{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Er din traktor gået i stykker?
Vi ved, at traktorer kan være dyre at reparere. Vi kan derfor hos pengepartner.dk hjælpe dig med at finde det bedste lån til dig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  turbo på 3 cyl
  • #304   14. mar 2015 Så er der oprettet et album Lasse, håber det gir mening, for er lidt af en skovl til at få taget billeder.. Men midt i kampens hede smutter tiden bare... Men det er ihvertfald én måde at gøre det på... Havde lavet den anderledes hvis det var en bil.. Der er en måde, og en mening for hver mand der findes....

  • #305   14. mar 2015 Vilderen... Vi er startet på side 2 i vores tråd...! smiley smiley

  • #306   15. mar 2015 Ja, troede de var væk i går...

  • #307   15. mar 2015 det ser sku godt ud jimmi det sku nogen fine ting du får lavet dig

    må sige jeg er noget imponeret af den fine manifold du har fået lavet dig men med det rigtige værktøj som jeg kan se du har går det jo også noget nemmere smiley smiley

    det fanme vild jeg tror det er det eneste forum emne der har to sidder smiley smiley


  • #308   15. mar 2015 Udover fræseren, for at lave flangerne, så er det egentlig kun vinkelsliber, svejser jeg har brugt..
    Man kan jo lave flangerne med en hurtigsliber, Kopbor, gas og ilt.. Har prøvet alle metoder, men kan man køre med fræseren, laver den noget pænt arbejde...

    Vil godt lige komme med en lille indrømmelse, satte lige hjelmen på i dag, og den hviler næsten på turboen, der er ca 5 mm luft, havde ellers målt ud, ved ikke hvad der gik galt.. Tror sgu katten er løbet med målene... Så den skal lige kortes 15mm ned i morgen, og skal så til at svejse den midterflange, i skillevæggen, fra den forkerte side nu smiley


  • #309   15. mar 2015 ja okay tænkte også mest på fræseren men den der presse som laver rør til firkantet rør det kan man da vel også kalde special værktøj smiley

    kender det alt for godt man måler og måler og så bliver det alligevel skæv og støre end man regner med men sådan kan det jo gå smiley men kan da godt se det er lidt træls med den midterflange smiley


  • #310   15. mar 2015 Ja, men så går dagen os i morgen!!
    Har lagt flere billeder til albummet i dag også...


  • #311   15. mar 2015 det rigtig... smiley
    fedt fedt det sku spænende at se og rigtig god inspiration både dit og ham allan's album smiley
    hva sådan en agri king er der standart turbo på sådan en eller smiley


  • #312   15. mar 2015 Ja den er født med turbo...
    Men ikke intercooler, men nu laver jeg begge manifolde, så fremgangsmåden er den samme...


  • #313   15. mar 2015 jojo bruger du den standarte turbo eller en større.(kunne forestille mig en større smiley )

    men i princippet behøvede du vel ikke lave nye manifolde ved godt at der mulighvis kommer bedre flow i dem du laver nu men man kunne vel godt bruge standarte manifolde og så bare lave ny rør føring ud til intercooler smiley


  • #314   15. mar 2015 Kunne man sagtens.. Ingen problem i det...
    Har faktisk indtil videre sat den originale på..
    Tænkte egentlig på en lidt større, men vil gerne presse lidt halm med den til sommer, og ved ikke hvordan det ville spille med en lidt større turbo..


  • #315   15. mar 2015 ja okay kan godt se det jo ikke en til træk du er ved og bygge så mon ik den originale er et godt valg en til vidre...
    hvor mange heste har sådan en egentlig som standart smiley


  • #316   15. mar 2015 Den har omkring 160 på motor...
    Den er på 7,4ltr.. Hva dig? Har du nogen traktor i kiggerten?


  • #317   16. mar 2015 Jojo alle de bøgninger du har brugt til at lave manifolden med har du købt dem eller lavet dem selv

    Ja det har jeg faktisk har fundet en mig og den gamle skal ud og kigge på idag en ford 6710 med original turbo


  • #318   16. mar 2015 Det er almindelig sømfri svejsebøjninger..
    Og almindelig rør der passer til. Købte dem direkte ved Dan-equip, men også noget alle smede kan få fat i..
    Blir da spændende i dag så!


