{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Ford Dexta. {{forumTopicSubject}}

Hej. Vi har købt os et lille landsted, dog uden jord, men med en rimelig størrelse have. Med til ejendommen fulgte en lille ældre ford dexta diesel, som vi er meget glade for, og bruger til alverdens småting på grunden.

Når vi starter den, forvarmer vi lidt, og trykket start håndtaget ned, også starter den. Så ingen problemer der.

Problemet er at sidst vi skulle køre lidt jord til haven med vores lille trailer monteret efter, ser jeg straks at der er "vådt" under den i venstre side. Lugter til det og finder så ud af det er diesel... (Den har aldrig spildt en dråbe diesel, imens vi har ejet den)

jeg prøver og se om jeg kan finde det sted den "lækker" fra, og kan så se der hænger en dråbe diesel på noget som jeg finder ud af hedder vippe pumpen (ret mig hvis jeg tager fejl) Det er ligesom den lille pumpe / anordning er delt på midten og lægger fra samlingen..

Når jeg prøvede dog og starte alligevel, og den sprang i gang som altid, men nu dyppede der simpelthen diesel ud af et rør som sidder på den pumpe. Det rør laver ligesom et loop og slutter brat nedad mod jorden (overløbs rør???)

mit spørgsmål er, behøves denne vippe pumpe? kan man evt koble diesel tilføjelsen uden om den? altså koble de to rør som går ind i pumpen sammen? Vi har aldrig rørt den pumpe eller det vippe håndtag, og den har kørt og startet fint alt den tid vi har haft den.

håber nogen kan hjælpe mig med hvorfor den pludselig lækker diesel, og om vippepumpen er nødvendig.

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Dexta.
  • #1   20. okt 2021 Kan du vedhæfte et billede af "vippepumpen". Er lidt i tvivl om det er fødepumpen du mener.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #2   21. okt 2021 Det rør der har form som en omvendt grisehale er overløbs rør fra dieselindsprøjtnings pumpen og grunden til at der kommer noget der er at stemplerne i pumpen er lidt slidte . man bør skifte olie på pumpen engang imellem.
    Hvis man vil slippe for en dyr rep så hæng en opsamler dunk under.
    Jeg kommer til at tænke på om fødepumpen sidder på der også for så kunne det også være membranen der er revnet og den er ikke så vanskelig og dyr at skifte.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #3   21. okt 2021 Den du kalder vippepumpen er nok den man også kalder fødepumpe eller overføringspumpen. i den sidder en gummimembran (i samlingen med de 5 kærvskruer.

  • #4   21. okt 2021 Du skal have skiftet fødepunpen inden du kører mere samt skiftet olie på brændstof pumpen

    Din fødepumpe er utæt og når den kører fylder den diesel ind i brændstof pumpen men diesel smører ikke så du må ikke køre med det

    Fødepumpen koster ikke retmeget


Kommentér på:
Ford Dexta.

Annonce