{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.426 visninger | Oprettet:

Brændstof problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med et problem.

Jeg ejer en ford 4000, som har stået stille i ca. 2 år.
og nu vil jeg gerne have gang i den, men brændstofpumpen driller.

det er en 3 cyl simms brændstof pumpe.

Jeg har kontrolleret at der kommer massere af brændstof fra tanken.

Hvis jeg åbner skrue 1, så kommer der massere af brændstof ud.

ind bag ved dæksel 2, er der intet brændstof. (jeg tror at der er her brændstoffet burde løbe hen efter det kommer ind i pumpen, men jeg er ikke sikker)

Men hvis jeg skruer skrue 3 ud kan jeg fylde rummet bag ved dæksel 2, (manuelt med en sprøjte) og derefter kan jeg pumpe lidt brændstof ned til "skrue" 4. ( men rummet bliver ikke fyldt igen)

Har jeg misset en udluftningsskrue eller noget andet simpelt?

Normalt sidder der vist et brændstoffilter mellem "skrue" 3 og "skrue" 4. men det gør der ikke i mit tilfælde.

Er der nogen kyndige, som kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brændstof problemer.
  • #1   28. sep 2018 Skrue 1 er udluftningsskruen på indsprøjtningspumpen. Hvis der her er masser af diesel, så prøv at løsne et af rørene oppe ved en af dyserne. Der er sikkert luft i systemet. Ved at løsne det ene af rørene ved en dyse, får du udluftet systemet. Lige så snart motoren begynder at køre, så spænder du røret fast igen.
    Skrue 2-3-og 4 skal du slet ikke skrue ved.
    Skulle den mod forventning ikke starte, så skru nr. 1 løs. - Ikke ud.
    Så pumper du diesel frem med nr. 5 ind til der ikke kommer mere luft ud ved skrue 1.
    Spænd skruen fast igen og gør så som jeg skrev til start. - Løsne ved en af dyserne o.s.v.


  • #2   1. okt 2018 Du skriver Brændstofpumpen. Men mener vist Fødepumpe. Har du haft fødepumpen af for at undersøge, om den suger og trykker. Hvis den gør. Så åben Hanen på tanken. Løsn topskruerne på Brændstoffilteret indtil kun Brændolie kommer ud. Løsn. Skrue 1 og turn motor indtil kun Brændolie kommer ud. Stram Skrue. Løsn. Omløbene ved Dyserne. Tørn motor igen indtil kun Brændstof kommer ud. Stram omløbene imens du tørner. Motor skulle gerne efterfølgende slå i gang... det kan virkeligt drille, at få al luft ud af systemet. God fornøjelse...

Kommentér på:
Brændstof problemer.

Annonce