  • #319   16. mar 2015 Okay for det kunne måske godt være jeg kunne finde på og prøve at lave en manifold selv
    Ja håber at det bliver til noget men planen er faktisk lige som din jimmi at sætte intercooler på den hvis det bliver til noget


  • #320   20. mar 2015 det blev desværre heller ikke denne gang den gamle er for kritisk men prøver på og få banket noget fornuft ind i hovedet på ham men det ikke altid let for ifølge ham må der næsten ikke være noget rust så det gør det lidt svært og finde en traktor til en fornuftig pris uden noget rust smiley

    så leder stadig smiley smiley


  • #321   25. mar 2015 Der er en ok fin MF 1135, til salg på DBA...
    Prisen var ikke ret høj. Kender ikke selv noget til dem, men har altid syntes det var en fed maskine...
    Men det skal være en kaffekande eller hvordan?


  • #322   25. mar 2015 Jimmi: Den med kaffekanden... Skal det forstås sådan her:

    Ford = blå
    Kaffekande = Madam Blå
    Fælles for Ford og kaffekande = blå

    Lasse H: Da vi købte vores Volvo BM 2250'er, var den fint malet og rustarbejdet var fixet... Men ret kort tid efter købet, stod den på renovering af motoren. Så kan man jo tænke lidt over, hvad der er billigst og nemmest: Motorrenovering eller plade+maling? Nu siger jeg ikke, at alt hvad der er pænt og malet har en motor der trænger til renovering, det kunne også være gearkassen eller alt muligt andet, der er dyrt og kompliceret at reparere... Pointen er bare, at ikke alt der skinner er guld. I dette tilfælde kan en malet traktor bare være et sminket lig.

    Man skal være heldig, hvis alt det tekniske bare spiller, det kosmetiske er tip-top og prisen lav. Det er tre ting, der ikke går hånd-i-hånd. Så der må man vælge/prioritere. Sig du det til den gamle. Det kan I nok få en god lille snak ud af... smiley

    Mvh.


  • #323   25. mar 2015 Lige præcis!!

  • #324   25. mar 2015 jimmi: det skal helst være en blå det nok også det der er nemmest og få den gamle med på men ellers skal det nok være volvo hvis det ikk skal være ford smiley

    volvo: det er lige præsis det jeg prøver at få banket ind i hovedet på ham men kæmper stadig men håber snart det lykkes smiley


  • #325   8. jul 2015 Hva med den FORD 8700 Søren O. herinde fra har til salg?
    6-cylindret, lukket hus, ikke så mange timer, ok pris vel? Og kan jo også bruges til noget... Og så er den blå...


  • #326   9. jul 2015 "Er pengene små, køber man blå", som man siger... smiley

  • #327   9. jul 2015 har set den og den er rigitg fin men står på sjælland

    det fanme ærveligt på mit nye arbejde har de lige fået en 8730 ind til kun 40.000 men den går dårligt i motoren og de mener der er toppakning eller forringer smiley


  • #328   9. jul 2015 Jeg kom lige til at se indlæget og jeg skulle jo lige læse det i gennem "hurtigt" blev det så bare ikke smiley

  • #329   10. jul 2015 nej den er nok en af de længste og mest viste emner her inde på tg men den bliver holdt kørerende når så længe vi kan vi plejer gerne lige opsumere lid tpå det hele en gang i mellem så den ik dør smiley

  • #330   10. jul 2015 #328
    Den har vist os været inde omkring lidt af det hele..
    Lidt knallert blev der også diskuteret, og tror vi fik rimelig godt penslet ud hvordan det turbo og tilbehør virker smiley


  • #331   10. jul 2015 ja det med turbo og det var lidt af en mundfuld at finde hoved og hale i :D:D

  • #332   11. jul 2015 ja det er blevet lidt rodet det hele smiley smiley

  • #333   11. okt 2015 vi må lige få liv i gruppen igen smiley

    den gamle er næsten overtalt den her gang da jeg har fået et skide godt tilbud på en major som ik køler ordenligt men efter hvad sælger siger lyder det bare som en termostat der ik åbner og lukker ordenligt

    men min plan er at jeg vil bygge turbo på den da den ik koster en skid så der kan lægges lidt penge til side til en turbo

    men sådan en major er på små 3,6L standart men så tænkte jeg på om en turbo fra en diesel tranporter eller en anden varevogn på de der små 2,5L var stor nok til motoren for planen er ik det skal være en traktor trækker den skal bare lave små opgaver her hjemme på gården smiley

    for ville egentlig aller helst have en 6 benet cargo motor i fra en lastbil eller en gammel clayson mejetærsker i men har ik kunne finde nogen der er billige nok for gider ik gi for mange penge for det smiley


