{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.599 visninger | Oprettet:

Ih 474 går i stå under belastning {{forumTopicSubject}}

Halløjsa.

Jeg har et problem med at min ih går i stå når jeg klipper græs efter 10-15 minutters kørsel.

Jeg har tidligere haft et lignende problem hvor det endte med at jeg fik skiftet dieselpumpen og det hjalp indtil nu hvor den gør det igen.

Jeg har ikke særlig meget forstand på traktor mekanik, men jeg kan godt lide ar lære og fixe tingene selv.

Når jeg tager top skruen af dieselfiltetet pg pumper med håndpumpen så kommer der 2-3 sprøjt og så stopper det. Hvis jeg venter et halvt minut og pumper igen, så kommer der et psr sprøjt igen og så ingenting igen.

Er det diesel filteret som er snavset? Det eneste jeg ikke har prøvet er at skifte dieselfilteret.

Jeg har gjort følgende indtil videre:

Skilt håndpumpen ad og renset den, der var meget grums i..

Tømt og renset tanken for at udelukke der var skidt i tanken.

Jeg kan godt få traktoren luftet ud og startet igen, men der går 10-15 minutter så går den ned i omdrejninger og går ud igen.

Hvis det er dieselfilteret der er stoppet, er det så noget der er nemt at skifte? Og skal jeg skifte dem.begge 2 eller kun den først

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih 474 går i stå under belastning
  • #1   8. jun 2018 Det kan sagtens være dit filter der er stoppet, især fordi din pumpe var fuld af snavs.

    Hvis ikke det hjælper og skifte dine filtre kan det være suge ledningen til fødepumpen/håndpumpen som suge falsk luft, evt pga en gammel mør slange.


  • #2   9. jun 2018 Tak for svar. Jeg køre forbi min lokale traktor pusher og ser om de har nogle filtre på lager.

  • #3   9. jun 2018 Opdatering.

    Jeg kan ikke få liv i den efter at jeg har skiftet filtrene og luftet ud.

    Når jeg skruer topskruen af det første filter, så er det som om at der er dannet vacuum inde i filteret, der står en kæmpe stråle diesel op når jeg tager skruen af, det syns jeg ikke at der plejer at gøre.

    Jeg har sikkett gjort nogey forkert, men ved ikke hvad?

    Jeg skiftede begge filtre og fyldte den første op med diesel via håndpumpen. Jeg skruede en skrue løs i det sndet filter og pumpede indtil der kom diesel ud.

    Så skruede jeg de 4 gløderør løse og kørte starteren lidt indtil der rende diesel ud ved dem. Så spændte jeg dem igen og prøvede at starte traktoren, men jeg kan ikke få liv iden.

    Jeg har gentaget proceccen indtil der ikke var mere strøm på batteriet, og hcer gang jeg skruer topskruen af det første filter, så er der dannet vacuum, jeg forstår det ikke.

    Hvad har jeg gjort forker?


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #4   9. jun 2018 Prøv at skrue røret fra håndpumpen til filteret af, og se om håndpumpen leverer olie nok, der skal komme en god stråle. Kan du ikke lægge et billede op af dysepumpen.

  • #5   9. jun 2018 Jeg syns at den levere en kraftig stråle når jeg piller slangen af pumpen. Når jeg piller skruen af filteret og pumper så er den også kraftig men begynder at miste kraft hvis jeg pumper hurtigt et par gange.

    Er dette dysepumpen? Skal den luftes ud også når jeg har skifte brændstofsfilterne?


    profilbillede
  • #6   9. jun 2018 Prøv og pump med tank dækslet af.

    Eller tjek om du dieselen bliver ved med og løbe hvis du tager røret af tanken.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #7   9. jun 2018 Der er to ens udluftningsskruer over hinanden. Den nederste skal der komme en luftfri stråle fra. Så skal du løsne et dyserør mens du starter

  • #8   9. jun 2018 Skal jeg lufte begge skruer?

    Er det lige meget hvilket dyserør jeg løsner? Og er det for at lufte ud, eller mener du at jeg kan starte traktoren med det ene dyserør løsnet?

    Der løber masser af diesel af tanken når jeg tager røret af.

