{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

IH 444 lift falder meget langsomt {{forumTopicSubject}}

Jeg fik i dag styr på mit tre måneder gamle problem med min traktor ( https://www.traktorgalleri.dk/forum/teknik/98296-ih_444_staar_i_to_gear?unread=1#lastViewed)

Nu efter jeg havde brugt den det meste af dagen skete følgende:

Jeg havde tømt et læs sten fra bagtipskovlen og lagt an til at smide et nyt læs i. Jeg parkerer og sænker liften hent ned som sædvanligt.

Da jeg starter igen, kører liften helt op selvom håndtaget er helt nede. Det samme er plov-håndtaget eller hvad det hedder (Skide farligt).

Jeg køer til mit sædvanlige sten-aflæsnings-sted og gruer lidt over hvad der er sket. Da jeg ville sænke liften igen skete der intet.

Jeg gruede noget igen og til sidst fik jeg liften til at falde meget langsomt ved at mingelere med en stift der stikker ud af lifthuset ca. midt på. Det går dog meget langsomt ca. 2-3 minutter om at komme helt ned.

Hydraulikolien er fin og ren, men skummer lidt. Jeg har ikke før holdt øje med hvordan olien ser ud når den pumpes rundt så om små luftbobler i overfladen på størrelse med knappenålshoveder er normalt ved jeg ikke.

Er der nogen gode ideer til hvad jeg skal pille i for at få liften ned i et fornuftigt tempo igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH 444 lift falder meget langsomt
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   2. feb 2019 Hej igen !!
    Hvis hydraulikolien skummer er det tegn på at den suger falsk luft. har du kontroleret sugefiltret i lifthuset det kan renses ved at skubbe den lille stump gummislange på suge røret ( sidder lige ud for gearstangen ) sien sidder lige på røret og kan trækkes forud af liften al olien kommer også ud der er er knap 10 litter hvis den er fuld. på en 444 er der også en samling på sugerøret fremme på siden af motoren den kan også væer mør eller på anden måde beskadiget.
    Det med at den pludselig løfter helt op er helt sikker fordi den tap du skriver at du har arbejdet med ved topstangs forbindelsen. For når den bliver trykket ind skal liften gå op det er vægtoverføringen til når man plover og harver så hvis tappen går trægt i huset og du har bakket ind i noget med bagskovlen og derved har påvirket tappen så løfter liften og hvis den så sidder fast kommer den ikke ned igen
    Hilsen Jørgen


Kommentér på:
IH 444 lift falder meget langsomt

Annonce