{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.054 visninger | Oprettet:

Ih 474 vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hjælp, min ny indkøbte ih 474 vil ikke starte.

Min kone var ude og køre i den mens jeg var på arbejde og der gik den ud for hende. Hun siger at det var som om at den tabte kraft og gik langsomt ud.

Nu vil den så ikke starte igen.

Starten køre fint rybdr og der er masser af diesel på.

Jeg har ikke så meget forstand på det, men indtil videre har jeg prøvet at skrue brændstof rørene af tanken og der vælter det ud med diesel, så det er ikke stoppet i tanken.

Jeg gik videre til hånd pumpen og løsnede slangen/røret som går ud af pumpen. Der dryppede lidt diesel ud og jeg pumpede på den, men det dryppede kun en smule fra den. Jeg skruede skruen helt ud, men så kom der slet ingen diesel ud.

Er det min pumpe der er stoppet eller i stykker? Eller skal det kun dryppe ud af den når man løsner?

Er der flere ting jeg kan prøve?

Jeg har læst andre steder på nettet at man kan udlufte diesel filteret, men det ved jeg ikke hvordan man gør.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih 474 vil ikke starte
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   5. sep 2017 Når du pumper med hånd pumpen skulle du gerne have en kraftig stråle diesel ved hvert pumpe slag.

  • #2   6. sep 2017 Det kommer der ikke nogen steder.

    Jeg afmonterede slangen som går ind i pumpen og der kom diesel ud af den.

    Så afmonterede jeg slangen der går til diesel filteret og pumpede på hånd pumpen, men der kom ingen diesel.

    Jeg fik min kone til at dreje nøglen på traktoren mens jeg kiggede ned i motoren og der kan jeg se st det pisset ud med diesel når hun drejer starteren, det var halv mørkt så jeg kunne ikke se om det var slangen der var helt eller om det kom fra moteren.

    Så jeg håber lidt at det bare er slangen der er utæt. Jeg syns dog det er mærkeligt at der ikke kommer diesel når jeg bruger hånd pumpen?


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #3   7. sep 2017 Er der en lille skrue og et dæksel i toppen af fødepumpen. Hvis ja, så skru dækslet af. Der sidder et filter. Ellers er fødepumpen defekt.

  • #4   7. sep 2017 Du har ramt helt plet henning.

    Jeg havde en mekaniker ude og kigge på den fra hvor jeg købte traktoren.

    Han kom med samme konklusion, at fødeoumpen er ved at være slidt, han fik den dog igang igen ??


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #5   7. sep 2017 A men, han skal da skifte pumpen

  • #6   7. sep 2017 Jeg er ikke typen der gider at brokke mig mere end højst nødvendigt, og jeg fik sku lidt ondt af ham fordi han stod i pis regnvejr og kiggede på det.

    Jeg kan se at en ny pumpe koster 495, så jeg tænker at jeg bare bestiller en og prøver at skifte den selv, så lære jeg også lidt nyt jo smiley


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #7   7. sep 2017 OK, god fornøjelse

  • #8   29. sep 2017 Så er jeg tilbahe igen og jeg er ved at være godt træt af den lorte traktor.

    Siden jeg skrev sidst er traktoren gået ud for mig 3 gange med luft i systemet.

    Jeg kan selv lufte den ud og få den igang igen, men det er bsre ved at være pænt trælst!

    Oven i det har den mekaniker som.var ude og få liv i den første gang sendt mig en regning på 1600-kr med den begrundelse at jeg var kørt tom for diesel hvilket jeg ikke var, lsngt fra enda.

    Mekanikeren kommer fra,det firma hvor jeg købte traktoren.

    Jeg har umiddelbart ikke tænkt mig at betale da jeg mener det må høre ind under garantien når den går i stå 3 dage efter jeg har købt den, og det han gjorde har tydeligvis ikke afhjulpet problemet og den stadig går i stå selv med helt fuld tank.

    Hvordan griber jeg lige det her an over for firmaet som har solgt mig traktoren?
    Og hvad kan der være galt siden den gør det så ofte?

    Den skal luftes ud i filtre og alle 4 gløderør før jeg kan starte den igen.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #9   29. sep 2017 Ring til mig
    22110550


  • #10   18. okt 2017 Simon W:

    Hvad er status for problemet?

    Mvh.


  • #11   18. okt 2017 Status pt er at de har taget den ind på deres værksted for at se om de kan finde fejlen. De har haft sendt en mand ud og kigge på den 2 gange, men det har ikke hjulpet, og jeg ved faktisk ikke hcad de har lavet de 2 gange de var ude og kigge på den da jeg intet har hørt fra dem.

    Men nu har de så endeligt taget den ind på deres værksted.

