{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.501 visninger | Oprettet:

Brian E
Brian E
Tilmeldt:
18. jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Motor problemer {{forumTopicSubject}}

Hej vi har en Ford 6710.
Den har svært ved at starte, og når den er i gang skal man holde pedalen i bund, det mindste man slipper den så går den ud.
Vi har skiftet brændstoffiltre, udluftet systemet, skiftet fødepumpe.
ved skift af fødepumpen lagde jeg mærke til pumpehuset var fuld af en tynd brun diesel lugtende væske, når jeg afmonterer røret ved dysen kommer kun en lille diesel forstøvning, er der nogle der kan fortælle om denne brune væske skal være i pumpehuset, og ligeledes om der kun skal komme så lidt diesel ved dysen, gode råd modtages gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor problemer
  • #1   18. jan 2015 Du kunne starte med at aftappe den lysebrune væske, og hælde ny motorolie på pumpen.
    Da efter kan du tjekke dine slanger for utætheder. (Blæse retur i slangerne)
    Har du tjekket luftfilteren og udskiftet den ?

    Hvis ikke det hjælper, så vend tilbage


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #2   18. jan 2015 Jeg tror regulatorer i pumpen er kommet til at sidde fast i rust. Prøv lige at afmontere det aflange dæksel der sidder lige over fødepumpen. Så kan man se om pumpe elementerne drejer når man giver lidt gas og så trækker i stop knappen.Så skal de nemlig dreje sig vedden stang der går pålangs oppe bag stemplerne i pumpen.

  • #3   18. jan 2015 Den tynd brun diesel lugtende væske du snakker om, tror du har fået diesel pæst i din brændstoftank, så hvis jeg var dig, så ville jeg afmontere brændstoftanken også rense den, spule den helt igennem og rense den, for tror at dit problem er at når du starter din traktor, så blokere diesel pæsten systemet og det er derfor den ikke kan køre og selvom du skifter filter og pumpe og hele systemet, så kommer diesel pæsten fra tanken, så af min tanken og rens den helt igennem!

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #4   18. jan 2015 Hvis det er fordi systemet er stoppet ville det ikke hjælpe at holde på med gashåndtaget. Så. den brune væske der kom ud ved fødepumpen skulle have været olie ( motor olie). som skulle smøre regulator systemet det bliver efterhånden tyndet op af den smule diesel som lækkes ved pumpestemplerne derfor bør det skiftes samtidig med at man skifter motorolie.
    Olie standen i pumpen er den prop der sidder lige foran fødepumpen på den runde del af huset.


  • Brian E
    Brian E Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   1. mar 2015 så har den fået godt med WD40 så slammet er ude af pumpen samt skiftet olien.
    Den lange aksel der har fat i stemplerne i pumpen står og kører frem og tilbage i tomgang, så motoren kører op og ned i omdrejninger, og når motoren er stoppet er der 4-5 mm slup i stangen, skal den stå og justere? og skal der være dette slup?
    Jeg prøver at lægge en video op!


  • Brian E
    Brian E Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #7   1. mar 2015 Som det ser ud på videoen er det helt normalt. en Ford vil jo gene stå og rulle lidt i tomgang. sådan lidt tram tram tram. Rent grund læggende bestemmes omdr. tallet jo af balangen mellem svingklodsregulatoren og stramningen af den fjeder du spænder med gas pedal/håndtag. Som den går der på videoen er det så med gashåndtaget i bund eller??

  • Brian E
    Brian E Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   2. mar 2015 Det er i tomgang, den har stadig problemet med den går ud ved hurtigt speederslip, men det er blevet betydeligt bedre efter den blev rengjort


  • Brian E
    Brian E Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   2. mar 2015 det er som om den falder til så få omdrejninger at den ikke kan holde sig i gang


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #10   2. mar 2015 Nå men der kan jo være flere ting der driller regulatoren. Jeg har aldrig haft sådan en skildt ad og efter splidt tegningen i bogen tror jeg ikke man skal gøre det hvis man ikke har en prøve bænk til at køre den ind med igen Jeg har været med til at fylde gearolie på i stedet for motor olie og det var ligesom det hjalp det dæmper jo noget mere og så glider forbindelserne måske lettere. Det hjalp i hvert fald.

  • Brian E
    Brian E Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   2. mar 2015 Hvad påfyldes i den store sorte prop til højre for pumpen under Lét?

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #12   2. mar 2015 Olie op til det løber ud af den lille prop under den røde pil og midt foran fødepumpen

  • Brian E
    Brian E Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #13   2. mar 2015 Men hvad er den anden påfyldning til ?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #14   3. mar 2015 Å undskyld den runde sorte er til motorolien. Den troede jeg alle kendte. den jeg troede du spurgte til er den prop der sidder i diesel pumpen. den pilen peger på.

  • Brian E
    Brian E Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   3. mar 2015 Så har den fået gearolie i pumpehuset, motorgangen er blevet mere jævn, men den har stadig et problem ved hurtigt speeder slip, som om den lukker helt for brændstof, inden den når at finde sit tomgangsleje, kan man selv gøre noget ved den regulator? eller er det noget der kan blive bedre med tiden ved kørsel, nu den har fået olie

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #16   3. mar 2015 Hvis det var min ville jeg stille den lidt op i tomgangs hastighed og så lige se tiden an selv skille pumpen ad?? nej det kunne nemt blive ringere og meget dyrere. Hvis regulatoren på en Diesel motor ikke vil lukke ned løber motoren løbsk og så er det godt at have noget at stoppe i indsugningen det er nemlig eneste måde at stoppe sådan en på. (nå det var et sidespring) Jeg ville ikke pille i regultoren uden en prøvebænk.

  • Brian E
    Brian E Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   4. mar 2015 Jeg siger tak for hjælpen ??

  • #18   8. mar 2015 Jørgen B:
    Jeg kender en som har repareret en del entrepenørmaskiner ved forsvaret og i større offentlige projekter, uddannet mekaniker, han siger at hvis de løber løbsk, så er der kun en ting at gøre, stoppe udstødningen, for indsugningen æder alt?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #19   9. mar 2015 Nå PÅ teknisk skole lærte vi at have en stålplade klar til at klappe for indsugningen.
    Og hvis motoren først er oppe i omdr vil jeg nu godt se den mand der kan holde udstødningen stoppet men ok det virker da hvis de lykkes.


  • #20   13. mar 2015 Enig! Jeg er bare ikke mekaniker, så må tro på det andre uddannede siger.

    Problemet er med alle dem man ser på youtube, de har sjældent det rigtige udstyr med, og det forstår man jo så heller ikke, de ved jo det kan ske.


Kommentér på:
Motor problemer

Annonce