{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.405 visninger | Oprettet:

Valg af slagleklipper til en MF 35? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min kone og jeg har netop købt os en gård med lidt jord til (ca. 4 ha), som vi overtager til maj. Nuværende ejer har kreaturer gående på de 3 ha. Vi skal dog ikke ha' kreaturer, så vi er nødt til at finde en mekanisk løsning, så marken ikke gror til. Jorden er i øvrigt meget jævn og uden niveauforskelle, og vi har planer om at plante 2-3 vildtremiser på i alt ca. 1 ha.

Vi overvejer en lille MF 35 benzin. Jeg havde egentlig kig på en TE20, men jeg tror, den bliver for svag, og så er det vist også et problem, at PTO'en ikke kan køre alene ...?

Nå, men hvilke slagleklippere passer på en MF 35-er, og er det et (relativt) fornuftigt valg af traktor?

Jeg håber, I vil hjælpe en total newbie med lidt gode råd og vejledning. På forhånd tak. Glæder mig til at læse jeres input smiley

Mvh.,
Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af slagleklipper til en MF 35?
  • #1   26. jan 2018 Vil råde jer til at få en diesel. En 135 eller en 35x ville være perfekt

  • #2   27. jan 2018 Ok, tak. Er det pga. det større moment?

  • #3   27. jan 2018 Ja, bundtræk og moment. Og sådan en 3 cylindret diesel starter og kører bare

  • #4   27. jan 2018 Få naboen til at dyrke det med korn min. 2 år først. Så er det nogenlunde rent og I kan plante det I i mellemtiden har konstateret er velegnet på jeres jord, se hvad naboerne har held med. Sidste år lægger han græs ud i korn og I overtager en fin græsmark. 3 ha. er ikke meget at have maskiner til, betal ham for at klippe det. Hvis der er ha-støtte på jorden kan den opretholdes nogen år med græs.

  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #5   29. jan 2018 Hej Michael.
    Hvis du vælger at investere i traktor, så er ih 275 også et fornuftigt emne, typisk billigere end Ferguson og MF, men flere gear og så kan den bremse, hvilket ikke lige er det der kendetegner Ferguson og Mf 135 ! Det var bare lige for at du skulle kikke dig lidt om, inden du tager en beslutning, men der er jo også lidt tid til inden i skal igang. Held og lykke med projektet. Mvh søren


  • #7   30. jan 2018 Rettelse: Jeg var IKKE klar over, at (Massey) Ferguson 35 kunne ha’ problemer med at bremse - kom desværre til at glemme “ikke” i mit første svar. Tak for input, Søren, og undskyld forglemmelsen smiley

Kommentér på:
Valg af slagleklipper til en MF 35?

Annonce