{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.083 visninger | Oprettet:

Hydraulik olie David Brown 990 {{forumTopicSubject}}

Min oliestand på gearkassen er lav og min frontlæsser virker ikke... går ud fra de bruger olie samme sted fra? Eller hvad?

Hvis ja, hvilken olie skal jeg så bruge?

Hvor fylder man olie på?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydraulik olie David Brown 990
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   9. jan 2018 Olien kan påfyldes på højre side af pto gearboksen det er samme oliesump i hele gear og differentiale. og den er ike sart brog bare en universal bagtøj/hydraulik olie

  • #2   23. jan 2018 som en tommel finger regel skal man bruge 80w/90 gearolie til næsten alle traktorer, sørg for at skifte eller rense sugefilter og gearmancheterne skal være tætte ellers får du problemer med hydrauliken

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #3   27. jan 2018 Nej Jes det er godtnok kun de ældre modeller uden hydraulik i gearkassen våde bremser og koblinger man kan bruge 80 / 90olie. Hvis du feks. puter 80w/90 på en IH 844 i lårene så kan den stortset ikke bremse. Lige sådan hvis man bruger det i en Agriomatik gearkasse så beder man også selv om problemerne det er lige de jeg kender og har prøvet. Det er jo heller ikke tilfældigt at JD- IH - MF og flere andre har udviklet en speciel transmisions olie.


  • #4   1. feb 2018 hej jørgen B tænkte nu også mest på david browner da de har våde bremser?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #5   1. feb 2018 David Brown har da aldrig haft våde bremser. og hydraulikken virker da meget bedre når den får noget bagttøjs olie af en tyndere kvalitet

  • #6   2. feb 2018 david brown køre da bedst med 80/90W ?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #7   2. feb 2018 Hvis du har 80W/90 på hyd og bagtøj så kan den da nærmest ikke sænke liften når det er frostvejr. jeg har selv en 885 hvor jeg bruger multiG fra NH. og det virker. jeg mener nu også at jeg har en vis erfaring da jeg har arbejdt i branchen i ca.50 år

  • #8   7. feb 2018 jeg har fået fortalt det skulle være 80/90w olie på david brown af en david brown samler, min virker udmærket med 80/90

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #9   8. feb 2018 Ja men kære ven når nu man spørger om et godt råd fordi man har problemer så er der jo da ingen grund til at stoppe systemet mere ved at påfylde tyk gearolie til et hydrauliksystem hvor olien skal suges til en tandhjulspumpe

Kommentér på:
Hydraulik olie David Brown 990

Annonce