{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.109 visninger | Oprettet:

Vi gør hvad vi kan..! {{forumTopicSubject}}


Selvfølgelig sidder jeg og hører radioavisen hvor der kommer et emne om landbrug, så jeg skruer lige lidt op.
Så hører jeg en københavner som er forsker og siger at de danske landmænd er dårligere end nabolandende. At vi ikke kan dyrke lige så godt korn og vi kun tjente gode penge på kornet sidste år pga. kornpriserne.
Det er jo løgn..! Kan sgu godt være han er københavner med man kan fandme ikke være så DUM..!
Inden man springer ud og siger sådan en gang lort så syndes jeg man skulle gå ind og tjekke hvilke regler der er blevet indført.
Kære københavner og alle andre personer som prøver at gøre sig klog på det, vi må ikke gøde og sprøjte som nabolandene så hvordan vil i have kornet til at vokse og være lige så godt her hjemme som dernede ?
Vi gør hvad vi kan..!

Hjælp med at dele den her status..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi gør hvad vi kan..!
  • #1   4. aug 2013 Undre mig tit over at folk i jakkesæt og laksko tror de er meget klogere end dem i overalls og træsko...

  • #2   4. aug 2013 HAHA smiley Ja men syndes fandme det er på tide der sker noget. Danskerne i dag vil kun høre ting der rækker ned på landbruget og ikke hvis der er nogle gode ting. Vi kan ikke dyrke nok proteiner til landbruget i Danmark men nabolandene kan, så vi skal til at købe soja, HVOR meget brændstof og olie bliver der ikke brugt på det ? Men det tager jo en halv time at forklare byboere det og det er jo forlangt til en tv avis hvor et indslag max er 5 min.


  • #3   4. aug 2013 Det på Facebook!

    Det er sku rigtig nok

    det jeg synes man skulle gøre, det er at tage at tage alle mennesker ud af regeringen og skifte dem ud med nogle fra de forskellige arbejdspladser som landbrug, maskinmester, kontor, slagter og almindeligt kloge mennesker som kan se disse problemer og kan finde en løsning på dem! bare se fucking Thorning! hun har ik lavet andet end at kræve penge ind og så betaler hendes mand ikke engang skat!!??


  • #4   4. aug 2013 Bliver så pisse sur når der bliver lavet lort i DK (regeringen)

  • #5   4. aug 2013 om 20 år er der snart ikke noget der hedder landbrug i Danmark det skal det nok få smadret mere end det er nu!!

  • #6   4. aug 2013 Problemet idag er at folk uddanner sig til at blive noget inde i regeringen... Så kan de ikke se op og ned på noget som helst (altså have nogen form for realitet), for det eneste de har mødt er hvad de har fået på uddannelsen.
    Hvis regeringen bestod, som der også er sagt, med en lang række erhverv i Danmark (For ja, Danmark er jo drevet af vores erhverv, så skal vi også værne om dem!), så ville Danmark nok være et bedre sted at leve i. For så bliver lovene og reglerne lavet til bedste udnyttelse!. Er så træt af at vi som er et utroligt lille land i verden, altid skal gå i fronten for tiltag, når alle de store lande skider højt og flot på det. Så skal det gå ud over os!.


  • #7   4. aug 2013 Men det er da godt vi har bæredygtiglandbrug til at vinde nogle sager. Men kan man ikke fortælle nogle vigtige personer om de ting Danmark laver så de kan fortælle dem det, måske har de mere respekt for dem end os

  • #10   4. aug 2013 Præcis Jesper, folk der har siddet på et universitet og kigget i en bog det halve af deres liv, har ikke oplevet andet end hvad de læser, og så begynder de at kloge i alt mulig.
    Men man får at vide i dag at man skal tage en god og lang uddannelse, og dem der så gør det, gør bare tingene værre for dem der "nøjes" med en almindelig landbrugsuddannelse.
    Det er op ad bakke hele vejen smiley


  • #11   4. aug 2013 Lige præcis Lasse E... Kunne ikke være sagt bedre, vi normale hårdt arbejdende danskere der rent faktisk levere resultater og holder Danmark kørende på internationalt niveau bliver bare fejet væk med en hånd. Vi for ikke rigtig lov til at udtale os, vi kan kun smide en stemme på dem vi syntes der lyder mest fornuftige! Selvom de så i sidste tilfælde har gjort det komplette modsatte af hvad de lovede (selvom jeg er pure blå).