    Jeg havde en god snak med brugeren Henning herindefra og han forklarede mig at det nok er diesel pumpen det er galt med, da den skal luftes ud i alle 4 gløderør når den går ud, og den går altid ud efter ca 15 minutters brug når diesel olien bliver varm.

    Henning gjorde mig også opmærksom på at det slet ikke er en 474 jeg har, men en 475. Jeg tror ikke der har den store betydning, men det burde de måske have vidst der hvor jeg købte den.


  • #12   18. okt 2017 Beklager den rodede tekst og stavefejl, jeg skriver fra min mobiltelefon på arbejde smiley

    I øvrigt kæmpe tak til Henning for at han tog sig tid til at snakke med mig i telefon smiley


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #13   18. okt 2017 De skal skifte brændstofpumpen, den er slidt op i overføríngspumpen. Jeg havde samme problem med en MF 575, anden indsprøjtningspumpe og den kører.

  • #14   19. okt 2017 Ja det mener jeg jo også, men det er så bare det om de vil det på garantien.

    De hentede traktoren i tirsdags, så jeg håber da at jeg høre noget snart, de sagde de havde et apperat til at belaste den med for at finde fejlen.

    Jeg har brugt traktoren til at høvle vej med i ey par timer uden at den gik ud, men lige så snart at man bruger pto og kommer op i omdrejninger, så går den ud efter et kvarters tid.

    Jeg er også overbevist om at det er pumpen der er noget galt med.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #15   19. okt 2017 Få et svar fra dem, om der er garanti på det. Ellers kan jeg skaffe en pumpe og skifte den for dig.

  • #16   19. okt 2017 Tak for det Henning, du er et godt menneske smiley

    Hvad vil du skyde på at det vil koste at få den skiftet med en ny/brugt pumpe og arbejdsløn?

    Jeg vil lige vende tilbage i tråden her når jeg høre noget fra værkstedet. Men jeg vil da,mene at garantien skal dække det, især når det skete første gang jeg kørte i den efter jeg fik den.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #17   19. okt 2017 Ring til dem og forlang et svar om garanti
    Jeg vil tro 3000,-


  • #18   19. okt 2017 Jeg havde et lignende problem på min Volvo BM 2250, som er Volvo-varianten af IH 475'eren. Ved inspektion af vejen fra tank og til indgangen af indsprøjtningspumpen, viste det sig at være til dels stoppede brændstoffiltre, som så blev skiftet, men problemet var ikke helt væk. Så kiggede jeg lidt nærmere på CAV DPA pumpen, altså indsprøjtningspumpen, og fandt at der sidder et nylon-filter i indgangsporten som kan stoppe til. Det er item 3 på nedenstående billede. Jeg rensede filteret og væk var problemet. Det er den originale pumpe til modellen fra Volvo og traktoren har gået lige over 6000 timer.

    Så det er bare et forslag til hvad man kan undersøge.

    Mvh.


    profilbillede
  • #19   19. okt 2017 Tak for det Henning, jeg skriver når jeg har snakket med dem.

    Volvo bm.

    De har skiftet diesel fitrene første gang de var ude og kigge på den, og det hjalp ikke på problemet.

    Henning forslog også i telefonen at jeg skulle prøve at rense filteret i pumpen, men da jeg fik åbnet op der hvor jeg troede filteret sad, så var der en fjeder der poppede op, så jeg opgav at finde det, da min tekniske forstand er for lille til at jeg tør at skille det for meget ad.


  • #20   19. okt 2017 Fair nok, men det kunne jo være at værkstedet skulle tage et kig på det. De skulle helst gøre det af sig selv, men man ved aldrig...

    Hold os endelig opdaterede med "slagets" gang!

    Mvh.


  • #21   19. okt 2017 Det skal jeg nok, og tak for hjælpen indtil videre smiley

  • #22   20. okt 2017 Så har jeg fået min traktor hjem igen.

    Den stod hjemme da jeg kom hjem fra arbejde, og jeg kan se at de har skiftet diesel pumpen.

    Min kone snakkede med dem i telefonen og de kunne godt se at det ikke kørte som det skulle da de testede den. Han sagde at de havde fået det ordet nu, men han sagde ikke noget om hvad de havde lavet på den til hende.

    Jeg kan dog se at de har sat en anden pumpe på, så jeg glædrr mig til det bliver ordentligt vejr så jeg kan komme ud og teste den med klipperen.

    Hun spurgte ikke ind til om garantien dækkede, men hun siger at han lød ked af det på vores vejne over at vi havde så meget bøvl med den.

    Nu håber jeg bare ikke at de kan finde på at sende en regning for det smiley


  • #23   20. okt 2017 Ny pumpe

    profilbillede
  • #24   20. okt 2017 Gammel pumpe

    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #25   20. okt 2017 Godt:)??

Kommentér på:
Ih 474 vil ikke starte

Annonce