{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.305 visninger | Oprettet:

Traktor til privat på landeveje? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har kig på en gammel traktor som min nabo har til salg, en gammel sag som nok har pløjet sin sidste mark.
Jeg skal ikke bruge den til landbrug hvis det er, kun transport fra mit hjem til arbejdsplads ca 13 km væk.
Hvad stiller jeg så op?
Skal den have plader på, skal den indregistreres?
Har prøver google men kan ikke finde nogen der har min specifikke situation, der bliver altid nævnt noget om anhængere eller plov, ting som jeg ikke kommer til at bruge.
På forhånd tak for svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traktor til privat på landeveje?
  • Stig M
    Stig M Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 23
    #1   16. jun 2018 Hej hvis du skal køre til arbejde på traktor skal den indregistreres som bil med hvide plader med rød kant og det er temmelig dyrt i vægtafgift og forsikring så vidt jeg husker.
    Hvis du har stel nr på traktor så kan de helt sikkert fortælle dig på den lokale synshal hvad det vil koste dig at have plader på dyret smiley

    Mvh. Stig


  • #2   16. jun 2018 Hvis du skal have indregistreret din traktor, er det vigtigt, at du har traktorens papirer og så skal den herefter være i færdselsmæssig stand d.v.s. styretøj, bremser, lys, afviser og horn skal opfylde lovens krav. Efter godkendelse kan du bruge traktoren til alt og køre i biografen med den. Hvis du vil have en vogn efter, skal du have den indregistreret den sammen med traktoren og den skal selvfølgelig også opfylde lovens krav. Der skal selvfølgelig betales brugsafgift af både traktor og vogn og vogntoget skal ansvarsforsikres.

  • #3   17. jun 2018 Forbered dig på, at vægtafgift og forsikring på en traktor er voldsomt DYRT, når det er til privat brug.

  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   28. sep 2019 Dyrt er det ikke er selv privat har en deutz dx 140 og en Ford 8730 jeg gir ca 800 pr stk i forsikring og 62 kr i vægtafgift Ford køre med NHS f300 Flishugger deutz køre med udkørsel vogn

  • #6   30. sep 2019 Husk, at en indregistrering er en hvid plade med rød kant og her betales vægtafgift og der er krav om ansvarsforsikring. En sådan traktor kan køre overalt og med alt; men hvis der ønskes en vogn efter den indregistrerede traktor skal denne også indregistreres med en hvid plade med rød kant og her skal der også betales vægtafgift af vognen. Der må desuden også medtages passagerer i en indregistreret traktor, hvis der er siddeplads til passageren.
    Husk desuden, at en traktor med en hvid plade med sort kant er en godkendt traktor tilhørende en landbrugsvirksomhed, gartneri eller skovbrugsvirksomhed og her er der en hel del begrænsninger i anvendelsen og afgiften er meget lav.


  • Stig M
    Stig M Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 23
    #7   30. sep 2019 Ja men Palle J
    Dine traktorer må jo ikke bruges til at køre på arbejde med !!!!! Det du har er en såkaldt godkendt traktor hvor du må køre på landevej med egne produkter. Hvis du skal køre på arbejde i traktor så skal den indregistreres som personbil !!!!! Og det koster kassen.


  • #8   30. sep 2019 Og Palle J, hvis du kører som privat mand uden at eje land- eller skovbrug, så kører du ulovligt. Private kan kun køre lovligt med en indregistreret traktor. (Rød kant på nummerpladen)

  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   30. sep 2019 ja men jeg har rød kant på min

Kommentér på:
Traktor til privat på landeveje?

Annonce