{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

PTO på slagleklipper / aksel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg forsøger at køre en ONJ slagleklipper på min grå ferguson. det virker, men, PTO akslen har i den ene ende en kobling til kraftoverførselsakselen der ganske vidst ikke kan skilles ad, men som er "låst" med en springbolt 10mm, hvis = når denne springer drejer PTO akselen rundt men trækker ikke længere gearkassen på slagleklipperen, den bliver stadig siddende på akselen (både PTO aksel og strålerne på PTO gearkassen, Jeg har skiftet den flere gg, jeg har spændt den hårdt/blødt låsebomøtrækker og "dobbeltmøstrækker" den kører uanset kun "kort tid" max 1 time, så ryger bolten. Er den nødvendig? eller kan jeg "bare" fixere koblingen ?

input
?
MvH
Benny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Final cleanup of House 300 kr.
  • Bygge et PAX skab. 1.500 kr.
  • Skifte dørhåndtag og reparere sofaens armlæn 500 kr.
  • Opsætning af TV 500 kr.
  • opsæt af maleri og lampe 750 kr.
  • Opsætte knagerække samt billede 620 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PTO på slagleklipper / aksel
  • #1   1. aug Det er den her, som skrevet bolten springer, det er bolten der overfører al kraft, PTOen bliver "siddende" men kører bare rundt om sig selv?

profilbillede
  • #2   4. aug Det ser ulovligt og farligt ud. Få den afskærmet. Eventuelt med professionel hjælp.

• #3   4. aug Mon ikke hullet hvori bolten sættes er slidt, så der er slør?
    Hvis ja, så bor hullet op og få sat en tykkere bolt i. Eller - svejs enderne sammen og kør uden sikringen. Jeg tror næppe der sker noget ved det hvis ellers du kun kører på en jævn mark uden store træstubbe eller lign.
    Og som Hans skriver: Få beskyttelse på akslen.

• #4   7. aug Hej Matthias

Tak for input, det var noget i den stil jeg tænkte. Det undrede mig dog, den er sprunget helt fra akslen var ny/Original bolt.

Jepper - jeg får monteret beskyttere på igen

Mvh
    Benny

• #5   7. aug Check at alle knive er der og de ikke er nævneværdigt beskadigede.

Kraftoverførselsakslen ser rusten ud i fortanding. Den skal smøres og gå nemt frem og tilbage eller lægger den ekstra tryk på kardanled, når maskine hæves og sænkes. Det er dog mere udtalt, når sprængbolt sidder på tværs.

Hvis det er en 8.8 bolt, så prøv med en 12.9 men husk at bolten er noget, der skal sikre din maskine mod overlast. At opgradere bolten er lidt ligesom at pakke sikringen ind i sølvpapir, når den springer pga overlast.

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 926
    #6   18. aug Hvis vinklerne ikke er ens på begge kryds så kommer der grimme slag i ptoen og det kan nemt være med til at bolten ikke kan holde

Kommentér på:
PTO på slagleklipper / aksel

Annonce