    Mvh


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #9   10. jun 2018 Ja, du skal lufte begge skruer, og ja dyserøret skal være løsnet når du starter, når den er i gang spænder du det

  • #10   10. jun 2018 Tak for det, det vil jeg lige prøve når ungen bliver lagt ud og sove smiley

    Var det lige meget hvilket af rørene jeg løsner? Bare forvat jeg forstår det rigtigt, der er 4 dyserør og det er bare en af dem jeg skal løsne?


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #11   10. jun 2018 Bare et af dem

  • #12   10. jun 2018 Du er satme en guttermand Henning!

    Jeg har fået liv i den efter jeg luftede dysepumpen, jeg kunne ikke starte den ved kun at løsne den ene dyse, så jeg løsnede dem alle, kørte starteren et par sekunder og spændte dem igen, derefter kunne jeg få liv traktoren.

    Men den gik desværre ud for mig efter en halv times kørsel med klipperen igen. Da jeg skruede top skruen af det første diesel filter(det med glasset), så var den tom for diesel i toppen ig jeg sku pumpe mange gange før den var fuld igen.

    Kan jeg have samlet noget forket på tanken da jeg rensede den?

    De tre haner har jeg skruet helt ud og den sidste spændte jeg bare hårdt til, ved ikke om det er returløb, men det er den til højre på billedet.

    Når jeg piller røret af håndpumpen og pumper, så kommer der hårde sprøjt hver fang jeg pumper, men når jeg lufter diesel filteret er der knap så meget tryk på.


    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #13   10. jun 2018 Prøv at skrue det rør af der går fra filter til dysepumpe og se om der kommer nok olie. Der hvor røret går ned i dysepumpen , sidder der et filter under den store prop. Den prop kan skrues op

  • Erik J
    Erik J Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #14   10. jun 2018 Prøv også at rense det rør og de nipler der er forbinder tankene i bunde eller vil den køre tør når du er på ca halv tank, da tanken går ned på begge sider af lifthus
    Erik


  • #15   11. jun 2018 Så har jeg kigget på filteret, og der var ingen snavs i. Ved du hvilken funktion den fjeder som sidder i filteret har? Den stikker lige et stykke op af filtreret, så jeg kan ikke få proppen på igen, er der et snart trick til det? Fjederen givet sig ikke særlig meget når jeg trykker den ned.

    Er der andre forslag til hcad jeg kan prøve inden jeg ringer til en mekaniker?

    Tanken er helt fyldt op og jeg har haft renset den og skyllet rørene, så det burde ikke være overløbet der driller.


    profilbillede
  • #16   11. jun 2018 Dette er fjederen

    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #17   11. jun 2018 Den skal bare skubbes sammen, det er muligt at overføringspumpen bag i dysepumpen er slidt op. Der sidder 4 små skuer du kan skue af. Hvis dækslet er revet op, har du fejlen. I øvrigt må det være en 475, da den er med Perkins motor

  • #18   11. jun 2018 Ja tak bare skubbes samnen, nu har jeg prøvet at samle det arrige lort i 1 time og mine fingre er helt snadrede smiley

    Jeg kan simpelthen ikke få den skubbet langt nok ned til at den tager fat gevindet.

    Der står 474 på traktoren, men jeg har sku ikke den store forstand på det.

    Jeg prøver lige at tjekke dækslet når jeg kommer ud igen.

    Jeg håber sku ikke det er dysepumpen der er smadret, for jeg fik den skiftet på garantien for under et år siden pga lignende problemer, men det er så kommet igen.nu her efter at have kørt upåklageligt i et stykke tid.


  • #19   11. jun 2018 Fjederen giver sig ikke så meget som en millimet når jeg presser den ned, det er filteret der bøjer når jeg trykker nedad?

    De 4 skruer du nævner, er dem dem der sidder lige nede under filteret?


    profilbillede
  • #20   11. jun 2018 Jeg har fået det samlet nu. Jeg pressede fjederen sammen i et skruestik og satte det i filteret, men det var sikkert det du mente keg skulle gøre smiley

    Beklager alle mine åndsvage spørgsmål... MEN...

