{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hydraulik flow
  • #1   4. aug 2012 Det er fordi mange nyere traktorer giver meget olie, og hvis du så for eksempel kører med en vendeplov, og ikke vil have at den bliver kastet rundt på grund af det store flow, kan du stille ned for det, så den vendes ligeså stille... ret simpelt:)

• #2   4. aug 2012 det har jeg heller ikke, men jeg kun forstille mig det er til hvis man skal køre med olie motor, eller man godt vil have fx. ploven ikke vender så hurtigt rundt og slår lidt:)

• #3   5. aug 2012 Så f.eks hvis du sætter en tip vogn i udtag nummer 3, også sætter flowet op på 100% Så vil den tippe hurtigere end hvis den stod på 75%.

• #4   5. aug 2012 ja sådan tror jeg, det er lige som en vandhane;)

• Brian F
    Brian F Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Svar: 13
    #5   5. aug 2012 Ja regulering af flowet er til for at styre hastigheden på det redskab / funktion man ønsker.
    Med den store flow mængde nye traktorer kan levere, ville der være mange redskaber der simpelthen ikke kunne bruges hvis ikke det kunne stilles ned.

Men hvad er det for nogle traktorer i har kørt i som ikke kan regulere flowet?

• #6   5. aug 2012 Kig på min profil smiley
    Så f.eks hvis du har en stor bugseret / halv bugseret stub harve, idet at du så vil have den til at løfte sig fra jorden, så stiller du så flowet så det ikke går får hurtigt ?? smiley

• #7   5. aug 2012 ja præcis

• #8   5. aug 2012 det dælme noget gammelt materiel i har.. selv de gamle fiat og forder kan man da justere flowet på?

du skal helt ned omkring ford 4-5000 før du ikke kan

• #9   5. aug 2012 på de gamle kan man da kun regulere ved at højre og lavere motor omdrejninger?:)

• #10   5. aug 2012 argh man plejer nu at kunne justere det bag på, ved udtagene eller nedenunder ved ventil blokken..

men jeg ved godt at folk idag ikke kan meget hvis ikke man kan gøre det fra kabinen

• #11   5. aug 2012 det kan godt være man kan det, jeg har sku ikke noget i mod at gå ud, fx. vores 5 tons korn vogn skal man ud at åbne;)

• #12   6. aug 2012 Ja, det rigtig med at på de gamle forder kan man stille flowet bag på traktoren, men der hvor jeg arbejder har vi en MF 6290 årg 200X, og der kan man altså ikke indstille flowet.

• #13   6. aug 2012 man kan helt sikkert stille det inde ved ventilblokken..
    det selvfølgelig ikke noget man gør hverdag, men kører man nu over 200 ha med såmaskinen kan det godt svare... hvis det altså irretere en smiley

har kørt med en 6290 selv, der kunne man inde på blokken, skdie træls sted

• #14   6. aug 2012 nå okay, det skal jeg ikke kunne sige, men en dag vi havde montøren ude for at fikse noget elektronik fejl på den spurgte vi ham, og han sagde at det kunne man ikke på den model, men jeg skal da ikke kunne sige det. men det kan som du siger være møgirriterende hvis den giver for meget olie, for hvis man f.eks. kører med den gamle kverneland plov efter 6290'ern må man kun trække ligeså stille i hydraulikhåndtaget mens den står i tomgang, ellers vender den kun 10 cm og så tilbage igen.....

• #15   7. aug 2012 der kan self være forskel på ventilblokkene, det skal jeg naturligvis ikke kunne sige.

men ja det er skide træls og ødelægger alting

• #16   7. okt 2012 ideen ved det er at du kan køre med flere funktioner af gangen som fx en luft pumpe på en såmaskine som så sider først og så markørne på den næste

og de fleste nye kører også med ls det afhjælper så også det at man ikke skal indstille det altid

• #17   8. okt 2012 rasmus
    hvad har det at gøre ,ed moget? normalt stiller man jo på hver udtag

men ls afhjælper det som sådan ikke. kører du med en plov uden ls, så fungerer hydraulik udtaget jo som normalt.. ls er jo også kun lavet for at skåne pumpen, at det så fører nogle fordele med sig er noget andet

Kommentér på:
Hydraulik flow

Annonce