{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Ih 824 {{forumTopicSubject}}

Hej har anskaffet en ih 824, har nogen herinde oplevet start problemer med sådan en.

Den har strøm nok, men virker som om den ikke får brændstof nok når den skal slå igang.
Ved den er bygget til koldt klima, og skulle starte uden problemer. Men den er uden forvarmer, nogle der har nogle gode råd til hvad vi kan gøre så den starter nemmere ??
Vh Frank


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih 824
  • #1   23. sep 2021 Jeg kender ikke traktoren, men er der måske en knap nede på indsprøjtningspumpen du kan trykke ind ved koldstart?
    Har den knappen og den ikke vil blive inde, så giv lidt håndgas. Så plejer den at blive inde.


  • #2   23. sep 2021 Det har sådan en desværre ikke, er vidst mest Ford der har dem. ??

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #3   23. sep 2021 Den har en koldstart funktion i stopknappen det opnår man ved at trække stopknappen til det fjederbelastede stop ca. 1,5 cm før fuld stop her vil man høre en urolig motorgang når man stopper traktoren. Der er også en varmespiral i indsugningsmanifolden den aktiveres ved at trække startknappen ca halvt ud
    Det kan dog også godt være startmotoren der er lidt træt så der ikke er fart nok på til at tænde. Endelig er der også en mulig fejl hvi man ikke bruger koldstarten og stoparmen på pumpen er helt fremme så får den ikke fuld brændstof mængde.
    Det var lige hvad en gl IH smed har af tips før man dødsdømmer sådan en fin maskine


  • #4   23. sep 2021 OK.
    Hvis den ikke vil starte med de temperaturer vi har lige nu, så er der noget galt. Der kan være flere ting. F.eks. dårlig kompression eller defekte dyser?
    I nødstilfælde kan du give den et pust dieselstart.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #5   24. sep 2021 Jeg kom til at læse mit indlæg igen og der er en lille fejl ang. stoparmen hvis ikke den er helt fremme får den ikke fuld indsprøjtnings mængde under normal drift, så det kan virke lidt underligt at koldstart er når armen er næsten helt bagud men sådan er det

Kommentér på:
Ih 824

Annonce