{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih 474 vil ikke starte i kulde
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   17. mar 2018 Der er normalt en forvarmeri indsugnings manifolden af den type der får lidt diesel. Den aktiveres ved startnøglen ligefør start i ca 30 sek.
    Er det en med Bosch indspumpe er der også koldstart i stopknappen


  • #2   18. mar 2018 Tak for svar smiley

    Jeg kan dreje nøgen er hak til højre hvorefter jeg kan dreje den helt så traktoren starter. Skal den stå i det første hak i 30 sekunder for at forvarme?

    Jeg har ikke så meget forstand på det, men stopknapoen på min traktor er en pind jeg trækker ud for at stoppe den, så der er vel ikke koldstart i den?

    Mvh


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #3   18. mar 2018 Når u rejer nøglen viddere fratændingpå stillingen skulle der være et punkt hvor man lige kan mærke lidt ekstra modstand der holder man så nøglen ½ min.
    Og koldstart: jo hvis det er en Bosch indsprøjtningspumpe så er der koldstart i stoppind eller hvad du kalder den. Prøv at trække langsomt ud i stopperen hvis så motoren begynder at gå meget ujævn når du har trukket ca. 2/3 af vandringen så er det der koldstart ligger fra ny var der en lille fjederpåvirket tap som stoparmen gik på.
    Men hvis din traktor er med Perkins motor er denne mulighed der ikke. for at jeg kan se det kunne du tage et billede af venstre side af motoren.


  • #4   18. mar 2018 Tak for svar. Jeg har battetiet ude til opladning, men jeg vil lige prøve det med nøglen når der er strøm på igen.

    Jeg tror det er en perkins motor, men jeg har vedhæftet et billede af den.

    Jeg forstår ikke det med pinden. Skal pinden holdes ude inden jeg starter traktoren?

    Der står 474 på traktoren, men jeg ved at blandt andet dieselpumpen er fra en 475 så jeg ved ikke om det har været et renoverings projekt som er sat sammen fra nogle forskellige traktorer.


    profilbillede
  • #5   18. mar 2018

    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #6   18. mar 2018 Jegt kan se at det er en Perkins motor så der er ingen koldstart i pumpen men forvarmeren burde være der. 475 var der officielt ikke noget der hed i DK her hed den 474P det var vist noget med typegodkendelse eller sådan noget Perkins motoren kom i den model fodi IH motorfabrikken i Neus ikke kunne følge med og så havde man jo passtykkerne ikraft af at man solgte bagtøjer og fortøj til Volvo ( 500 og 2250) Så nej den er skam helt original hvad det angår

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #7   18. mar 2018 Sidder der ikke en prop i indsugnings mannifolden sådan lige bag slangen ud til luftfiltret hvor til der går en ledning og et tyndt dieselrør eller slange?

  • #8   18. mar 2018 Det forklare jo en del. Jeg undrede mig nemlig over at da jeg bestilte en ny manuel pumpe til en 474, så var det ikke den der sad i min traktor.

    Jeg er ikke så skarp til mekanik, men et det denne prop du mener? Den sidder lige bag luftfilteret.


    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #9   18. mar 2018 Nej det er den nederste kølerslange og proppen med 6kant hullet er der vikoblede den ene varmeapperat slange til indsugningen er på den anden side oppe under hjelmen Luftfiltret er den runde "beholder" lignende ting der ligger lige under hjelmen foran det lille dækselhvor du også kommer ned til batteriet. derfra vil du også kunne se forvarmeren skråt frem til højre (hvis altså den er der og det mener jeg den skal )

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #10   18. mar 2018 Det som sidder foran propellen er jo køleren

  • #11   21. mar 2018 På højre side af motoren oppe ved topstykket, sidder der 2 manifolder; en til indsugning og en til udblæsning. Den til udblæsning, er formentlig ret rusten at se på og dit udstødningsrør sidder ned oveni den, så hvis du følger udstødningsrøret ned mod motoren, kan du ikke undgå at finde den.

    Den anden manifold er til indsugning og det er i denne, hen imod fronten af motoren, der skal sidde en glødestift med en ledning til og dieseltilførsel til i form af en slange eller et rør. Prøv at finde indsugningsmanifolden og følge den hen imod fronten af traktoren, så burde du få øje på anordningen.

    Du kan også se det fra dækslet ned til batteriet, sådan som Jørgen B har beskrevet det - han ved alt om sådan en IH!

    Mvh.


  • #12   21. mar 2018 Prøv at drej nøglen helt til start men undlad at træde koblingen ned. Vent så i 30s og træd så koblingen ned og din motor vil nu begynde at dreje rundt, (og måske starte:)
    Vh


  • #13   21. mar 2018 simon F:

    Den strategi må du gerne forklare lidt nærmere?


  • #14   21. mar 2018 Fik det råd da jeg havde et skod batteri på min perkins med cav pumpe, men ved ikke om det virker. Med da han tilsyneladende har samme model var det et skud fra hoften som ikke krævede den store tekniske indsigt at afprøve...


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #15   21. mar 2018 Det kræver så at koblingskontakten (sikker hedsstart kontakt) ikke er blevet luset over.

  • #16   21. mar 2018 simon F:

    Så pointen er nok mest at sætte gang i kemien i akkumulatoren ved den manøvre? Hvis det er tilfældet, kan man jo også bare tænde lyset for en kort bemærkning eller anden elektrisk forbruger. Det vil have samme effekt på akkumulatoren.

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #17   22. mar 2018 Forvameren er også aktiv på den måde så det er måske nemmere st finde i nøglen

  • #18   22. mar 2018 Jørgen B:

    Ok, på den måde. På Volvo'erne sidder der jo en trykknap til koldstartsfunktionen, så jeg tænkte at det måske var det samme på IH'en med Perkins motor. Men IH har selvfølgelig før indbygget forvarmeren som en del af nøglefunktionen.

    Mvh.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #19   22. mar 2018 Lidt forskel skal der jo være ellers bliver det jo kedeligt

  • #20   23. mar 2018 Det har du da helt ret i! Kedeligt og alt for nemt! smiley

Kommentér på:
Ih 474 vil ikke starte i kulde

Annonce