man pumpen :)

Annonce