{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.243 visninger | Oprettet:

Magnus G
Magnus G
Tilmeldt:
6. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Diesel Tunning hjælp... {{forumTopicSubject}}

Hej TG.
Det er min overbevisning at hvis man skal ha fat i nogle af de virkelig seje diesel tuner skal kan man finde dem her...

Jeg er igang med at bygge en diesel drifet, der derjer sig om en Mercedes w124 e hvor jeg har ilagt en 300td 24v motor fra en w210e. moten er standart.
pumpen er fra en 124 300td 12v hvor der er monteret 7mm elementer i og turboen er en stor Turbonetics megen til denne http://www.traktorgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=768

Men har stadig mange ting jeg ikke ved noget/nok om, så som
Tændnings tidspunkt ?
Hvor højt tyrk skal jeg køre med for at lave min 300 hk og 700-900 nm.? (ved den kan holde til 4 bar)
Skal jeg ha vand indsprøgtning på?
kan jeg køre med standart dyser?
Er der mere jeg skal være OBS på?

Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel Tunning hjælp...
  • #1   6. mar 2012 Kender ikke så meget til en mercedes motor men 7mm elementer lyder ikke af meget. Den turbo er også alt for stor til dit projekt. Du skal ned i en hx 35 eller maks hx40. Der skal andre dyser i hvis du vil have noget ud af den.

  • #2   6. mar 2012 Har da hørt om nogen der bygger bosch p pumpe den kan i hverfald nok komme til at give diesel nok.

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   6. mar 2012 Ok tak for det hurtige svar.

    jeg har min nuværened opsætning info fra denne hjemme side. http://www.blacksmokeracing.com/gear/

    Ang turbo mener du den spoler for langsomt op eller hvordan. har også en GT45 ville den passe bedere.? hvad skal den ha af A/R i ind og ud for at passe til en 3L motor.?




  • #4   6. mar 2012 vand indsprøjtning er ikke nødvendig til den der lille omgang... det er normal farm klasse traktorne der køre med det... og selv om jeg ikke kender den der motor så ser den turbo godt nok stor ud..... så vil holde med niels i at du skal have en mindre turbo

  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   6. mar 2012 ok.
    Men hvad har de der HX 35 eller 40 i A/R forhold.


  • #7   6. mar 2012 Opgraderet med:
    Turbonetic 1000Hk kugleleje turbo (data holder jeg for mig selv)
    Bosch A rækkepumpe, med high speed knast, 10mm elementer og en fandens hurtig regulator.
    6-3 dyserør.
    Dyseholdere fra Volvo lastbil, som er forlænget, overløb er flyttet, og der er monteret store spidser, RIGTIG store!
    Toppen er flowet,og det er boret op til lastbil dyseholdere ellers er det std.
    Speciel fremstillet udstødnings manifold, lavet så kort som muligt.
    Speciel fremstillet indsugnings manifold med stort pneunium kammer og studser til vandindsprøjtning.
    2 seriøse intercoolere.
    Der er lagt en Girdle plade i undermotoren på 25mm, ellers ville krumtappen ryge nedenud.
    Oliepumpen er flyttet op på siden af motoren, der bruges en alm hyd pumpe, som trækkes af knastkæden.
    Holly microfilter oliefilter (kan skilles af og tjekkes for spåner)
    De fleste bolte i motoren er speciel fremstillet i alm 12,9 bolte, ikke strækbolte!
    stempler er afdrejet, både på toppen og siderne.
    Motoren kører med tørsump, der ligger en tank på 12 liter under gearkassen.
    Elpumpe til forsmøring af olietryk, før bilen startes.
    4" Trykrør efter intercooler.
    3" Trykrør før intercooler.
    Og meget meget mere, men tillader mig at holde lidt hemmeligt, men jeg kan lave et godt setup til din bil evt:)

    Ladetrykket er lidt beskedent, små 6 bar kan den klemmes til!


  • Magnus G
    Magnus G Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   7. mar 2012 Ham har jeg snakket med da det er ham jeg har købt bilen ved. smiley
    den kørte også kun på 4 cyl da jeg hentet den og da jeg fik kigget på den fandt jeg ud af at pumpen var samlet forkert, men det har jeg styr på nu.

    jamen laver han ikke også ca 6-800 hk og et sted mellem 1000-1500 nm.

    Mit mål er jo kun ca det halve af hvad han har. altså en del mindre belastning.


Kommentér på:
Diesel Tunning hjælp...

Annonce