{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.021 visninger | Oprettet:

Syn af ældre IH 474 uden registreringsattest {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har købt en IH 474 som jeg gerne vil have synet. Det kræver at jeg kan oplyse et chassisnummer, som er istemplet på traktoren. Det jeg kan finde, når jeg kigger efter de oplysninger, der er i en instruktionsbog, er oplysninger om, at der skulle sidde en plade med oplysningerne på venstre side af gearkassen. Den sidder så ikke der, men den sidder på "forbroen". Men det er jo "bare" en plade med oplysningerne, og ikke istemplet direkte i en større komponent. Der er i instruktionsbogen et billede af, at der skulle være et chassisnummer på venstre side af koblingshuset, lige foran der hvor beslaget til førerhuset er monteret, men der sidder der også en plade nittet på. Altså stadig ikke istemplet noget i komponenten. Om der står noget på pladen, ved jeg ikke, da den er overmalet flere gange. Er der nogen der kan hjælpe med placeringen af et ISTEMPLET chassisnummers placering? Det er det synsmanden vil se!

På forhånd tak.
Mvh. Kurt J


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af ældre IH 474 uden registreringsattest
  • #1   25. jan 2021 Prøv at kontakte en forhandler. De bør kunne hjælpe dig.
    Her en mulighed: https://www.hansholm.dk/
    Hans Holm har tidligere forhandlet IH.


  • #2   26. jan 2021 Hej, har selv en 654, da jeg fik den synet for 16 år siden, måtte jeg have gang i stålbørsten for at det kunne læses, derfor husker jeg hvor det er, jeg håber det måske er det samme sted på din. På højre side af motoren hvor oliefilteret er monteret på en lille forhøjning i motorblokken er der en forlængelse af forhøjning mod venstre, det er mit serienummer stemplet ind. Jeg har et par billeder af det hvis der er behov, men kan ikke se hvordan jeg tilføjer dem her, så sig til hvis jeg skal sende eller sms'e dem.
    I min registrerings attest står der stelnummer 3802, det kan man finde på motorens venstre side på toppen af motorblokken lige under ventilhuset.
    M.v.h.
    Claus


  • #3   26. jan 2021 Jeg mener helt sikkert den er hugget ind i forbroen i venstre side , en 654 er tysk og ikke samme type fortøj så det er ikke det samme , jeg har en 784 og det er det samme som de gamle 474 og 574 mvh JP



  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #4   30. jan 2021 Firmaet jeg har været i temmelig længe fik i 80erne en del brugte -74 traktorer fra England der var der ikke hugget stelnr. i der var kun pladen på forbroen. Da skulle vi hugge nr.et i koblingshuset på højre side

  • #5   5. feb 2021 Mange tak for jeres hjælp alle sammen. Jeg har nu ved jeres hjælp fundet fire tal på højre side af koblingshuset, og de er de samme som de sidste fire på den plade der er nittet på forbroen. Så håber jeg det er nok til at komme videre med sagen her i disse coronatider.

    Tak for det.
    Mvh. Kurt J


Kommentér på:
Syn af ældre IH 474 uden registreringsattest

Annonce