{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
181 visninger | Oprettet:

Ny traktor - hvor stor? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg overvejer at opgradere vores nuv. ældre traktor til lidt større/nyere, da opgaverne vokser.
Den skal primært bruges til brakpudsning med ca. 2,5 m slagleklipper.
Jeg kigger pt. mest på traktorer på ca. 85-100 hk men er kommet i tvivl om dette er tilstrækkeligt til at trække en 2,5 m slagleklipper? Iflg. de fleste leverandører af slagleklippere ser det ud til at være tæt på grænsen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny traktor - hvor stor?
  • #1   9. jan Jamen er det så ikke ret nemt? Så skal du vel bare kigge efter noget større? smiley

• #2   9. jan Ikke helt så nemt da den heller ikke må være for høj smiley

• #3   10. jan Kig på en Deutz-fahr keyline
    Evt. skriv en besked vids du vil vide mere

• #4   14. jan Jeg er ikke så erfaren og måske virker min kommentar lidt uklog!
    Men skulle mindre HK ikke være tilstrækkeligt til en 2,5 m bred klippe-/slåmaskine, hvis du vælger en traktor med krybegear og kører lidt langsommere. Derved bliver det mere et spørgsmål om udgift til arbejdstid contra udgift til investering og drift af en større og dyrere traktor.
    Min erfaring udgøres af kørsel med 1,75 m slagleklipper med en 82 hk IH844XL contra en 39 hk Deutz 6004. IH'en har ret store hjul. Den kan sagtens trække slagleklipperen. Under hård belastning går det ud over drivrremmene. Det går bedre med Deutz i 1. gear og fulde omdr. - netop fordi den kører noget langsommere smiley
    vh
    Poul

Kommentér på:
Ny traktor - hvor stor?

Annonce