{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.613 visninger | Oprettet:

Ekstra hydraulik udtag {{forumTopicSubject}}

Hej TraktorGalleri!
Vi har fået fat i en meget sjælden Kverneland EG100 med hydrautisk variable furebrede, og betragter os som helidige!
Men vi er nu kommet dertil hvor vi gerne vil have en pakker på ploven, og skal derfor have nogle ekstra hydraulik udtag på traktoren...
Ploven tager 4 udtag, med vend og furebrede, og derefter skal der en pakker på der tager to udtag. Vi har desværre kun 4 udtag på vores traktor og skal derfor have lavet 2 mere, men hvordan?
Er det nemmest bare at sætte sådan en adapter på, som laver 2 om til 4, eller er bedre at få bygget 2 udtag på traktoren???
Det skal lige siges at pakkeren er en slæbepakker, som vi regner med at udskifte med Kvernelands S arms Packomat, men den har dog gerne et joystick, som også skal bruge 2 udtag.
Traktoren er forresten en New Holland TS115 fra 2001 smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstra hydraulik udtag
  • #1   21. dec 2013 Når du siger at der er fire ud tag, mener du så to dobblet virkende udtag. Det går jeg i vertifald ud fra. Samtidig regner jeg med at du vil have et dobbletvirkende udtag mere på traktoren.

Der til ville jeg nok vælge en 6/2 Omskifter ventil, den bruges ofte på frontlæssere, da når man sætter 12volt på spolen, skifter den om, så istedet for at "kippe" greben, kan man så betjene overfaldet.

Den skal bare have en tryk og retur fra traktoren, og de to retur slanger fra hver sit cylinder og de to trykslanger til cylinderne. Så kan du jo sætte en vippe kontakt i traktorens instrumentbord, også trykke på den når du skal bruge tredje funktion, samtidig skal du ikke lave noget specielt i huset, og så kan man sætte omskifteren lidt pænt bag på traktoren, så man altid har tre udtag. smiley

• #2   21. dec 2013 Det er selvfølgelig 2 dobbelt virkende udtag på traktoren smiley
    Jeg havde mere tænkt på noget i stil med et joystick, som til en gyllevogn, kan man få det? smiley

• #3   21. dec 2013 Sådan et joystick sidder og styrer nogle retningsventiler, også skal du ud og købe ekstra elstyrede retningsventiler. med 1 6/2 omskifterventil, skal du købe en omskifter til 1500-1600kroner også lidt slanger en til to meter kabler også en kontakt plus nogle lynkoblinger, Det er for mig at se langt den kønneste løsning og billigeste løsning

• #4   22. dec 2013 Der var jo også den mulighed at på bygge 2 ekstra dobbeltvirkende udtag på den kære NH. jeg tænker et orginal udtag, der må være en mulighed at fremskaffe det fra en skadet TSér. eller en forhandler som Sjørup, kragmann eller måske mascus. jeg har ingen anelse om det er billigere eller dyrer. men det er nok mere sikkert, og højner værdien den dag traktoren skal sælges.

Kommentér på:
Ekstra hydraulik udtag

Annonce