{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.181 visninger | Oprettet:

Ole R
Ole R
Tilmeldt:
15. jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Kompakt traktor {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er nu nået dertil i mit byggeri at jeg skal have skiftet min case 1394 med læsser ud med noget jeg kan bruge bagefter. Så jeg er på udkig efter en kompakttraktor med frontlæsser.

Er der nogen herinde der har erfaring med hvad man skal købe???

Tænker selv at at en Mahindra, Lenar eller Jinma ikke er det bedste køb i verden men jeg er ikke sikker.

Kom med dit input og lad mig høre hvad i mener om sagen.

Det skal lige siges jeg helst vil bytte Case'n ind på noget evt med lidt mønter oven i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kompakt traktor
  • #1   31. jan 2013 Hold dig fra det der kineser værk smiley

  • #2   31. jan 2013 køb en minilæsser i sted smiley

  • #3   31. jan 2013 Eller han skulle købe en ældre traktor med læsser det kan da holde smiley

  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #4   1. feb 2013 Godt så

    En minilæsser er ikke en mulighed for at løse de opgaver jeg skal bruge den til. Det skal være en traktor maskin sælgeren syntes også jeg skulle have en minilæsser men det vil ikke fungere. Det må selvfølgelig gerne være en ældre traktor men den må bare ikke være for tung.

    Grunden til jeg kiggede efter en kinamodel er på grund firehjulstrækket. Det er jo en rar ting når man kører med læsser.

    Så jeg skal gå efter en gammel model men den skal nok heller ikke være for gammel gider ikke skrue hele tiden.


  • #5   1. feb 2013 De der kina modeller med firehjulstræk så kan man ligeså godt købe en ældre traktor med 2 hjulstræk og smide noget vægt i røven af den smiley for det er noget være lort det firehjulstræk på de kinøjser traktorer smiley

  • #6   1. feb 2013 er det en mulighed med en gammel traktor og en minilæsser? smiley og en ferguson vejer ikke mere end omkring 1000kg smiley

  • #7   1. feb 2013 Det er mange penge at bruge på en minilæsser når man kan få en traktor med læsser til det halve smiley

  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #8   1. feb 2013 Nej det vil jo være spild af penge at købe en minilæsser for den kan kun den ene ting.

    Kasper: Du er nok nødt til at uddybe det bare lige en lille smule mere det der med det 4 hjulstræk, er det fordi det går i stykker eller hvad er problemet med det. Der er og vil blive ved med at være et problem at undvære det 4 hjulstræk når jeg skal i skoven og fodre dyrene derfor er det vigitgt den har det..

    Har siddet og søgt lidt rundt om på nettet men har ikke direkte kunne finde en masse brok om dem og der er efterhånden en del der sælger dem, derfor spørger jeg herinde. Har dog set nogle ting på youtube som gør jeg er mere positiv overfor en kina traktor en jeg tidligere har været.


  • #9   1. feb 2013 vores marker her hjemme har siden 1948 været dyrket ude 4wd så hvad er det du mener du skal bruge det til? det handler bare om at lade være med at køre med for meget vægt på forhjullene smiley

  • #10   1. feb 2013 Jeg kender en der har en kineser traktor og han fortryder så inderligt meget at han købte den fordi når han kører ud på en mark skal han ha firehjulstræk slået til og han synker stadig 10 cm i fordi at dækkene er så tynde at de kunne sidde på en cykel. og hvis der er kommet sne så kan han næsten ikke rydde det for den kn ikke skubbe med snedriverne. og når han rydder sne så kører han uden prop i køleren ellers så koger den. Men hvor stor en traktor leder du efter? smiley

  • #11   1. feb 2013 Og den kineser traktor kan ikke engang køre med en fræser som er bygget til at køre sammen. de gange han har gjort de har den taget en toppakning og det siger så lidt om hvor dårlig kvalitet det er smiley

  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #12   3. feb 2013 Kasper.

    Det su beskriver er også det jeg har kunne læse om dem da de lige kom på markedet for 6 år siden. Det er dog ikke sådan jeg kan finde en masse brok over dem der er kommet her de sidste par år. Hvad angår dækmontering er det jo hvad man kan forvente.

    Men jeg vil så sandelig forvente at den kan køre uden at koge over, det er jo ikke ligefrem noget diesel motorer er kendt for at gøre.

    Størrelsen skal jo være cirka 1 ton 30-50 hk og med frontlæsser. Det der er tiltalende ved en kina traktor er jo netop prisen og størrelsen. Jeg kan selv skrue men gider ikke ligge under min traktor altid. Har overvejet en gammel grå fergie men mener den er fysisk for stor.

    Har kigget på at hente en iseki i holland måske de fåes til fornuftige penge dernede men igen det vigtigste er jo at den kan holde og at der er læsser monteret der på.


  • #13   3. feb 2013 Jeg ville gå efter en grå, eller en 35 med læsser og i god mekanisk stand, for når de er vedligeholdt sker der ikke det store med de gamle. smiley

  • #14   3. feb 2013 Jeg vil også sige en fergie eller en dexta eller sådan noget smiley

  • Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #15   3. feb 2013 Okay det er som sagt ikke en maskine i den kaliber jeg er ude efter for den kan ikke være der hvor jeg skal bruge den. Har selv tænkt over det men er ikke interesseret i at bruge 25.000 på en læsser for derefter selv skulle lave beslag til den.

    Jeg er som sagt interesseret i en Kompakt traktor, og ikke en normal traktor. Helst med 4 wd af hensyn til nogle af de udfordringer den kommer ud for. Men jeg må jo så overveje om jeg kan finde nogle alternativer til en kineser model for den er der en del udfordringer med at få til at køre optimalt men er nu sikker at det sagtens ville kunne lade sig gøre. Der dersværre bare for stor risiko for at det er en mandagsudgave jeg for købt mig.

    Men jeg må kigge videre på hvad der byder sig og hvad der allerede findes.


  • #16   3. feb 2013 Nu ved jeg ikke hundred % hvad du skal bruge den til og hvad Casen står til men jeg vil nu helst tage iskeki det ved man hvad er, og så kan du jo også få den med en fornuftig frontlæsser på. Men igen hvad står Casen til

  • #17   3. feb 2013 Deutz d40 er vejen frem smiley

Kommentér på:
Kompakt traktor

Annonce