{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slagleklipper
  • #1   12. maj 2015 Nix, den smadrer alt det afklippede græs så det smulder og rådner. Du skal bruge en fingerklipper eller en skivehøster for at bevare stråenes fulde længde.

  • #2   12. maj 2015 Ok tak


  • #3   12. maj 2015 Tilbage i '70erne og '80erne har min far slået massere af hø ved at slå det med skiveslåmaskine først, rive det, og derefter køre det over med en grønthøster med aflæggerskærm på. Det har den effekt, at det tører ekstremt hurtigt. Ifølge ham, var kreaturerne vilde med det!

    Vi har faktisk en slagleklipper og har snakket om flere gange, om vi skulle prøve om det kan rives sammen, når man har slået med den. Den gamle siger dog, at det der kommer fra den, ser mindre ud end det der kom efter grønthøster med aflæggerskærm. Så måske bliver spildet for stort.

    Er det fordi du skal ud at investere til maskinparken?

    Mvh.


  • #4   12. maj 2015 Ja mig og min bror efter vores konfirmation næste år
    Så vil vi købe en traktor og måske høgrej


  • #5   13. maj 2015 Du kan lægge mærke til vejrabatterne når kommunerne begynder at køre om en måneds tid cirka. Det bliver til næsten ingen ting når det slås med slagleklipper og forsvinder meget hurtigt. En gammel skivehøster er billig at få fat i og hvis den er sund i bjælke, gearkasse behøver den ikke koste særlig meget at køre med. Remme, knive og måske slæbesko. -og en bagrude hvis der er muldvarpeskud :o)
    mvh. Max


    profilbillede
  • #6   13. maj 2015 Ok


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #7   13. maj 2015 Nu er der jo meget stor forskel på slagleklippere I min start tid som smed brugte man meget en slagle skårlægger til at lave hø med den havde knapt så højt omdr. tal på bommen som en grønt høster men slog strået lidt i stykker så det tørrer hurtigt.

  • #8   13. maj 2015 Så man kan godt bruge en slagleklipper
    Til hø


  • #9   13. maj 2015 Danny J:

    Det er ikke det, Jørgen B. siger... Han siger, at der er meget forskel på slagleklippere og at der tilbage i tiden blev lavet nogle til formålet. Dem du kan købe billigt idag, er fortrinsvis til brakpudsning. Vi har som sagt selv en, men har aldrig gjort forsøget med at rive det klippede. Måske er det for småt.

    Mvh.


  • #10   13. maj 2015 Volvo bm
    Tak for svaret
    Hvis man ik sprøger bliver man jo ik klogere


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #11   13. maj 2015 De slagle klippere der sælges til brakpudsning og rabatklipning nu er udformet så der ikke er så meget plads under skjoldet som slagle skårlæggeren og derfor vil de knuse vegetationen mere end godt er til hø. De gamle for eksempel SKB 1800 og 1500 fra Tårup JF havde nogle tilsvarende var jo lavet sådan at skjoldet kun var tæt på knivene foran bommen og så dannede den et længere aflægge skjold bagtil så græsset ikke kom i kontakt med knivene efter afklipning. Ulempen ved dem var at den stup sådan en efterlader er meget flosset og derfor ikke bliver så god genvækst i græsset. især hvis man forsømte slibningen af slaglerne

  • #12   14. maj 2015 Okay

  • #13   15. maj 2015 Du kan tit få en finger klipper til 1000-1500kr

  • #14   15. maj 2015 Ja det ved jeg

  • #15   16. maj 2015 Vi har lavet rigtig meget hø med grønthøster. Det er altså blevet rigtig godt altid, og fårene har været glade for det, da det er lidt finere. Vi har ikke haft bøvl med at rive det sammen. om en nyere slagleklipper kan bruges afhænger af i hvor vidt den kan åbnes bagved.

Kommentér på:
slagleklipper

Annonce