    Nu gik jeg igang med at lufte ud. Når jeg tager røret af til udgangen på den manuelle pumpe, så er den hård at pumpe på og det sprøjter som en vulkan.

    Når jeg så sætter røret på og skruer topskruen af det første filter og pumper, så er den ikke særlig hård at pumpe på mere og den skyder ikke diesel op af udluftnings hullet med hård fart mere, det er mere sådan en lille fesen klat der kommer op.

    Betyder det at det er utæt et sted? Kan jeg evt have samlet filteret forkert så det er en smule utæt, eller kan utætheden lomme hvor som helst fra efter den manuelle pumpe?


  • #21   13. jun 2018 Opdatering.

    Jeg har nu fået liv i traktoren, men den lyder ikke rigtig. Og den går ud i tomgang.

    Når traktoren er igang, så drypper der diesel ud af den møtrik som jeg har markeret på billedet. Møtrikken sidder i bunden af dysepumpen, og det er ikke en jeg har haft pillet ved.

    Jeg kan ikke spænde møtrikken mere end den er nu.

    Sidder der en pakning bag ved møtrikken som kan være slidt?


    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #22   13. jun 2018 Der er en kobberskive bag den bolt, men den har ikke indflydelse på tomgang. Det er en forstiller der giver tidligere indsprøjtning ved høje omdrejninger.

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #23   13. jun 2018 Det der er vigtigt er, at der kommer diesel nok efter filtrene, gør der det, er det dieselpumpen der er defekt. Filtrene er vel engangsfiltre, der smides væk efter brug. De kan ikke monteres forkert

  • #24   13. jun 2018 Jeg har garanteret gjort noget forkert et eller andet sted.

    Jeg kan kun få den igang med diesel start.

    Når jeg får den igang med lidt gas så er den voldsomt langsom om at reagere når jeg giver gas.

    Skorstenen ryger hvid

    Jeg kan godt holde den igang med gas, men når jeg skruer helt ned så gårr den ud.

    Jeg tror at jeg må overgive mig og ringe til en mekaniker.

    Tak for hjælpen herinde.


  • #25   13. jun 2018 Må jeg tage filteret ved indgangen til dysepumpen af og starte traktoren uden det filter?

    Bare for at se om det er det der gør det?


  • #26   13. jun 2018 Lyder i mine øre til din brændstof pumpe er defekt, hvid røg er uforbrændt diesel, som er sprøjtet ind alt for sent.

  • #27   13. jun 2018 Øv, håber virkelig ikke at det er tilfældet smiley

    Det er ikke meget hvid røg der kommer, man kan kun lige ane at der kommer lidt.

    Når jeg løsner dyserørene og køre med starteren, så er det som om at den ene dyse giver mindre diesel end de andre, som i nærmest ingenting?

    Jeg vil prøve at rense det hele igen og håbe til guderne på at jeg har samlet et eller andet forkert.


  • #28   13. jun 2018 Det er først efter at jeg skiftede filterne og rensede tanken at problemet med at den ikke vil starte og jeg ikke kan lufte den ud er kommet.

    Så jeg håber virkelig at det er noget jeg har samlet forkert der gør det.


  • #29   13. jun 2018 Beklager de mange indlæg men.

    Når jeg pumper med håndpumpen og udluftning skruen er skruet af filteret, så synker brændstoffet i filteret hver gang jeg pumper inden det skyder op. Er det normalt? Det er ikke noget jeg har lagt mærke til før.



  • #30   16. jun 2018 På opfordring af brugeren henning j, så har jeg åbnet op til pumpen og det ser sådan her ud.

    Skal den runde tingest ikke være centreret i hullet?


    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #31   16. jun 2018 Det hak der er i den yderste ring skal passe med en tap i dækslet. Det skal se sådan ud. Du skal lægge et billed op af endedækslet, hvor vi kan se den side der vender ind mod pumpen

  • #32   16. jun 2018 Hehe ja det kunne jeg godt se da jeg samlede det igen.

    Her er et billede af dækslet


    profilbillede
  • #33   16. jun 2018

    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #34   16. jun 2018 Det er meget ridset. Kontakt Bosch Service i Aalborg, måske de kan skaffe et nyt dæksel med ventil. Du skal også skifte de to sorte blade der sidder i pumpen. Dem kan du tage ud med en lille tang. Du har muligvis samlet filteret forkert , skruen skal ikke være så svær at montere

  • #35   16. jun 2018 Tak for det. Ved du hvad min pumpe hedder?

