{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

Hydraulik {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en MF 375 m. frontlæsser.
Den har været adskilt for rep. af kobling, og derved har der jo været nogle hydraulikrør adskilt, med tilhørende spild af olie. Alt er samlet og olie påfyldt, med den hugger i hydraulikken. Den hugger meget i rattet når den er kold, det hjælper noget når den er blevet varm, og får lidt omdrejninger. den hugger også i frontlæsser og i liften bag.
Er der nogen der ved om man skal udlufte den, og hvor det gøres.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydraulik
  • #1   17. feb 2019 De gange jeg har haft brug for at lufte ud i hydrauliken, har jeg haft success med følgende:

    - Start motoren og hæv motoromdrejningerne til omkring 1500 omdr./min.

    - Lad motoren gå 1 minuts tid ved denne hastighed uden at foretage dig andet.

    - Herefter drejes rattet mellem fuldt styreudslag hhv. højre og venstre, dette gøres indtil styringen føles normal; det kan godt kræve en del ture frem og tilbage, måske 30 til 50 gange.

    - Herefter hæves og sænkes liften adskillige gange, indtil den kører fuldstændig problemfrit op og ned, dvs. ingen ryk eller huk i bevægelse. Dette må gerne foretages med 75-100 kg belastning på liften.

    - Hvis der er frontlæsser, hæves og sænkes denne også indtil den hæver og sænker fuldstændig problemfrit.

    Når ovenstående er gjort, plejer jeg at tage mindst én kontrolrunde på det alt sammen igen, for at være sikker på, at der ikke er blevet pumpet noget luft fra et sted til et andet i systemet.

    Prøv om ikke ovenstående virker for dig også.

    Mvh.


  • Kim R
    Kim R Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #2   17. feb 2019 Tak for svaret. Det skal ihvertfald prøves ??

  • #3   17. feb 2019 Det var så lidt. Husk at tjekke oliestanden efter udluftning og efter gældende forskrifter i instruktionsbog.

    Mvh.



Kommentér på:
Hydraulik

Annonce