    Puhhaaa, kan godt forstå tingene er ned af bakke for alle andre undtagen Helle Thorning som sidder med den tunge hammer og bliver røvslikket af resten af regeringen for at sige det pænt!.

    Ellers skulle man prøve noget tredje, tage de største partier vi har idag, og så smide dem ind i et lokale sammen og så sætte en lås på indtil de fandt på noget ordentligt. For mange gange ville mellem løsningen af deres udbud være de bedste! Og så skulle alle de andre partier bare smutte...


  • #12   4. aug 2013 Jesper m. så kom de jo aldrig ud!! smiley

  • #13   4. aug 2013 Nej, men så finder vi nok nogle bedre erstatninger mens der er derinde... smiley

  • #14   4. aug 2013 ja det kan da ik blive være

  • #15   5. aug 2013 der er altså også nogle af de dansk landmænd der skal blive mere effektive, men der skal også skabes bedre vilkår. fx der er ingen grund til(i mange tilfælde) og stub harve vinterbyg inden der skal sås raps andet end brændstof spil, der også sådan noget med og få fag folk ind over i sted for at mene man godt selv kan lave tingene, selvom det bliver bedre og billiger med fag folk. men ramme vilkårene skal sku også blive bedre!

  • #16   5. aug 2013 "Problemet idag er at folk uddanner sig til at blive noget inde i regeringen..."
    Jesper M, sikke da et citat. Ida Auken er uddannet Cand. Theol, hvilket vel kan betegnes som halv præst. Nu er hun så miljøminister.
    Fødevareministeren har da en uddannelse så hun burde vide noget om det hun "arbejder" med.


  • #17   5. aug 2013 Christian hun har også en gård sammen med sin bror smiley

  • #18   7. aug 2013 Christian:

    Et citat? Hvem er det lige du mener jeg citere, mig selv? smiley Om Ida er uddannet til noget eller ej, så har det da ikke ligefrem gjort hende klogere på de alverdens tossede ideer hun for! Og hvis hun så også har en gård, så kan det da kun gå galt, for så spænder hun da direkte ben for sig selv!.

    Og alene det at man vælger at sætte en præst med stråhat til at blive miljminister fortæller alene hvor meget der er galt med Danmark.

    En ting er du mener hun BURDE vide noget. Kan du så lige fortælle mig, mener du virkelig hun selv ved noget om det hun foretager sig??...

    Jeg kan kun sige, at jeg har oplevet flere gange over noget tid, når man har spurgt folk hvad de så skal når de så har taget sig en masse fine uddannelser, at så vil de gudhjælpeme blive politiker!. Det kan de sikkert også uden de uddannelser her hvis de kan finde ud af at tale deres sag, så det er da spild at penge fra statskassen, og tid for den sags skyld...


  • #19   18. aug 2013 Når jeg fortæller mine venner hvad du har skrevet herinde og vi ruller rundt på gulvet af grin, så er det jo et citat jeg fyrer af. Du siger man skal tage de største partier og så smide de andre ud. Har du hørt om demokrati?

  • #20   18. aug 2013 Ja. Og det vil i og med stadig være demokrati, fordi alle de andre små partier holder jo alligevel med de store på langt største delen af hvad de foretager sig!.

    Hvis i virkelig kan grine så meget af det, som du påstår. Så gør det mig glad, rigtig glad faktisk. For så viser det da virkelig hvor meget halmstrå i har for meget under hatten, og det kan jeg og mine kollegaer så stå og grine af om morgnen... For de deler udelukkende samme holdning som mig. smiley

    Men det er vel typisk for en jydetamp, at have "andre holdninger" end en øboer. I har jo lidt jeres eget samfund derovre for at sige det pænt...


  • #21   18. aug 2013 Godt nok er jeg enig med dig Jesper for engangs skyld, men selvom han har en anden mening. Hvorfor er han så en "jydetamp" og dårligere en en sjællænder? Tag det ikke personligt. Har bare lagt mærke til at du har brugt det ordvalg et par gange. :). Igen. Tag det ikke personligt.

