{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af opvaskemaskine 800 kr.
  • Fixe dør til haveskur 900 kr.
  • Klipning af ca. 35 m hæk inkl. bortkørsel 2.815 kr.
  • Rengøring af lejlighed ved flytning 1.250 kr.
  • Loftisolering 15.000 kr.
  • Udskiftning af udehane, 2 balofix og afmontering af armatur. 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr til opvarming af olie`?
  • #1   24. jan 2012 Tjek linket.
    http://www.fullpull.dk/forum/viewtopic.php?t=5069
    måske det kan bruges.

• #2   24. jan 2012 hej
    hvis det er til en traktortrækker, nytter det ingenting kun at varme olien, du skal have blokken med.
    men du kan jo få sådan en dypkoger, til stikkontakten, de er ret effektive.

ellers installerer du et 5kw oliefyr(til kølervandet) og laver et kobberrør i bundkarret, der løber fre, og tilbage, ligesom en radiator, og udgang gennem den ene ende af bundkarret.

så kobles det jo bare til resten af kølersystemet. samtidig får du så også en vandbaseret oliekøler, da det jo kører med resten af systemet når traktoren er igang.
    du kan evt. lave en hane på slange/røret dertil , så du kan koble det fra når du køre, så der mindre risiko for vand i olien

• #3   24. jan 2012 Hvorfor vil du opvarme olien? Normalt varmer man vandet i motoren op til 60 grader for at have nemmere ved at starte når man sænker kompressionen. olien plejer man at køle i stedet for at varme den!

• #4   25. jan 2012 arg
    normalt varmer man olien for at skåne motoren, man skal jo ikke varme det når den kører.. varm olie er meget hurtigere om at nå frem til alle smørepunkterne o motoren,

en traktor der bliver startet og hurtigt bliver "pint" har godt af lidt lunken olie, især til turbo..
    et liv som mange fuldfodertraktorer lever, især her i den kolde tid er det hårdt uden ordentlig smøring, og der går længe i det her vejr inden olie er oppe omkring de anbefalde 60 grader.'
    jeg er i tvivl om den overhovedet komme der op ved let arbejde

• #5   25. jan 2012 Olien bliver jo hurtig varm hvis resten af motoren er varmet op til 60 grader. Har aldrig hørt om nogle der laver det du skriver med kobberrør i bundkaret. Og normalt kører man jo heller ikke traktortræk når der er koldt så problem med stiv olie er ikke noget problem bare man har det rigtige olie på.

• #6   25. jan 2012 det er slet ikke motor olien men bagtøjs olien.... p.g.a de koblingsfri gear og små olie koblinger ville jo nok have bedst af en go varm olie ind en kold når der skal trækkes

• #7   25. jan 2012 Sæt en slange med en drøvling imellem 2 hydralik udtage og aktiver håndtaget.... så går der ik længe før der varm olie.....

• #8   25. jan 2012 det er afmonteret alt det der eller var det ikke til og kom til og skruge så det var bare om man kan få noget til og varme det olie op... ellers er jeg sku bange for det kommer til og koste gear eller olie koblinger

• #9   25. jan 2012 Der må være et sted på den hvor du kan lave så olien render igennem en slange med drøvling for at varme olien op... også kopler omkring det når du skal trække...

• #10   26. jan 2012 det skal nok være muligt og monter et par koblinger to steder men skal have noget der kan varme det op

• #11   26. jan 2012 Det varmer sig selv op ved at cirkulere igennem drøvlingen....

• #12   26. jan 2012 jo jo men vil gerne have et fyr af en art til og gøre det

• #13   27. jan 2012 Jow jow.... Men så skal du da bare have et vandfyr og en varmveksler.... men det andet er noget hurtigere og billigere...

• #14   30. jan 2012 Det ville da tage en frygtelig tid at varme en 60 l olie op ??

• #15   30. jan 2012 det kan godt være det tager langtid men en helt kold olie er da ikke godt til olie koblinger olie pumper og power shift´s gear...

• #16   30. jan 2012 Hvis det er den case du vil have fyr på? jeg ville mene det var nok med en drøvling i hyd udtag, som du lader den stå og blive varm med, for så længe du ikke flytter den.
    Tænk på hvor længe en den kan køre når den er standart lige fra kold, og hvis du kun bruger din til slæb, behøver du først og tænke på den når momenten vrider belægningen af i koblingerne

• #17   30. jan 2012 undskyld mikkel men det der fatter jeg ikke noget af... og hvad er det for en drøvling i snakker om... og hyd udtag er pillet af hvis det var der du ville sætte den

• #18   30. jan 2012 En drøvling er en hydralik nippel hvor hullet er mindre end normalt, der kan fåes forskellige størrelser...

Ved at presse olien igennem den blir den varmet op rimlig hurtigt....

Nu har du godt nok taget dine fjernudtag af, men på sådan et bagtøj sku det nok være muligt at montere det et andet sted... evt med med nogen haner du kan åbne og lukke så du bare kan lade det side...

• #19   30. jan 2012 nå okay på den der måde nu er jeg lige lidt mere med på hvad det er i snakker om smiley ......

• #20   30. jan 2012 Hvis ikke du har lagt mærke til det, er der flere i de større klasser der har en slanger sidene mellem 2 udtag, netop for at varme olien op på den måde...

• #21   30. jan 2012 jamen det har jeg nemlig selv gjordt da jeg kørte 13.000 men nu når jeg har pillet alt det der udtag af ville jeg bare høre hvad jeg skulle gøre for at varme det når jeg nu ikke havde den mulighed

Kommentér på:
Oliefyr til opvarming af olie`?

Annonce