{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  ATV som traktor T3A - 2 personer
  • #1   24. jan 2020 Grundlæggende så ja, hvis maskinen indregistreres som en traktor.
    Og man jo self bruger hjelm.

    Problemet begynder og komme hvis det udelukkende er person transport.
    Man må så vidt jeg husker med bringer personer i/på traktoren som skal bruges i forbindelse med arbejdet som skal udføres.
    Altså mellem mark og gård, ikke til kroen eller købmanden.


  • #2   24. jan 2020 Hvis den kun må bruges til erhverv/arbejde - så giver denne sætning jo ingen mening:
    "Som noget nyt kan private bruge den på vejen fra 16 år med traktor kørerkort."

    Hjelmkrav ? Det kan jeg ikke tro, i DK er det et krav til motorcykler, motorcykler er defineret som havende max 3 hjul. Men det er sikkert en god ide.


  • #3   25. jan 2020 Hmm ja det med hjelm må jeg give dig ret i, ihvertfald hvis maskinen er indregistreret som bil/traktor.

    Og ja det er en smule kildent.
    I følge Polaris, som nok er en smule mere seriøse end en Kina forhandler, så kan en ATV godt indregistreres som både godkendt traktor og registreret traktor til godstransport.
    Hvis den opfylder vise krav, og det jo nok spørgsmålet.

    Desuden bliver det nok næsten ligeså dyrt og have den til godstransport som bil.

    Må sku indrømme der mange ting som efterhånden ikke harmonerer med alle de nye regler fra eu, og ikke mindst og forstå hvad der gælder, hvor, hvornår og hvordan


Kommentér på:
ATV som traktor T3A - 2 personer

Annonce