  • #22   18. aug 2013 Hov hov, sagde ikke at en Sjællænder er bedre end en Jyde. Tvært imod, blot at jeg tit oplever at vi har forskellige meninger i mange sammenhæng. Jeg er tit ovre i den side af landet, og miljøet derovre har da også en lidt anden væremåde og indgangsvinkel på tingene end hvad jeg er "vant til". smiley

    Men at Christian inddirekte sidder og kalder mig en kommunist blot fordi jeg siger at det mange gange er en mellemløsning af hvad de lægger på bordet, der ville være mere optimal end enten at vælge rød eller blå og så gå hele vejen den ene vej end at mødes på halvvejen. Det kan jeg grine af! For så er han tydeligvis ikke nået længere end at han skal bruge 500 heste til en 8m Rapid såmaskine selvom han kører i kaneljord...

    Det skal ikke tages personligt når jeg bruger nogle ord frem for andre. Jeg kalder også en trækkrog for en jydekrog, betyder det så også at de kun kører med hængere i Jylland?? smiley


  • #23   18. aug 2013 Okay. Ja vi har nogle forskellige synsvinkler det kan jo ikke undgåes. Det der med Sjælland mente jeg bare at når du er "der over fra" og du siger jydetamp kunne det jo godt lyde som om at du mener at det er bedst;). Og for at vende tilbage til emnet så er jeg helt enig med dig. Og angående det med hængere skal jeg ikke kunne svare på, men mener jeg så en "der over" engang smiley smiley

  • #24   18. aug 2013 Den med hængere var bare et eksempel... smiley For jeg ved deres lige så mange jydekroge på Sjælland som der sikkert på på Jylland. smiley

    Og Christian er jo tydeligvis stadig gnaven over at vi kan opnå ting herovre han ikke har kunne, og så prøver han bevidst at give mig hornene når han mener han kan, det er jo efterhånden mere end en gang det er sket. For han har stadig ikke givet et konstruktivt svar til den debat her, på de spørgsmål jeg har haft stillet ham første gang han kom på banen. smiley Men det er jo tilsyneladende altid nemt at lukke lort ud når man ikke har noget at have det i... smiley


  • #25   19. aug 2013 Ja du er sku så fuld af magi som Harry Potter, bliv du nu bare derovre, så er jeg glad. Kør nu det såsæt herover, så skal vi se om den kan trække lortet i noget ordentlig jord: Konstruktiv svar til den her debat. Jeg tror sku ikke det hjælper noget at man slår sådan et emne her op på traktorgalleri. Kommer det i nyhederne eller ud til en bred befolkning. Jeg tror det hjælper når Bæredygtig landbrug sagsøger staten.

  • #26   19. aug 2013 De trækker en 12m Kverneland Accord med en 320 hestes CAT 765 idag. De har ikke det gamle mere, men syntes da stadig du skulle komme herover og kigge. Det er dig der ikke tror på det, så er det sku ikke mig der skal modbevise det (har sådan set billeder af det i aktion Rasmus Klump).

    Ordentligt jord?? Jeg bor i det område hvor de 1000 ha af danmarks bedste jord er, så jeg tror da dit sandjord kan tage og blive derovre! Og nu er det sådan at det var den her debat Harry potfis, ikke om det hjælper noget eller ej. Og det var sådan set det spørgsmål her, du atter ikke har svaret på:

    "En ting er du mener hun BURDE vide noget. Kan du så lige fortælle mig, mener du virkelig hun selv ved noget om det hun foretager sig??..."

    Desuden, tror du virkelig at det hjælper de sagsøger staten? De kunne lige så godt sagsøge hele Danmark, tror næppe de vinder eller det vil hjælpe noget. Det er da kun ønsketænkning. Det ville være ala hvis en forening ville sagsøge Obama, det hjælper sku nok heller ikke en skid. Så er man da godt nok en sørgelig sjæl hvis man tror det hele lige vender af at man lægger sag an mod vores regering.

    Hvis de nogensinde når så langt! Tomme ord og trusler er der jo nok af. Men nej, jeg tror sku jeg søger arbejde derovre i det mørke Jylland bare for at træde lidt mere på din type jyder... Så kan vi stå og grine af hinanden i rundkreds, det vil da være mægtigt! Du skulle jo helst ikke være glad jo...


Kommentér på:
Vi gør hvad vi kan..!

Annonce