    I bunden af dækslet er der noget der ligner en tap som godt kunne se ud som om at den har fået et tryk til siden, den sidder ihvertfald helt ude i siden og ikke i midten?

    Det er svært at få et billede nede i d


    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #36   16. jun 2018 Det er derfor du har svært ved at samle, det løser du med et nyt dæksel. Der sidder et typeskilt på siden af pumpen. Ellers sig det er til en Perkins A4.212

  • #37   16. jun 2018 Tak for din hjælp Henning. Jet bor i Herning, så ser lige om jet kan finde et lokalt sted der sku ske og have sådan noget.

    Burde jeg skifte filtreret og plastik indsatsen også?


  • #38   16. jun 2018 Jeg har taget et billede af typeskiltet.

    Jeg læser type nummeret som 3242237. Kan det passe? Når jeg googler nummeret så lommer der en masse tyske og engelsle sider frem med reservedele.

    Jeg fandt denne her https://dieselspareparts.co/product/cav-lucas-rotodiesel-dpa-injection-pump-repair-kit-tractor-ford-ferguson-deere/

    Det er et lit hvor dækslet er med i, er det bare dette sæt jeg skal have?


    profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #39   17. jun 2018 Ja, det er det du skal have, held og lykke med det.

  • #40   17. jun 2018 Tak for det Henning. Det er sku rart at der findes hjælpsomme mennesker som dig smiley

  • #41   21. jun 2018 Opdatering.

    Jeg har fået et nyt dæksel.

    Men nu mangler jeg en fjeder før jeg kan samle det, da den der sad i det gamle dæksel er ødelagt.

    Det er fjeder med nummeret 5 på billedet.

    Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan en?



    profilbillede
  • #42   17. jul 2018 Der kommer lige en opdatering.

    Jeg har nu kontaktet rigtig mange forhandlere, værksteder osv både lokalt og forskellige steder på nettet.

    Der er utrolig mange der slet ikke er vendt tilbage på mine mails, og dem der har, har ikke sådan en fjeder.

    Der var dog en lokal mekaniker der forslog at jeg skulle prøve at kontakte bosch i Holstebro, og det gjorde jeg så.

    De kunne ikke umiddelbart finde den fjeder, men de ville godt undersøge det, så de beholdte de dele fra min pumpe som fjederwn skulle passe til

    Efter et par dage ringede de så til mig. De havde fundet ud af hvad for en pumpe jeg har, men de kunne ikke skaffe den fjeder hjem.

    Forklaringen var at lige nøjagtig min pumpe er en model der ikke er lavet mange af, så det var derfor at det var så svært at finde dele til den.

    Det er satme frustrerende at en lille fjeder på 6mm i diameter og et par cm lang kan væte så svær at skaffe. Det er åbenbart ikke normalt at dækslet i pumpen indeholder en 6mm fjeder.

    Mit sidste håb er at jeg har kontaktet agroline i England, så nu afventer jeg bare svar fra dem.


  • #44   20. jul 2018 Det her bliver den sidste opdatering idenne tråd(forhåbentligt).

    Jeg fik svar fra agriline og de forhandler ikke dele til min pumpe.

    Så jeg kørte ud til ketner(bosch) i Holstebro for at hente mine dele. Da jeg kommer derud siger den rare ekspeditient at jeg kan få et par andre fjedre med fra en anden type pumpe for at se om det passer i.

    Jeg kørte hjem, samlede skidtet med den fjeder jeg syntes passede bedst i, luftede lortet ud og.....



    DEN STARTEDE SKU!



    Jeg kørte en tur i den, og kørte en runde med klipperen for at belaste den lidt og det ser ud til at køre som det skal.

    Så nu krydser jeg sku fingre for at det holder.

    Tak for hjælpen alle sammen smiley


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #45   20. jul 2018 Skidegodt Simon
    Sagde jeg det ikke nok
    Henning


Kommentér på:
Ih 474 går i stå under belastning

Annonce