{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.590 visninger | Oprettet:

Anders L
Anders L
Tilmeldt:
12. apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp til kobling David Brown 1212 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en gammel david brown 1212 som er begyndt med ikke at ville køre når man sætter den i gear og slipper koblingen. Det er også blevet svært at få i gear.

Det kan vel næsten ikke være andet end koblingen der er gået sig en tur?
Tænker på om hydraulik systemet måske kan have noget med det at gøre?
Der er ok med væske i beholderen til pedalen og slavecylinderen til koblingsarmen køre også fint ind/ud. Der er også ca 4 mm mellemrum mellem koblingsarm og slavecylinderen som der står i manualen at der skal være når koblingspedalen er sluppet.

Hvis det viser sig at det er koblingen den er galt med så er den vel "nem" at skifte. Man skal vel bare hive traktoren fra hinanden på midten og så er man inde ved den.

Håber der er nogle der kan hjælpe. Har ikke så meget forstand på sådan en "moderne" traktor. Jeg har skruet en del i gamle grå fergusonner. Også kobling samt ompakning af gearkasse/motore, rep af pumpe til liftarmene osv. De er da til at finde ud af he he.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til kobling David Brown 1212
  • #1   14. apr 2012 Har du prøvet at spænde kobling lidt?..

    Men det lyder mærkeligt for mig at den ikke gider køre, det har altid været omvendt hos dem jeg kender,

    Der er ikke power shift på din traktor vel?


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   14. apr 2012 Hej Lars

    Jeg har prøvet at spænde koblingen lidt.

    Den vil godt køre. 1 Gear der tager den ok fat og køre men når man skal køre lidt stærkere og skifter til et højre gear eks 3 og man kobler ud så vil den ikke rigtig tage fat og så efter nogen tid begynder den at køre hurtigere.
    Køre man med lave omdrejninger og giver den gas for at køre stærkere så sker der ikke rigtig noget. Giver man den lidt gas af gangen så kommer den lige så stille op i fart.

    Ved ikke om power shift og hydra skhft er det samme men der er hydra shift på den.


  • #3   14. apr 2012 altså på min case/david brown der skal man ikke bruge kobling når man tog hydra shift..

    Der valgte man hovedet geret og så har man de 4 gear i hydra shift som man kan skifte rundt i uden af at holde stille..

    ville mene det er det sammen :p..
    hvis det er noget Hydralik gear system fx Hydralisk shifting, så har david brown haft nogle dårlige ry for deres hydra shift.. jeg ville prøve at undlade at bruge kobling og så se om der er forskel,. min gamle case havde det nogle gange med at smide ned i farten imellem 3 og 4 gear i hydra shift.. så skulle man bare rykke lidt i håndtaget så gik den i gear..


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   15. apr 2012 Det er samme fremgangsmåde på min som du beskriver. 3 fremad hovedgear og så er der 4 hydra shift gear på den.

    Noget der undre mig lidt er at den er sværd at få i (hoved) gear når man kobler ud. Jeg syntes det lyder som en kobling der er slidt. Hvis hydra shift var i stykker ville der vel ikke ske noget når man skifter i dem. Man kan høre den skifter gear og den køre også hurtigere når man skifter op i de hydra shift gear.


  • #5   15. apr 2012 den var begyndt at blive dum at sætte i gear på min case.. og nogen gange sad den i gearet så lige så snart man fik hivet den i fri gear begyndte den at rulle . Hvis du forstår..

    Jeg havde lige fået skiftet Kobling og en masse ting i blokken på min har kørt ca 800 timer siden reperationen så Jeg ikke sikker på det din kobling..
    Men selvfølgelig er alt da muligt.

    En fra min familie snakkede engang om at der muligvis var for lidt olie eller for meget i gear kassen.. men jeg fik faktisk aldrig tjekket det,,

    Nu har lige solgt den her for ca 1 uge siden..


  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   15. apr 2012 Så skete det. Dagen hvor jeg besluttede mig for at hive den midt over for at finde fejlen.
    For det første så sad koblingsarmen til udrykkerlejet utroligt godt fast så den ikke har kunne koble ordentligt til. Kan ikke rykke den frem eller tilbage med hånden selv når traktoren er skildt ad på midten.
    For det andet så var en af de fingre brækket der holder den skive som udrykkerlejet trykker på.
    Så ikke så mærkeligt at det ikke rigtigt fungerede der inde he he


  • #7   17. apr 2012 Hej anders.

    Jamen så var det sgu nok godt jeg kom af med min smiley

    det var da altid noget du kunne finde en fejl.. frem for når man ikke kan se problemet,

    Vh
    Lars


Kommentér på:
Hjælp til kobling David Brown 1212

Annonce