  • #334   11. okt 2015 Martin P har en på fra en 1,8'er diesel... på hans major..
    Så mon ikke den anden også passer smiley


  • #335   11. okt 2015 jo mon ik det gør hvis en fra en 1,8 passer på smiley

    men mig og sælger er dog lidt uenige hvad pris angår da jeg mener den ik er ret meget værd da den kun bremser i den ene side, den køler ik ordenligt, der skal laves en del rust i skærme, intet el virker og så skal den omlakeres så men den køre og starter rigtig godt

    var lige nede og prøve den idag og der havde den stået stille i 1-2 uger og den sprang lige igang og den går os godt i gear'erne så kæmper både med min far og sælger smiley smiley


  • #336   17. okt 2015 så der købt traktor en gammel super major som trænger til en ordenlig overhaling men den køre sku meget godt og det køler problem jeg har nævnt tidligere er mulighvis løst nu men skal lige have taget en ordenlig test i morgen

    men er sku glad for det endelig lykkes og få fat i en og prøver og få taget lidt billeder mens jeg er igang med projektet så jeg kan få lavet et album med renovering af den men å indrømme er ik for god til og få taget billeder smiley


  • #337   17. okt 2015 det lyder da fedt med en gammel forson tillykke med den:D

  • #338   17. okt 2015 Jo tak det en fin start traktor mekaniken er ik så svær då det skal nok blive godt

  • #339   19. okt 2015 Smovs! Tillykke med anskaffelsen! Sku' også en hyggelig maskine, sådan en Major! Vi har også en!

    Mvh.


  • #340   19. okt 2015 Ja den er sjov nok og køre rundt på
    er lige gået igang med rust arbejde i skærme og det er faktisk blevet et okay resultat af at det først gang jeg prøver det


  • #341   19. okt 2015 Det lyder godt! Vi glæder os til at se billeder i albummet "Renovering af Fordson Super Major"! smiley :D smiley

    Mvh.


  • #342   19. okt 2015 jamen prøver og få taget lidt billeder undervejs så jeg kan lave et album smiley

  • #343   19. okt 2015 Men er ikke for god til det

  • #344   20. okt 2015 Practice makes a champ! smiley

    Mvh.


  • #345   20. okt 2015 Det jo det smiley

  • #346   24. okt 2015 Har en cargo motor stående som er fuldstændig renoveret. Med lejer, slebet krumtap , stempler og ringe, ventiler, styr og det hele. Nye dyser og renoveret pumpe. Til rimlig penge.

  • #347   24. okt 2015 og hvad er rimelige penge

  • #348   24. okt 2015 6000

  • #349   24. okt 2015 Det vil jeg sku lige tænke over skal nok vende tilbage

  • #350   1. feb 2016 Banke banke på...

  • #351   1. feb 2016 hvad så smiley

  • #352   1. feb 2016 Hvordan går projektet?

  • #353   1. feb 2016 det kunne være bedre. har ikke fået lavet for meget

  • #354   1. feb 2016 Rom blev heller ikke bygget på en dag....
    Har du set album fra agri king?
    Sker heller ikke for meget da, har hentet 2 nye thermostater til den.. Og det er så det..


  • #355   1. feb 2016 ja har godt set efter du lavede bredere fælg er der slet så meget mere. det ligesom jeg gik igang med at lave rust i skærmene og der er jeg ligesom os gået død

  • #356   1. feb 2016 små fremskridt er også fremskridt smiley

  • #357   1. feb 2016 ja det rigtig nok. men har bare været for doven til at komme i gang så min vinterferie kommer nok til at gå med og få skærmene gjort færdige og få kigget på bremserne

  • #358   2. feb 2016 Keep the spirit up! smiley

    - Som Gustav Clausen sagde, er små fremskridt også fremskridt! Og det gælder hele livet igennem, i alt hvad man gør! Det vigtigste er, at man ikke går i stå. Så hellere mange små skridt, der kommer til at gøre en helhed over tid! smiley


  • #359   2. feb 2016 ja... er faktisk gået lidt i stå men vil her i uge 8 hvor jeg har ferie få de pis skærme svejst færdig og så få kigget på de sidste mekaniske ting så jeg kan komme igang med og male den

  • #360   4. nov 2019 Ahem... Hvordan går det med Majoren?

Kommentér på:
turbo på 3 cyl

Annonce